Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

Mä ennen raskautta ajattelin et mä en mihinkää varhaisultraan mee. Mut kappas vaan heti plussan saatuani sanoin miehelle et me muuten mennään tarkistamaan mitä sieltä löytyy! Pelko tuulimunasta,kohdun ulkoisesta raskaudesta jne oli kovat. Mies suostui mutisematta, kun näki mun stressin ja kyllähän sitäkin kiinosti käydä katsomassa. Käytiin sit 8+2 että kaikki näkyy varmasti. Ja oli se pienen sydämmen läpätys sen arvoista kyllä. Olin siinä vaiheessa jo niin kiintynyt pieneen että jos myöhemmässä ultrassa ois selvinnyt tuulimuna tms niin en tiedä miten olisin sen kestänyt enää :sorry: Ja tosiaan käytiin perhe-artella ja toimistomaksuineen olisko se käynti ollut "vaan" 79e, että ei ees kamalin hinta.

Miten ne ultras alateitse vai vatsan päältä? Kun ilmeisesti 6+ viikoilla alateitse ja 10+ alkaa nähdä jo vatsan päältä mutta sulla oli tossa välissä? Mä mieluiten ootan extraviikon ihan vaan että vatsan päältä kattois, en yhtää tykkää siitä ultrapuikosta:sorry: Muutenki ahdistaa olla alasti muiden kun miehen edessä ja sitte vielä haarat auki :grin Kaks kertaa gynellä käyny ja ei ollu mukavaa, tosin siinä ehkä enemmän haittas se kun ne oli niin kovakourasia kun se puikko. :yuck:
 
Alakautta teki. Mulla ainakin oli onneksi tosi mukava kätilö siinä ultraamassa niin helpotti sitä muuten vähän inhottavaa tilannetta. Ymmärtääkseni tuolla artella ainakin tehdään varhaisultra aina alakautta, että varmasti näkyy sitten. Mulla henkilökohtaisesti unohtu täysin et olin siinä haarat auki, kun näin sen pienen :happy: Mutta kaikki meistä on erilaisia, ja teet niinku susta parhaalle tuntuu!
 
Miten ne ultras alateitse vai vatsan päältä? Kun ilmeisesti 6+ viikoilla alateitse ja 10+ alkaa nähdä jo vatsan päältä mutta sulla oli tossa välissä? Mä mieluiten ootan extraviikon ihan vaan että vatsan päältä kattois, en yhtää tykkää siitä ultrapuikosta:sorry: Muutenki ahdistaa olla alasti muiden kun miehen edessä ja sitte vielä haarat auki :grin Kaks kertaa gynellä käyny ja ei ollu mukavaa, tosin siinä ehkä enemmän haittas se kun ne oli niin kovakourasia kun se puikko. :yuck:

Mulla esikoisen kans ultrattiin muistaakseni 7+2 vatsan päältä. Luulin tosin että olin vasta 6+5 sillon mutta LA aikaistu.
 
Okei:think005 Ilmeisesti riippuu vähän tilanteesta ja paikasta että kummalla kattoo. Pitää miettiä vielä, kyllä mä sinne haluisin tarkastamaan että kaikki on hyvin mutta nyt en tiiä enää kun mulla oikeesti on tosi herkkä alapää jos niin voi sanoo et ällöttää ihan jos joku koskee (paitsi mies) :grin Olishan se sen arvosta kyllä mutta ähh.. Onhan tässä vielä aikaa miettiä :)
 
Okei:think005 Ilmeisesti riippuu vähän tilanteesta ja paikasta että kummalla kattoo. Pitää miettiä vielä, kyllä mä sinne haluisin tarkastamaan että kaikki on hyvin mutta nyt en tiiä enää kun mulla oikeesti on tosi herkkä alapää jos niin voi sanoo et ällöttää ihan jos joku koskee (paitsi mies) :grin Olishan se sen arvosta kyllä mutta ähh.. Onhan tässä vielä aikaa miettiä :)

Mieki aattelin käyä. Onhan tässä meinaan ihan tosi pitkä aika ootella sitä ekaa ultraa.. :shifty:
 
