Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

Onko teillä joitain ruokia tai juomia, joista kieltäytyminen voisi saada ystävät tai sukulaiset epäilemään mahdollista raskautta jo ennen kuin varsinaisesti haluaisitte paljastaa asian?
Edellisessä raskaudessa jäin kiinni siitä, kun yhtyeemme oli keikalla ja meille oli tilattu ennalta päivällisannokset, ja siinä oli sitten vaihtoehtoina kala ja vege, ja minä tietysti ensimmäisenä kysymään, että onko kala kypsää vai savukalaa... välittömästi yhtyekaveri kysyi, että onko tässä onnittelut paikallaan. :grin

Muoks. Anteeksi, osallistuin vahingossa väärään ketjuun, luulin lukevani lasketun ajan ryhmää.
 
Muokattu viimeksi:
Joo, meidän perhe on cocis zeron suurkuluttaja. Vaikka ei se nyt siinäänsä ole niin tarkkaan kiellettyä mutta jätän suoraan pois kaikki limut etten vahingossa vedä övereitä :hilarious: Lisäksi vakuumipakattu lohi :p Onneksi en tälläisiä selkeitä juomia juo ollenkaan esim. kahvi tai alkoholi.
 
dadapls, Mulla tänään 13+3 ja voisin väittää et maha näkyy jotenkin, mutta kyllä tää taitaa ihan turvotusta suurimmaks osaks vielä olla :grin
Se on niin ihmiskohtasta millon näkyy, ja yleensä sekin vaikuttaa onko jo aijempia raskauksia. Tiedän nyt samoilla viikoilla olevia joilla on jo hurjan iso maha, ja heitäkin on, joilla ei näy yhtään mitään vielä pitkään aikaan :)

Unisieppari, Jos mulla ei ois tietyt läheiset jo tiennyt, niin varmaan ois arvannut tiettyjen ruokian syömättömyydestä (feta, tuorejuustot yms). Mä oon kyllä myös todella tarkka mitä syön, et vaikka nykyohjeiden mukaan pästoroitua fetaa esim sais syödä, niin en syö fetaa ollenkaan. Muutenkin katon aina hirveen tarkasti ettei ruuassa olis mitään, mitä neuvolan ohjeissa pyydetään välttämään :grin Joten mulla kyllä huomais.. Ainiin, kahviakin juon sen max. Kupin päivässä, ja ennen ollu sellanen kahvilorppa, et siitäkin vois tajuta. Mut toki sekin vaikuttaa et miten paljon se toinen osapuoli tietää raskauden rajoituksista yms. Mun anoppi esim ei tiennyt näistä mitään, niin varmaan vaan luulis et oon alkanu kauheeks nirpaks yhtäkkiä. Kun taas siskot tietää raskausruokavaliot niin tarkalleen, et ois ollu heti kyllä tikkana. Mä en sit selvästi osaa vastata mihinkää lyhyesti :hilarious::hilarious:
 
Putkilo ja Jemuli, näkyykö teillä jo masu? :wideyed: Katoin äsken muiden kuvia ja siellä jo viikolla 8-10 oli sen kokosta vatsaa että olisin ite veikannu ihan muuta :bag: Ei siis mitenkään loukkaavasti vaan ehkä en vaan oo tajunnu kuinka isoks se vatsa tuleekaan mutta jotenki aattelin että alkaa näkyä pikkuhiljaa vast jossain vkl 15 o_O Aattelin meinaa ite kertoa (sitten olevasta) raskaudesta tyyliin yli puolessa välissä mutta ei taida onnistua..

Mulla ei oo vielä ku turvotusta ainakaan omasta mielestä. :grin

Unisieppari mulla ei ainakaan oon ruoka puolessa ongelmaa ku oon muutenkin tosi nirso. Mun pitäs keskittyä enemmän siihen et syö paremmin ja useemman kerran päivässä. :banghead:
 
Jemuli, mullakin vähän sama ton nirsouden ja kanssa. Tai siis kyllä tavallaan syön kaikkea mutta jos siinä on ihan vähänkin jotain tummumaa tai jotain mikä ei näytä sellaselta malliruualta niin jää syömättä. Vaikka ei siinä oikeesti mitään vikaa oliskaan. Että toisaalta voisin laittaa sen piikkiin ja keksiä jotai vikaa vakuumikalasta, tosin cocis ei taida mennä tohon :wacky: Sen takia mä oon yleensä se joka meistä valitsee kaupassa ruuat (tottakai mies saa sanoa myös mutta valitsen yksilön :wink) kun liian monta kertaa on tullut kotiin esim kanasuikaleiden kanssa jossa on verisuoni(a), tai ”liian vaalean jauhelihan” vaikka ne värjätäänkin :angelic: Tulipa taas kerrottua mutta siis ehkä enemmänkin haluan laadukasta ja hyvän näköistä ruokaa.

