Nurina ketju

Slillukka, onpa harmillinen tilanne! Meillä vähän sama, eilen katselin toisen koiran korvia ja niihin on tullut jotain ihottumaa.. ni sit tietty (tyhmänä) googlasin, niin sieltähän löyty sit jostain autoimmuunisairaudesta leishmaniaan missä tuollainen ois oireena :eek:

No, ajattelin kans pari pv seurata ja putsata ja rasvata niitä ja sit pakko mennä ell. Just käytettiin se karannut (ja vastikään löytynyt :))kisu ell tarkastuksessa ja se hyvin lyhyt käynti ilman mitää lääkkeitä (sis.pakolliset verikokeet)maksoi 157€!! :woot::wideyed: eli en edes uskalla kuvitella mitä tuon piskin korvien tutkiminen, mahdolliset testit + lääkkeet tulee kustantaan :wacky: ihan kun ei ois tarpeeks mennyt rahaa viime aikoina muutenkin :meh:

Muutenkin oon nykyään ihan sekoboltsi noiden eläinten kans kun edellinen koira oireili vähän aikaa, käytettii useemmillaki lääkäreillä (diagnoosi aina ei vakavaa, pieni sydämen vajaatoiminta, ylipaino, huono kunto jne)kunnes sitten lopulta asiansa osaava ell totesi, että luuydinsyöpä tahi hemolyyttinen anemia. Näihin tutkimuksiin uppos reilusti yli 2000€ ja lopputulema oli, että mitään ei voida (enää) tehdä. Siittä jääny niin kamalat traumat, että aina aattelee pahinta mahdollista.
 
Joo miulla vähän sama ajatustyyli että pessimisti ei pety, mitä noihin elikoitten oireiluihin tulee.. :D Olis niin hyvä, jos nuo osais kertoo mihin kohtaan koskoo tai mikä vaivaa. Tuo miun koira ei ees kipua näytä, vaikka kinttua vääntelee ja kopeloi. Ja on muuten kallista lystiä käyttää ell. Meilläki sillon ennen leikkausta niin pelkkä jalan tutkimus, ja rauhottava + röntgenkuvat niin 188e, siihen lisäks kipulääkkeet. Ja sit se leikkaus eri paikkakunnalla ja muutama fyssarikerta leikkauksen jälkeen. En ees uskalla laskee paljon on tänä vuonna mennyt eläinlääkärille rahaa, vielä ehkä mahdollisesti tuon jalan näyttö, ja mitä siitä seuraa ja sit pitäs vielä rokotukset uusia :D noh, ei auta valittaa, iteppä oon lemminkin halunnu ja ottanu. :D
 
Eläinlääkärit ei oo kyl halpoja ei. Meillä oli kilpirauhasen arvojen tarkastus/reseptin uusinta eli verikoe: maksoi 190 ja lääkkeet päälle. Voi taivas!

Mut se mistä mä haluan nurista on oma kiukuttelu tänää. Aivan kaikki mitä neiti on tehny on saanut minun huutamaan:ei sitä, et ota, älä pitele, tule pois yms... ei pienintäkään ajatusta että vois ihan kuten ennekin nätisti opastaa muihin puuhiin kielletyistä. Ja tyttö rakas ei eka onneks harmistellu äidin näin kamalaa käytöstä, mutta sitte ku nälkä alko vaivaa ja uni painaa ni sitten jo lohduttomasto itki :sad001 pyysin jo anteeks ja hermotkin leppyi, mutta kamalaa! Miten voi olla tämmöne raivotar heti aamusta... :sad001
 
Nurisen mun vanhemmista! Ovat aina mulle toitottaneet että ovat halukkaista auttamaan jos tarvii mitä vaan et ei tarvii kun soittaa... noh totuus onkin sitten jotain muuta! Pyysin että pääsisikö ne kattomaan tyttöjä sillon 3.9 et pääsen sin e ultraan ja olivat eilen sitä mieltä että joo joo onnistuu... soittivat äsken ja ei onnistukkaan kun on jotain kissan ristiäistä... pitää vissiin taas pyytää anoppia! Kyllä nää meidän lapset joskus kiinnosti mun porukoitakin mutta ei enää nykyään, ei vittu sitten! Ei oo pakko...
Miks edes lähtee lupailemaan jotai mikä ei tuu tapahtumaan? Ei muuten ollu eka kerta ku perutaan apu jonkun tekosyyn varjolla...
 