Me päätettiin nyt että yritetään odotella neuvolan ultraan asti (saa nähä onnistuuko vai tuleeko viimehetken varhaisultra :joyful: )

Huh tökkäsin tänään silmään kulmakynän tylpällä päällä ja tais aika pahasti osua kun sisäluomessa nyt selkeää patti, punottaa ja särkee vieläki vaikka 8h sitten kävi :blackeye: Ilmeisesti se kalvo siitä naarmulla ainakin.. Kyllä välillä mietin miten tuun selvii vauvan kaa kun oon tälläne sählä aina :sorry: No sain sentään miehen tiskaamaan kun ite täällä kyynelehdin sängyssä:grin
 
Me käytiin just katsomassa mun siskon vähän alle 2-viikon ikäistä vauvaa :shy: Hän oli kyllä ihana pieni prinsessa, ihan kuin nukke. Vaipankin pääsin vaihtamaan. En tiedä vaikuttaako hormoonit tms, mutta kun en meinannut millään saada häneltä mekkoa pois päältä, tuli hetkeksi ihan epätoivo et osaanko mä edes sitten omaa vauvaa käsitellä kun en saa edes vaatteita päältä.. Sisko sit lohdutti et on hänestäkin tosi vaikea riisua kyseinen mekko. Pyllypesuakin tehdessä tuntui että aina sitä kakkaa jäi johonkin ja että enhän mä osaa yhtään mitään. Ja siis kaikilta siskojen aijemmilta viideltä olen kans vaihtanut, mut nyt oli jotenkin hankalaa. Pelkäsin että pidän huonosti, tai rikon vauvan, tai jotain vastaavaa. Lopputuloksena oli kuitenkin puhdas ja ehjä vauva, joten ehkä mä jotenkin selviän :grin ...

Joskus tosiaan tulee oman sähläilyn keskellä mietittyä että apua, toivottavasti musta kuitenkin tulis nyt hyvä äiti. Jotenkin uskon että kyllä sen oman vauvan kanssa sitten ihan erilailla osaa. Oman vauvan tuntee aivan eritavalla ja oppii käsittelemäänkin jo paremmin.
 
Oii :love017 Joo onhan se totta että oman vauvan kanssa oot sen 24/7 niin siitä oppii ihan eri tavalla kun sillon tällöin vierailuissa. Muakin vähän jännittää kun kohta meen kattomaan kaverin vauvaa, 3kk ikäinen on kyllä jo, mutta kun viimeksi pitänyt niin pientä sylissä pari vuotta sitten ja että osaanko nyt varmasti. Ja sillonkin oli ekoja kertoja joten pidin vaan sillee perus vauva selällään käsivarsilla ja jännitti sikana se kääntäminen enkä sit ikinä sitä uskaltanu tehä. Tuntuu että se olis joku testi että miten menee :grin:eek: Tiedän jo nyt että siitä tulee niin niagraraitkua kun hänet nään kun oon niin super tunteellinen ihan pikkujutuistakin ja hän on sentään VAUVA :Heartred

Mua aina pelottaa että laitan vaipan liian tiukalle :grin Oonki nyt kattonu kummitytöllä sen kohdan mihin hänen äitinsä laittaa ne tarrat ja laitan samaan kohtaan :joyful:
 
Itsellä 2 lasta ja heitä on ollut alusta asti helppo käsitellä, eikä ole ollut minkäänlaista epävarmuutta käsittelyssä. Mutta silti muitten vauvoja on vaikea käsitellä o_O ehkä se johtuu siitä ettei ne oo omia. Tai sitten siitä että nuo mun pojat on ollut aina niin jämäkkiä. Muitten vauvat tuntuu niin haurailta ja pikkuisilta :p

No nyt tuli mieleen että siinä kohtaa kun oon synnyttänyt ja oon ollut itse melkein makuu asennossa ja vauva annettu rintakehä päälle. Niin vauva on ponkinut itseään ylemmäksi ja ylemmäksi. Niin siinä ollut vähän semmonen epävarmuuden tunne että miten niitä oikein pidellään :hilarious: jopa nuorimman kohdalla oli samajuttu, vaikka esikoiseen on 1v10kk ikäeroa, että luulis että olis ollut tuoreessa muistissa :joyful: mutta siitä tilanteesta kun selvinnyt niin ei oo ollut minkäänlaista epävarmuutta :)
 
Vähän pelottaa kun ei oo toissapäiväsestä vahvistunu yhtään seuraava testi :nailbiting: Eikö sen pitäis joka toinen päivä tuplaantua..
 