Muokkaan sen verran etten tiedä onko tuo lihan värjääminen urbaani legenda, sisko sillä pelotteli aikoja sitten kun on kasvissyöjä :hilarious:
 
Täällä ollaan vieläkin kipeänä, kuume onneksi enää lämpöä mutta tuntuu että keuhkot aika kovilla :nailbiting: Uudestaan lääkäriin vaan huomenna ja toivoen että nyt selviäis :oops: Ja maha on ollu kun pallo jo monta päivää vaikka painoa lähteny 5kg . Testipäivä torstaina..

Mutta toisaalta, aloin katsoa sitä uutta ’tervetuloa kuutoset’ ohjelmaa ja kyllä ollu itku herkässä, ihania lapsia heillä :Heartred
 
Tänään 14+0 ja pahoinvointi vaivaa edelleen, mutta pikkuhiljaa taitaa kuitenkin olla paranemaan päin :shy: Sisko raskaana nyt viikolla 35+ ja kävi eilen kylässä. Sitä pomppivaa mahaa oli kyllä ihana katsoa, ja nyt innolla odotan ensimmäisiä liikkeitä :shy:

dadapls, sulla onkin nyt sit jännät päivät edessä! :grin Toivottavasti toi tauti nyt hellittäis jo, aika sitkee meinaa olla :sorry:
 
Juu, on kyllä sitkee. ”Onneksi” sain nyt ottaa yskänlääkettä avuksi, kun kp1 alkoi. Toisaalta oon helpottunut koska oon syöny niin huonosti että nyt on enemmän mahdollisuutta valita. Mutta olishan se plussa ollu kiva saada. Eka yrityshän tää vasta oli, eli ei sen puoleen. Ihmeen lyhyet kierrot mulla ollu molemmat tänä vuonna, ensin 25 ja nyt 23. :bored:
 
Hei kaikki! Ompa kivasti uusia nimiä täällä :happy:
Koitan keretä taas pitkästä aikaa keskusteluihin mukaan!
Olen siis 22 vuotias kahden lapsen äiti pohjoispohjanmaalta :) (poika 2v ja tyttö 9kk) koitan keretä lukemaan teidän aikasempia viestejä niin pääsee paremmin mukaan:)​
 
Mulla oli tärppi kierrossa ennen ja jälkeen ovulaation greippimehu käytössä. Yritin myös olla stressaamatta liikoja ja sama kuin putkilolla niin olin varma etten ole raskaana vaan viivathan sieltä tuli. :rolleyes:

Täällä yks kuumeilija! Mistä tuota greippimehua saa??? Oon monesta kaupasta kattonu..okei viime kauppareissulla mokasin koska en kattonu kylmäkaapin mehuja :p Eli ehkä sieltä löytyis.. Käykö verigreippi jos normigreippiä ei ole? Gelee royalet käytössä ollut reilun viikon.
Letrozolet alotan ens kierrosta jos ei tän hetkisessä tärppää luomusti :) jännittää ku kuvittelen että ne auttais varmasti. progesteroni siis hieman matala mulla.
 
dadapls, paranemisia sinne! Ja Putkilo, on varmasti kyllä kiva tilanne, kun sisko on samaan aikaan raskaana. Voi vaihtaa fiiliksiä ja osaa samaistua toinen toiseen.

Heipähei Minttukarkki:greet025 Kiva kun on monia keskustelemassa täällä kyllä:joyful:

jannn, mää oon nähny greippimehua just siellä kylmäkaapin mehuissa. Oisko God Morgon tai joku muu vastaava merkki, en muista tarkkaan. Mut sit itehän voi puristaa kans tuoretta greippimehua, jos ei valmiina löydy:happy:

E-pillerilaatat vaa hupenee. Hassua, kun kattoo, että taas on yks vähemmän jäljellä, vaikka tuntuu, että vasta vähän aikaa sitten aloitti sen edellisen:woot: Tosin varmaan sit aika meneekin vastapainoks super hitaasti syksyllä, kun aletaan yrittää..