Kurjalta kuulostaa äippä. Ootko antanut palautetta asiasta? Ikävintä on just ku puhutaan että voi auttaa ja sit kun tarvis ni aina joku syy ettei voikkaan.

Mun sisko on vähän samaa sorttia,ensiviikolla tulossa kylään ja aina puhuu että kun tulee niin auttaa ja on lasten kanssa vie ulos ymym,todellisuus on jotain muuta kyllä aina. Hän istuu koneella ja valittelee ku on väsynyt eikä jaksa oikeen mitään tehdä. Asuu siis ulkomailla ja käy pari kertaa vuodessa ja on viikon tai kaksi.
 
Ei vitsi äippäx5, tuommonen on kyllä niin ärsyttävää! Miunkaan jakeluun ei mene se, että luvataan ja sit perutaan. Miun sisko menee vähän samaan kastiin, että sitä kyllä saa "palvella" ja auttaa, kuskata sun muuta, mut sit kun ite tarviis siltä apua esim. Koiralle hoitajaa tai kyytiä tms. niin ei, ei millään voi. Noh, kyllä se joskus auttaa, mutta harvassa on ne kerrat. Se ei hirveesti kyllä oo tehnyt noita turhia lupauksia, onneks.
 
Miiskunaksu, oon mä niille sanonut että turhaan lupailu on ihan älyttömän rasittavaa! Ja sit kun ne lupailee lapsille (tai niiden kuullen) jotain kivaa tekemistä tai että ne menis sinne tms ja sit hetken päästä soittavat että ei käykään ja se oon mä joka joutuu niille pettymyksen tuottamaan:sad001
Ja sit ovat sitä mieltä että miehen vanhemmat sais enemmän osallistua meidän auttamis talkoisiin... anteeksi, siis mihin?:eek: mä en oo omasta mielestäni pyytänyt kun sen verran että pääsen lääkäriin tms max parin tunnin menoon apua jos mies on töissä, en oo pyytänyt että pitäis lapsia ottaa yöks tms pitkä aikaseen hoitoon, en oo pyytänyt että tulkaa tänne asumaan ja auttamaan tai mitään muutakaan ja miehen vanhemmat on täällä ollut tänkin kuun aikana joka viikko vähintään kerran viikossa, ovat ottaneet 3 isointa heille vajaaksi viikoksi et pääsen edes vähän helpommalla, ovat tulleet mua tauottamaan muuten vaan ja nyt joko su tai ma ovat tulossa taas että päästään miehen kaa treffeille ja viettämään mun synttäreitä... mun porukat on täällä käynyt ”auttamassa” koko raskauden aikana vissiin 2-3 kertaa... ja nythän äiti sanonut että tulee lähempänä la tänne et päästään mahdollisesti miehen kaa yhdessä synnärille (mikäli synnytys sattuu käynnistymään äidilleni sopivaan aikaan)... tuskin on kylläkään tulossa!
Mua ärsyttää!!!!
Sori tää avautuminen, pistää vaan kiehumaan ihan kunnolla tämmönen paskan jauhaminen... onneksi appivanhempien tuntuu enempi kiinostavan, tarvinnut kun laittaa viestiä anopille että onnistuuko tulla 3.9 klo 9-12 tänne niin oli soittanut samoin tein pomolleen ja järjesti siihen vapaan :Heartred
Mun porukoiden mielestä meidän pitäis ostaa jostain sitä lastenhoito apua, harmi vaan kun ei meillä semmosia rahoja oo...
 
Äippä x5, onneksi teillä on luotettava tukiverkko ainakin toiselta puolelta. Kuulostaa tosi tympeältä turhaan lupailu. Mun isällä on taipumusta siihen, mutta ainakaan vielä lapselle ei ole tehnyt turhia lupauksia.
 
