Nuoret äidit huomio!

hanipupu

Silmät suurina ihmettelijä
Elikkä ne äidit/tulevat äidit, jotka ovat saaneet ensimmäisen lapsen alle 20vuotiaana :)
miten vanhemmat on suhtautuneet raskaus uutisiin :)?
 
Mulla on ikää nyt lähemmäs 35v, mutta esikoisen sain 19v syntymäpäivänäni. Raskaus oli yllätys kaikille osapuolille. Äitini ei juuri hetkahtanut kun sai kuulla plussatestipäivänä (viikkoja 9tms), isäni otti myös rennosti. Meidän suvussa on lapset tehty nuorina (äiti oli 19v kun sai esikoisensa) joten mitään kauhisteltavaa ei ollut. Lapsen isän vanhemmat puolestaan järkyttyivät pahemman kerran ja uhkailivat että eivät halua olla tekemisissä jne. Pari viikkoa kun olivat miettineet ja toisaalta näkivät että oltiin oikeasti tosissamme ja alettiin etsimään asuntoa ja suunnittelemaan tulevaa perhe-elämää niin pyysivät anteeksi potkupuvun kera. Sen jälkeen ovat olleet mallikelpoisia isovanhempia :wink
 
Mä sain esikoisen 16v ja kuopuksen 18v. Kerroin aika nopeasti esikoisesta ja kuopuksesta moni jo arvasi melkein heti. Äiti otti raskaudet aluksi vaikeasti, mutta tottui hiljalleen ajatukseen. Isi taas ei oikein reagoinut mitenkään erikoisemmin.
 
Aloin odottamaan esikoista ollessani 17-vuotias. Kerroin äidilleni plussauspäivänä ja hän otti uutisen hyvin vastaan.
 
Täl hetkel oon 17 ja ootan esikoista ja kerroin äitille heti ku tein positiivisen ja äiti oli ihan innoissaan :) äitilläni on siis jo 5 lasta mutta äiti tykkää vauvoista :D no kukapa ei. Avopuolison vanhemmille ei oo vielä kerrottu. Kerrotaan sitten ekan ultran jälkeen. Ja siis mun faijaki oli aika innoissaan kun sai kuulla. Sanoi lähinnä että eikai siinä muu sitte auta ku pitää se :D
 
Itse sai esikoisen 18-vuotiaana. Vanhemmat oli aika shokissa kun kerroin viikolla 13 (eli abortti ei ollut enää mahdollinen), mutta parin viikon päästä tuleva ukki oli jo tilaamassa vaunuja ruotsista
 
Sain ekan lapsen parikuukautta ennen ku täytin 20, vanhemmat otti asian oikeestaa aika hyvin..kerroin ehkä rv 7 asiasta.. Odotan nyt toista lasta rv 8 enkä tosiaan tiedä miten asian kertoisin kun esikoinen on nyt vasta 3,5kk
 
Takaisin
Top