Mut muutenkin on jotenkin ihanan keväinen olo. Aurinko alkaa paistaa enemmän ja koko ajan kesää kohti mennään:)
 
Harmi dadapls ettei tärpännyt :sad001
Mut tosiaan nyt pääset sit parantumaan ihan rauhassa ja toivotaan et tämä ois sit sulle SE kierto :Heartred
 
Putkilo, näimpä :Heartred Nyt on antibiootit joten toivotaan että alkaa toimimaan niin saisin vähän väriä naamaan :joyful:

Pitääpä muuten muistaa huomenna lääkäriltä kysyä että voiko jatkaa yritystä ton ab: n takia ..
 
Muokattu viimeksi:
Täällä yks kuumeilija! Mistä tuota greippimehua saa??? Oon monesta kaupasta kattonu..okei viime kauppareissulla mokasin koska en kattonu kylmäkaapin mehuja :p Eli ehkä sieltä löytyis.. Käykö verigreippi jos normigreippiä ei ole? Gelee royalet käytössä ollut reilun viikon.
Letrozolet alotan ens kierrosta jos ei tän hetkisessä tärppää luomusti :) jännittää ku kuvittelen että ne auttais varmasti. progesteroni siis hieman matala mulla.

Itse käytin god morgonin verigreippi mehua ja en ehtinyt ku yhden purkin juoda. Lidlistä löytyy myös verigreippi mehua on halvempaa ja kuulemma vähä paremman makuista. :rolleyes:
 
Mites täällä kaikilla menee :) ?

Joko tauti hellittää dadapls?
Mites jemuli, mites raskaus oireilee, vai oireileeko ollenkaan ? :shy:
 
Eipä oikeastaan hirveesti mitään oireita mahakipujen ja tissi kipujemän lisäksi. :rolleyes:
Jonkin verran välillä närästystä, ilmavaivoja ja suolikipuja. :laughing002
Tänään tuli 7+2 ja ens viikolla ois eka neuvola aika.
 
Putkilo, vähän alkaa näyttää paremmalta. Oon saanu jotain syötyä ja nukuttuakin :joyful: Ens viikon lopulle ennustaa ovista ja on vähän kärsimätön olo. Vaikka ollaankin vasta alotettu yrittäminen ni vähän sellanen ”ei sitten” fiilis jäi viime kierrosta. Että uskaltaako tässä oikeesti antaa itelleen toivoa ja sitten taas pettyä.. :sad001

Onko teillä sellasta että jos joku on tulossa kylään niin äkkiä kaikki vauvakirjat ja vitamiinit piiloon? :hilarious: Ovistestejä vielä kun yleensä pidän lavuaarin reunalla että muistan niin helposti saattais siihen unohtua. Huomasin tänään kun tuli tieto että saattaa tulla vieraita niin heti kävin kierroksen että kaikki on pois näkyvistä. En vaan jaksais nyt kyselyä tilanteesta, ja ehkä muutenkaan ei oo sellane aihe (yrittäminen siis) mistä muiden kanssa kun täällä forumilla haluaisin puhua.
 
Joo mä heitin kans yritysaikana raskaustestit (oli lavuaarin peilikaapissa) ja kaikki yritykseen viittaavat piiloon aina kun vieraita tuli. Juuriki siitä syystä etten halunnut siitä vielä kellekkään puhua. Jos ei oiskaan tärpännyt pitkiin aikoihin, niin ois ollut sit ikävä jos oltais kyselty.
Ja ymmärrän kyllä että on pettymys kun ei tärpännyt, niinhän se useesti on, oli sit eka yritys tai kuin mones. Mut muista tosiaan et oli vasta ensimmäinen yritys, jotkut yrittää vuosia ja vuosia ennenkuin tärppää,ja kaikilla ei silloinkaan. Mä uskon vahvasti että kyllä se pikkuinen teillekkin matkaan tarttuu, se vaan ottaa oman aikansa. Mut tosiaan näissä asioissa tiedän että se kuukauskin voi olla pieni ikuisuus. Älä ainakaan vielä lannistu ollenkaan:Heartred
 
Takaisin
Top