Meillä on niin et miehen puolen kukaan ei asu suomessa, mut mun isä tulee nyt sit ennen sektioo joku viideks tunniks kattoo kirppua ja sit tuo sen sinne espooseen. Siskot on molemmat töissä ja mä oon ite niin karsee nössö etten pysty antaa tota kenellekään hoitoon. Joo, välillä käy jossain kaverilla tunniksi ku mulla on lääkäri esim mut mä oon kasvanut häneen niin kiinni itse että ahdistaa jos se ei oo mun tai isänsä kanssa.
 
Meilläkään ei miehen puolen suku ole Suomessa eikä mulla ole sisaruksia, vanhemmat on 200km päässä mutta onneksi eläkkeellä niin lähtevät tulemaan kun käsky käy. Joskus kyllä vähän haastavaa (ja kauhulla odotan kun heiltä jonain päivänä kunto pettää). Onneksi on kavereita jotka on tarjonnut että kiireessä voi viedä esikoisen heille. En tosin aamuyöstä ehkä kehtaa soittaa jos tilanne sellaiseksi menee vaan siinä tapauksessa menen synnärille yksin ja isi jää odottelemaan mun vanhempia.

Oli tää esikoisen kanssa helpompaa :)
 
Nyt tulee varmaan aika pitkä stressin poisto yritys, mutta menköön.

Tänään on kyllä ollut eniten ketuttaa kaikki päivä kuin olla ja voi! Olo on kun jyrän alle jäänyt kun ei saa sängyssä mitenkään päin hyvää asentoa missä vois nukkua ja kaikkiin asennon vaihtoihin herää.

Ärsyttää myös se että remppa päästään alottaa vasta viikon lopulla ja talon hallintaoikeus siirtyy meille vasta 1.10. Talo on siis kyllä jo meidän omistuksessa ja kauppahinta maksettu kokonaisuudessaan, että sen verran on asiat edistynyt. Ei siis oo ollu välittäjää tässä kaupassa. Talo on myös tyhjillään ollut jo tovin jos toisenkin. Mieheltä kysyin eilen, että mitä se myyjä muuten vastasi hänelle, kun kysyttiin että kai me remppa ja tavaroitten raahaaminen voidaan jo aloittaa sinne, rempan osalta kuulin vastauksen että tietysti voidaan aloittaa ja kamojen roudauskin vissiin ok. Mutta se että olisi niin paljon kätevämpää jos me voitas jo majailla siellä, kun tää meidän nykynen on yksiö.. paikat pursuu tavaraa ja sit on koira mitä pitää kantaa portaissa että päästään pihalle, kun se ei saa niitä kävellä vielä paljoa, varsinkaan nyt en edes uskalla antaa kävellä, kun aloitti uudestaan ontumaan sitä operoitua jalkaa. Kiva sitten kun on vauvakin tässä. Ei mitään käsitystä mihin saan sen tähän yksiöön mahtumaan kun ei ole vaan sitä tilaa ja tuo ulkoilu tulee olemaan sit mielenkiintoista..

Se mikä ärsyttää eniten, on se, että mies jättää kaiken miun kontolle. Miun pitäs hänen spostista laittaa myyjälle viestiä, että käviskö jos majailtas sielä talossa jo ja tarvittavat muut kysymykset. Ja mie oon hoitanu tuon asioitten hoitamisen ja kirjottamisen ja kysymisen jo monesti hänen puolestaan, koska muuten ei varmaan vieläkään oltas kauppoja saatu tehtyä.. mies kyllä sujuvasti lukee viestit mutta ei voi niihin vastata. Argh ärsyttävää. Siis joo ei siinä, osaan kyllä ite näpytellä viestin, mutta en tajua miks hän ei ite voi sitä asiaa hoitaa, kun puolet talosta on myös hänen, vaan oottaa kaiken valmiina.

