Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

Mä voisin koittaa kirjoitella meidän kuulumisia nyt vähän pidemmän kaavan mukaan. Eli tosiaan meidän esikoinen on nyt 1,5v ihana, ujo, iloinen ja hieman uhmakas pieniherra. Hän lähti kävelemään vasta reilu kuukausi sitten, mutta hurjana jo juoksee. Sanoja ei vielä tule kummemmin. Tykkää ulkoleikeistä, kirjoista, duploista ja pikkuveikasta :Heartred

Pienemmästä en ole ihmeemmin kertonutkaan. Hänestä voisin siis aloittaa alusta alkaen. Meidän kuopus siis syntyi 4.4 rv41+5. Synnytys käynnistyi spontaanisti yliaikaiskontrollin jälkeen, eteni täydellistä vauhtia, illalla mentiin sairaalaan ja klo 22.09 syntyi täydellinen prinssi 4min ponnistuksella. Hän oli miehen mitoissa, ihan kauhistuttaa jo ajatella sitä kokoa: 4840g, 56cm ja pyytää 38cm. Vauvalla murtui solisluu, muuten kaikki meni hyvin ja synnytys oli helppo.

Rauhallinen pikkuinen hän on ollut alusta alkaen, kasvanut kovaa vauhtia ja kehittynyt hienosti. Nyt 4,5kk on jo yli 70cm pitkä, ryömii, kierii, istua tekisi mieli ja leluilla leikkii hienosti. Toinen hammas on puhkeamaisillaan. Me mennään edelleen täysimetyksellä.

Miehen kanssa menee tällä hetkellä ehkä paremmin kuin aikoihin. Säästetään just asuntolainaa varten, ja mä haluaisin naimisiin.. :D kolmas ja neljäs lapsi haaveissa vuosien päästä.

Mulla on tarkoituksena palata tammikuussa kouluun, sitten oon kaksi vuotta ollut kotona. Kauhistuttaa jättää lapset, vaikka kaipaankin jo pois kotoota.. :D
 
Joo hyvä idea! :) eli tosiaan raskaana 4+5 laskettu aika huhtikuussa :Heartred vielä ei kummemmin ole oireita joten vaikee välillä uskoa koko raskauteen :p
Nii ja esikoinen tosiaan nyt 8kk ja tosi kiltti poika on :) ryömii,konttaa,menee istumaan ja välillä yrittää seisomaankin mut ei vielä onnistu :) imetän tosiaan vielä ja haluaisin jatkaa imetystä noin 1 vuoden ikään saapa nähä vaikuttaako tämä uusi raskaus kuinka imetykseen :)

Niin ja mymlan kiitos paljon onnitteluista :Heartred

Paljon onnea. :)

Mun esikoinen oli vajaa 5kk, kun aloin kuopusta odottamaan. Imetin koko raskausajan, tällä hetkellä lopettelen esikoisen kanssa.. Että saa kysellä jos tulee mieleen jotain, jos vaikka ois jotain apua mun kokemuksista. :)

Mä jouduin loppukuukausina tukeutumaan yhteen korvikeannokseen iltaisin, kun maidontulo väheni. Raskauden puolessa välissä imetys alkoi sattumaan mutta tänne ollaan taisteltu, nyt mun tahdosta koitan päästä esikoisen imetyksestä eroon.

Kuopusta tahtoisin imettää myös ainakin vuoden ikään, mutta aika näyttää miten menee kun palaan kouluun..
 
