Mä olen myös itse ihmetellyt ihmisten suhtautumista nuoriin äiteihin/odottajiin, mutta nimenomaan noi kaikki median aikaansaamat stereotypiat luo ihmisille kuvaa ettei nuori ihminen osaa huolehtia lapsestaan. Esimerkiksi juurikin tää Sarita niissä teiniäideissä oli jotain tosi surullista katseltavaa, ja sen ihmiset näkee. Mutta entä ne kaikki normaalit nuoret äidit jotka pitää lapsistaan oikein hyvää huolta? Ei niistä mediassa puhuta.......
Itsekin olen vasta nuori, 19 vuotias. Meille on mieheni kanssa tulossa myös esikoinen ja lähipiiriltä suhtautui uutiseen erittäin myönteisesti, kuitenkin vieraat ihmiset katsovat paheksuvasti ja ultrassakin ultraaja kysyi, "no, oletko nyt valmis siihen että elämä on ohi?" järkyttävää. lopuksi vielä totesi että "toivottavasti teidän suhteenne kestää sentään lapsen syntymään saakka". Näin sanoo ihminen kenellä ei ole mitään käsitystä millainen historia tai muutenkaan elämäntilanne meillä on. HUH HUH: voin kertoa ettei jäänyt kovin hyvä mieli.
Joka tapauksessa, meillä on jo useampi vuosi yhteistä historiaa ja olemme kihloissa. Meillä on molemmilla koulut käytynä, oma asunto ja vakityöpaikat- Näin ollen kaikki yhteiskunnan yleinen idioottimainen käsitys sopivasta elämäntilanteesta hankkia lapsi täyttyy muutoin, paitsi iän kannalta.
Naurettavaa, sama se minkä ikäinen on, onko koulu vielä kesken tai vaikka olisi yksinhuoltaja. Silti sitä voi kasvattaa lapsensa aivan yhtä hyvin ja tasapainoisesti kuin kuka tahansa muukin. Eivät tuollaiset seikat tee äidistä tai isästä sen huonompaa. Jos lapseen on valmis sitoutumaan ja tekemään parhaansa, sen pitäisi riittää.
Yleistettynä ihmisillä on vielä paljon opittavaa suvaitsevuuden kanssa...