Tää nykynen kämppä on kirjaimellisesti ku kaatopaikka kun ite en kykene enää tiskaamaan kun alaselkä sanoo ittesä irti, mies tietää sen mut ei laita tikkua ristiin, että tekis omatoimisesti, varsinkaan nyt, kun HÄN käy töissä.. Imurointi onnistuu iteltäni vielä. Mut just tää tavaran määrä tähän kämppään nähen ja kun on ihan levallaan, niin voi luoja! :sad001 nyt oon niin kypsä tähän kaikkeen että toivon totisesti että loppuis jo tää odotus ja sais hommat valmiiks ja pääsis elämään ns. normaalia elämää!
 
Muokattu viimeksi:
Nyt tulee varmaan aika pitkä stressin poisto yritys, mutta menköön.

Tänään on kyllä ollut eniten ketuttaa kaikki päivä kuin olla ja voi! Olo on kun jyrän alle jäänyt kun ei saa sängyssä mitenkään päin hyvää asentoa missä vois nukkua ja kaikkiin asennon vaihtoihin herää.

Ärsyttää myös se että remppa päästään alottaa vasta viikon lopulla ja talon hallintaoikeus siirtyy meille vasta 1.10. Talo on siis kyllä jo meidän omistuksessa ja kauppahinta maksettu kokonaisuudessaan, että sen verran on asiat edistynyt. Ei siis oo ollu välittäjää tässä kaupassa. Talo on myös tyhjillään ollut jo tovin jos toisenkin. Mieheltä kysyin eilen, että mitä se myyjä muuten vastasi hänelle, kun kysyttiin että kai me remppa ja tavaroitten raahaaminen voidaan jo aloittaa sinne, rempan osalta kuulin vastauksen että tietysti voidaan aloittaa ja kamojen roudauskin vissiin ok. Mutta se että olisi niin paljon kätevämpää jos me voitas jo majailla siellä, kun tää meidän nykynen on yksiö.. paikat pursuu tavaraa ja sit on koira mitä pitää kantaa portaissa että päästään pihalle, kun se ei saa niitä kävellä vielä paljoa, varsinkaan nyt en edes uskalla antaa kävellä, kun aloitti uudestaan ontumaan sitä operoitua jalkaa. Kiva sitten kun on vauvakin tässä. Ei mitään käsitystä mihin saan sen tähän yksiöön mahtumaan kun ei ole vaan sitä tilaa ja tuo ulkoilu tulee olemaan sit mielenkiintoista..

Se mikä ärsyttää eniten, on se, että mies jättää kaiken miun kontolle. Miun pitäs hänen spostista laittaa myyjälle viestiä, että käviskö jos majailtas sielä talossa jo ja tarvittavat muut kysymykset. Ja mie oon hoitanu tuon asioitten hoitamisen ja kirjottamisen ja kysymisen jo monesti hänen puolestaan, koska muuten ei varmaan vieläkään oltas kauppoja saatu tehtyä.. mies kyllä sujuvasti lukee viestit mutta ei voi niihin vastata. Argh ärsyttävää. Siis joo ei siinä, osaan kyllä ite näpytellä viestin, mutta en tajua miks hän ei ite voi sitä asiaa hoitaa, kun puolet talosta on myös hänen, vaan oottaa kaiken valmiina.

Tää nykynen kämppä on kirjaimellisesti ku kaatopaikka kun ite en kykene enää tiskaamaan kun alaselkä sanoo ittesä irti, mies tietää sen mut ei laita tikkua ristiin, että tekis omatoimisesti, varsinkaan nyt, kun HÄN käy töissä.. Imurointi onnistuu iteltäni vielä. Mut just tää tavaran määrä tähän kämppään nähen ja kun on ihan levallaan, niin voi luoja! :sad001 nyt oon niin kypsä tähän kaikkeen että toivon totisesti että loppuis jo tää odotus ja sais hommat valmiiks ja pääsis elämään ns. normaalia elämää!

Huh! Melkein jo hengästyi lukemisesta.. stressaavaa kun monta asiaa ns levällään. Kovasti jaksamisia!!
 