Leipälapio: oi ihana kuulla sun kuulumisia :) ja voi ompas siellä iso pieni herra :Heartred melkein saman pitunen ku meiän 8kk :D mut toki meiän poika oli lyhyt jo syntyessäänki (47cm) :p
Ihana tietää et jos tulee jotain mietittävää kysyttävää tuosta imetyksestä nii sulta kysymään ekana :wink tosiaan musta nyt jo tuntuu et maidon tulo vähentyny ja ennenko raskaudesta ees tiesin/epäilin ihmettelin et ihan ku maito ei kunnolla enää riittäis.. mut ainaki vielä on riittäny ja ei kai se yhtäkkiä vaan voi loppua se maidon tulo :p
 
Täällä yksi kuumeilijahirmu:dance008 Tosiaan huhtikuisen keskenmenon jälkeen pieni palautumistauko ja nyt yk3 menossa, kp11. Vauveli nro1 menehtyi lääkärin mukaan rv9 tienoilla ja vaikka se raskaus tuli vähän puskista, kerkesin jo suunnitella kaikkea.. Joten nyt tärppiä odotan kun kuuta nousevaa! :rolleyes: Pelko keskenmenosta on vaan koko ajan takaraivossa.. Kun sen on kerran kokenut niin pelkää, että jos taas käviskin jotain tai jos yritys venyy ihan mahdottomaksi, koska menkat rupes sekoilemaan omiaan.
 
Hei vaan täältäkin erittäin pitkästä aikaa :)! Meillä eilen juhlittiin esikoisen 2v synttäreitä. Muistan kun aloin silloin hänen odotuksessa pyörimään näillä sivuilla ja sit perustettiin tää ryhmäkin ! Ja kaksoset täytti kanssa viime viikolla 8kk siis aika menee ihan hurjaa vauhtia.. nyt ollaan miettimässä hurjasti uuden kodin hankintaa kun tää kaksio alkaa käydä ahtaaksi. Myös aleksin täytyy saada lisää tilaa kun hänelle olisi alustavasti tulossa seisomatuki juttuja ja vähän erinlaista syöttätuolia kuin normit ja ne vie tilaa eikä tänne mahdu :D
 
Chenet: voi ompa ikävää että noin kurja tuuri sinulle sattunut :sad001 toivotaan että tästä kierrosta tärppäisi ja raskaus sujuisi ongelmitta :Heartred

Julia97: oi aika on tosiaan kulunut todella nopeasti! :eek: hih empä muistanutkaan et teidän kaksoset on niin samanikäset meidän pojun kanssa se siis tänään (sunnuntaina) tasan 8kk :p ja joo voin kuvitella et alkaa käydä ahtaaksi ku me asutaan kaksiossa ja en voi kyllä kuvitella vauvaa tänne eli muutto edessä ennen kevättä :p
 
Hah huvittavaa kun aina porukkaa tulee käymään niin ekat sanat on "Miten te voitte asua näin pienessä asunnossa ?" :D
 
En tiiä kuinka moni muistaa mut, mutta tulinpa meidän kuulumisia päivittämää. :) Meille syntyi siis toukokuussa meidän toinen lapsi, nyt pieni mies on 4kk (kohta 5kk), ja esikoinen on 1v 9kk. Eli ikäeroa meidän pojilla on 1v 5kk. Täytyy sanoa että on tää välillä aika hektistä kun on kaks alle 2 - vuotiasta vaippaikäistä ja saa juosta kuin päätön kana. Vaikka nyt on välillä melko rankkaa, niin en kadu tätä ikäeroa. Odotan vain, että tämä toukokuinen lähtee liikkeelle ja kasvaa vähän enempi niin on isoveljelleen seuraa. Varmasti aivan upeeta seurata veljesten välistä sisarussuhdetta. :) Etenkin kun tuo esikoinen on ottanu pikkuveljen upeasti vastaan, on todella huolehtiva, silittelee, halii ja suukottelee veljeään. :’)

Onnea Minttukarkille plussasta (ja muille jos muita plussanneita oli) ! :happy:

Tärppionnea kaikille yrittäville!
 
Talvitintti oi on varmasti yhtä peräänkattomista siellä! Onko sulla millanen tukiverkosto et saatko apua lastenhoidossa et pääset välillä "lataan akkuja" ? :) meille tulossa sama ikäero muuten!!