Liitteet

  • 198A4198-A8C6-427F-AF29-FF531C04A6E5.jpeg
    198A4198-A8C6-427F-AF29-FF531C04A6E5.jpeg
    11.4 KB · Katsottu: 150
Mä en yhtään tiiä näistä, mut voihan ne nousta eritahtiin eri ihmisillä? En usko et mitään syytä huoleen tuon takia :)
 
Dadapls, en olisi huolissani, hcg nousee yksilöllisesti ja testeissäkin on eroja. Joihinkin ei edes saa koskaan kunnon viivaa :wink Mitä testejä nuo sulla on?
Itse ainakin todennut one step 10mlu herkät liuskat huonoksi, kun näyttänyt haaleaa viivaa, vaikka epätarkempi testi näyttänyt jo kunnollista viivaa o_O
 
Dadapls, en olisi huolissani, hcg nousee yksilöllisesti ja testeissäkin on eroja. Joihinkin ei edes saa koskaan kunnon viivaa :wink Mitä testejä nuo sulla on?
Itse ainakin todennut one step 10mlu herkät liuskat huonoksi, kun näyttänyt haaleaa viivaa, vaikka epätarkempi testi näyttänyt jo kunnollista viivaa o_O

Okei huh! Mulla on just noi one stepit. Rfsulla sain lauantaina saman vahvusen viiva kun one steppiin vaikka se onki 25mlu, ihmettelinki vähän. Käyn tänää ostaa jotain muuta ku rfsu mut silti 25mlu koska stressaa nyt toi :sorry: Kaikki on varmaan hyvin kun oireet jatkunu eikä oo tullu tiputteluakaan.
 
Millon teillä oli ekat neuvolat? Mä soitin tänään niin sain vasta 9+2 ajan :meh: En tajunnu siinä kysyä että onko aiempaa aikaa tai että miks niin myöhään kun muilla on tyyliin vkl 6-8. Siinähän tulee kiire varata se ultra kun 3vk sisään siitä pitäs olla. Haluisin käydä ennen äitienpäivää (12. toukokuuta jollon 12+6) kun siellä ajateltiin kertoa :shy: Niin sit olis vielä kuvakin näyttää.
 
Mulla ollut kans joskus rv9 tienoilla eka neuvola. Mutta ensimmäisestä oli aiemmin. Kerkeää ne hyvin varata sen ekan ultran. Mulle on yleensä tullut postissa aika viikon sisään neuvola käynnistä ja aika on sijoittunut rv12 :)
 
Kävin äsken ostamassa pregcheckin liuskoja, ompa outo ku vaan 2kpl paketteja :grin Tottunu ostaa ihan hulluna kerralla. Mutta tuntupa tyhmältä mennä kassalle:facepalm: Ostin niiden kaa vaan juotavaa ni tuntu et ne oikeen loistaa siinä et kaikki näkee:hilarious: Ennen ostanu ruokaa samalla ni ne on jääny sinne piiloo. Mut se että tiedän et oon raskaana ja silti ostan (miks ei vaan voi kerralla uskoa!) :hilarious:
 
Pregcheckin liuskat on kyllä hyviä! Niitä ajattelin ostaa kans kun pääsee ens viikolla testailemaan :rolleyes: vaikka kaapis on myös rfsun testejä ja 2kpl apteekin testejä :p
Nyt kp18/29, ja lupaavia revähdyksiä ollut tänään alavatsalla :wideyed: jotenkin en silti usko että tärppäis, ehkä kun ei oo kunnon yritystä päällä, mutta raskaus kummiskin mahdollinen :rolleyes:
 
Takaisin
Top