Slillukka voimia! Toi mieheen delegointi on niin tuttua!!! Se ulkoisti mulle ton meidän kämpän vuokra asiat ku hän on sitä mieltä että hän ei ennätä... samoin kaikki muutkin järjestely ja asioiden hoito jätetään AINA mulle:eek: se on ärsyttävää! Eikä siinä mitään jos ei noita lapsia olis sen miljoona ja heidänkin asiat sun muu huolto on mun vastuulla niin välillä tuntuu että en mitään muuta kerkiäkkään kun istumaan puhelimessa/tietokoneella tai juoksemassa asioita... kalenteria kun kattoo niin meinaa ressiä pukata! Onneksi toi esikoinen sentään liikuttaa ko itseään kouluun ja kotiin niin tarvii sitä sukkuloida!
 
Slillukka todellakin roppakaupalla voimia!kuulostaa siltä, et mulla ois mennyt hermot jo niin pahasti tuohon tilanteeseen ja äijä ois entinen äijä. No ei vaan, mut aikamoista kyllä :Heartred
 
Joo ja voi olla että nää raskaushormonit saa tilanteen tuntumaan vaan pahemmalta :) mutta te joilla jo lapsia vielä niin te ootte kyllä vaan ihan super-ihmisiä, kun jaksatte! Isot tsempit teillekkin arkeen! :Heartred mutta kyllä tämä tästä helpottaa pikkuhiljaa, kun vaan pääsee tekemään. Ja varsinkin kun on tällänen ihana palsta minne voi stressiä välillä purkaa niin helpottaa kummasti! :)
 
Slillukka, älä tiskaa äläkä imuroi. Tiedän että kaaos ahdistaa mutta joku rotihan tuossa on oltava! Sano miehelle että todellisuus iskee kyllä kasvoihin viimeistään kun sä oot vauvan kanssa osastolla ja miehen pitää selvitä itsestään. Mä tein eksän kohdalla niin että astiat vaan kasaantui tiskialtaaseen enkä enää tiskannut ja kun viimeinenkin oli paskasena niin ostin kertisastioita ja söin niistä! Olin niin kypsyny sen pennun höösäämiseen. Eipä tuosta mennyt kauaa kun tosiaan olikin ex :D
Joskus miehet vaan tarvitsee potkun persauksille ja kun vauva tulee kuvioon niin viimeistään homman on muututtava... tsemppiä kovasti!
 
Pyysin tänään miestä perumaan sukulaisten vierailun kun saatiin käynnistysaika, mutta ei käy, kun tulevat vain pikaiseen päiväseltään käymään niin ei niistä ole vaivaa.
Just joo, kukahan se siivoaa, laittaa ruoat ja katsoo oman lapsen perään siinä samalla kun kolme vierasta lasta pyörii jaloissa eikä ihan ymmärrä, että vuoden ikäinen ei vielä osaa niiden leikkejä ja se maailman ainoa leikkiväline ei ole kännykkä.....
Tulevat sitten kolme päivää ennen käynnistystä.
 
Jaama, pistät ukon vaan hoitamaan siivoukset ja tarjoilut sekä kaiken muun. Tylsää tosin sulle, koska joudut silti olemaan emäntänä noin pian ennen käynnistystä
 
Jaama, pistät ukon vaan hoitamaan siivoukset ja tarjoilut sekä kaiken muun. Tylsää tosin sulle, koska joudut silti olemaan emäntänä noin pian ennen käynnistystä

Tekisi kyllä mieli, mutta sekin että kolme vilkasta lasta tänne oman lisäksi ja itse on koko ajan ihan kuoleman väsynyt niin kuulostaa tosi mukavalta. Ajattelin että jospa keksin sille päivälle itselle jonkun toooosi tärkeä projektin ja lähden päiväksi kaupunkiin.
 
Jaama mies hommiin vaan... ilmoitat että sun pitää levätä ennen synnytystä että jaksat hänen lapsen maailmaan pusata:wink ja se ei kyl oo edes mikään tekosyy... jos mies ei ymmärrä niin voi voi! Hän saa sukulaisiaan emännöidä:wink
 
Takaisin
Top