Eka neuvola ollut ja ultrassa kaikki oli hyvin mut la siirty viikolla taaksepäin et nyt ois toukokuun 1 päivä la :) :Heartred kyllä tää on jännää aikaa tää alkuraskaus ja eka kolmannes alkaa kuitenki olla takana :p melkosta pahaa oloa ja oksentelua on kyllä ollu ja makaisin varmaan vaan sängyn pohjalla jos tuo esikoinen ei ois olemassa :p poika on oppinu seisoo tukia vasten ja konttaa. Aivan päätöntä menoa välillä ku yrittää joka paikkaan kiivetä! :grin hän siis nyt pian 10kk :) aivan ihana kiltti pieni temmeltäjä! Imetän vielä poikaa mut nyt kyl oon alkanu vähentää ja tarkotus ois lopettaa pian ku aiheuttaa niin pahaa oloa imetys ja rinnat nii arat.. en vaa enää tykkää koko imetyksestä :sad001
 
Kyllä meillä tukiverkostoa löytyy, miehen sekä mun vanhemmat on valmiita auttamaan, mut kaikki on vielä työelämässä niin se tuo omat haasteensa siihen :/ Mutta kyllä sitä jotenkin kummasti aina jaksaa, on vaan pakko jaksaa. :p Hienoa että siellä on ultrassa ollu kaikki hyvin! :happy:
 
Moikka moi!

Mahtuukohan vielä mukaan porukkaan?
Elikäs olen -96 syntynyt nyt siis 21 vuotias ja mun aviomies on 23. Vauvakuumetta ollut mulla jo vuodenpäivät ja pillerit jätinkin pois nyt syyskuussa, heti ekasta kierrosta näytti tärppäävän ja plussasin viimeviikolla. Viikkoja nyt omien laskelmien mukaan ~7 mutta se varmenee sitten myöhemmin :) Mulla eka neuvola ensviikolla! Kaikki on niin uutta ja jännittävää...
 
Moikka moi!

Mahtuukohan vielä mukaan porukkaan?
Elikäs olen -96 syntynyt nyt siis 21 vuotias ja mun aviomies on 23. Vauvakuumetta ollut mulla jo vuodenpäivät ja pillerit jätinkin pois nyt syyskuussa, heti ekasta kierrosta näytti tärppäävän ja plussasin viimeviikolla. Viikkoja nyt omien laskelmien mukaan ~7 mutta se varmenee sitten myöhemmin :) Mulla eka neuvola ensviikolla! Kaikki on niin uutta ja jännittävää...
Mites teidän tilanne? :happy:
 
Mites teidän tilanne? :happy:
Siellä ekassa neuvolassa käyty ja arvioitu laskettuaika ois sitten 19.6. :happy:
Raskausoireilta en oo välttynyt, huono-olo on kokoajan läsnä ja varsinkaan aamuisin ei mee mikään alas tai jos menee niin kaikki tulee myös samantien ulos :yuck:
Eka ultra on joulukuun alussa, sitä odotellessa. :rolleyes:
 
Siellä ekassa neuvolassa käyty ja arvioitu laskettuaika ois sitten 19.6. :happy:
Raskausoireilta en oo välttynyt, huono-olo on kokoajan läsnä ja varsinkaan aamuisin ei mee mikään alas tai jos menee niin kaikki tulee myös samantien ulos :yuck:
Eka ultra on joulukuun alussa, sitä odotellessa. :rolleyes:
Ihana kuulla! Toivotaan, että oireet helpottaa :shifty: mitä ekassa neuvolassa tehdään? :happy:
 
Ihana kuulla! Toivotaan, että oireet helpottaa :shifty: mitä ekassa neuvolassa tehdään? :happy:

Siellä ekassa neuvolassa lähinnä vaan jutellaan sun/perheen tilanteesta :) Ihan perus juttuja:happy: ja katotaan alkupaino. sitte sain nipun papereita mukaan kotiin missä kerrottiin just et mitä ei saa syödä kun on raskaana, ihana neuvola kortti ja hmm mitäköhän muuta... Varattiin ajat verikokeisiin joissa pitää käydä ennen ekaa ultraa.
 
Takaisin
Top