Nukkuminen ja nukahtaminen

Meillä nukkuu päivisin 3-4 krt päikkärit, parit on 45min ja yks 1,5h. Välillä tuntuu, että tää vauva vaan nukkuu [emoji28]
 
Ruuth, meillä ihan sama! Herää, nukkuu, herää, nukkuu jne :grin yöllä vauva sentään heräilee neljän tunnin välein niin saa tämäkin äiti joskus edes pienen osansa vauva-arjesta :rolleyes: ei vaan. En valita koska isoveli oli vauvana ihan vastakohta!
 
Voi jestas ku saiskin nukkua sen 3 tuntia putkeen edes yhen kerran nyt, niin jaksais ihan eri tavalla taas. Lohduttaudun sillä, että ei tämäkään vaihe pitkään kestä. :D
 
Mä jo elättelin toiveita et nää hulinat meni. Pyhpah, viime yönä ei taas paljoa nukuttu. Ennen puolta yötä aloitti ähinänså ja 05 kiljuttiin ja höpöteltiin hyväntuulisena vieressä. Phiiih, tullee pitkä päivä...
 
Meillä on päiväunet menneet ihan plörinäks. Yöt on edelleen nukkunut 8-11 h yhtä soittoa, mutta päiväunet katos johonkin. En jotenkin osaa ajoittaa niitä oikein, kun aiemmin oli tarkasti 10.30-11.00 milloin piti laittaa. Nyt kiljuu vaunussa eikä nukahda vaikka ajais kuuhun ja takas.
 
Eilen ja tänään on ollut luksusta kun pieni on ollut ilmeisesti eilisen viitosrokotteen vuoksi väsynyt. Nukahti hetkessä milloin mihinkin, yöllä nukkui käytännössä koko yön 22-10.30, söi 6.30 aikaan (ja ehkä klo 2, en ole varma syötinkö vai heräsinkö muuten vaan :D). Nyt simahti tosi nopeasti päiväunille. Muuta reaktiota rokotteesta ei näyttänyt tulevan, hyvä vaan jos nyt nukkuu!
 
Nooh, meillä herätään puolen tunnin välein öisin tai useammin. Mä en edes kerkeä saada unta missään välissä :/ Periaatteessa, kun 3kk tuli jouluaattona täyteen, niin ei ole enää nukuttu pitkiä 2h pätkiä edes :S
 
Minis15, saatko nukuttua päivällä vauvan päikkäreiden aikaan? Kuulostaa tosi tosi raskaalta :/
 
Meillä ei neiti nuku kuin jotain tunnin päikkäreitä, varsinkaan nyt kun tekee hampaita. Herää siis yössä useemman kerran kun normaalisti vain kerran syömään. Silloinkaan ei välttämättä kiukkua vaan alkaa höpöttää yksinään kun ei unta saa. Nukahtaminenkin vie pitempään kun suuta kutittaa. Nyt posket punaisena helottaa niin kuin siskollaankin hampaita tehdessä. Onneks ei kiukkua kuitenkaan koko ajan niin kerkee tehdä kakkutilauksia kun neiti möllöttelee olohuoneessa tai nukkuu. Kakunkoristeiden tekoon pitääkin aina kiireellä ryhtyä heti kun saa nukkumaan että kerkee kun ei ole monen tunnin päikkäreistä tietoakaan :P
 

Liitteet

  • 712E351E-28E1-42CB-85E3-09C3BA8609B3.jpeg
    712E351E-28E1-42CB-85E3-09C3BA8609B3.jpeg
    264.4 KB · Katsottu: 29
Meillä ei neiti nuku kuin jotain tunnin päikkäreitä, varsinkaan nyt kun tekee hampaita. Herää siis yössä useemman kerran kun normaalisti vain kerran syömään. Silloinkaan ei välttämättä kiukkua vaan alkaa höpöttää yksinään kun ei unta saa. Nukahtaminenkin vie pitempään kun suuta kutittaa. Nyt posket punaisena helottaa niin kuin siskollaankin hampaita tehdessä. Onneks ei kiukkua kuitenkaan koko ajan niin kerkee tehdä kakkutilauksia kun neiti möllöttelee olohuoneessa tai nukkuu. Kakunkoristeiden tekoon pitääkin aina kiireellä ryhtyä heti kun saa nukkumaan että kerkee kun ei ole monen tunnin päikkäreistä tietoakaan :P

Tosi kauniit pursotukset kakun päällä. Miten saa noin sileää jälkeä?
 
Emma93, vielä vaivaan, mutta missä kohtaa lisäät tuorejuuston? Ja mitä kermaa käytät?
 
Käytän ihan tavan kuohukermaa ja tuorejuuston lisään kun kerma vielä löysää ja sit vatkaan sopivan paksuiseksi. 5dl mielestäni riittää ihan vaikka N.100g jos ei halua että kerman maku paljoa muuttuu.
 
Minis15, saatko nukuttua päivällä vauvan päikkäreiden aikaan? Kuulostaa tosi tosi raskaalta :/

Saisin nukuttua, mut en malta, kun on niin kaikkee muuta hommaa eikä mua ees väsytä. Ehkä se kuolema tulee jossain vaiheessa :S

Onpa kaunis kakku Emma :)
 
Mä aloitin sokerilakon ja härregyyd miten iho voi silminnähden jo paremmin. En oo ikinä ennen ollu sokerikoukussa, mut Ennan syntymän jälkeen sokerin mättäminen ollu ihan jäätävää. Joulun aikaan meni jo konvehtirasia päivässä, kun ennen vanhaan söin suklaata ehkä kerran kuussa. Huhhhuh! :hilarious:
Mut en ois kyl selvinny koliikista ilman herkkuja, se toi kyl oikeasti lohtua.

Meidän yöt vaihtelee edelleen ihan hirveesti. Ihme härvellystä, kyljen ja pään kääntämistä, tutin pullauttelua jne.. Viime yönä 03-05 taas höpöteltiin, kiljahdeltiin ja naureskeltiin.
 
Mun pitäisi myös vähentää sokeria reilusti. Joulukuussa aloittelin kevyesti parilla suklaalla päivässä ja tosiaan jo itsenäisyyspäivän jälkeen suklaan määrä oli jo reilusti enemmän kuin pari per päivä. Jouluna söin helposti juurikin konvehtirasian päivässä eikä loppua tunnu näkyvän! Olin jo aika hyvin skarpannut marraskuussa herkkujen kanssa, mutta pannahisen joulu(kuu) sekotti koko homman :hilarious:
 
Me aloitettiin myös miehen kanssa yhteinen sokerilakko tammikuun alussa. Joulun aikaan meni niin järkyt määrät suklaata, että olin ihan huojentunut kun lakko alkoi. Ollaan maaliskuun loppuun asti herkkulakossa, retkahtamisesta joutuu pulittamaan 300eur yhteiseen autokassaan (kun syksyllä joudutaan hommaamaan toinen auto). Mullahan ei tollaisia rahoja ylimääräisenä ole, joten pakko jaksaa tsempata :grin Yllättävän kivuttomasti kyllä mennyt tämä, ei rehellisesti tee edes enää mieli enkä ajattele koko asiaa. Minä, joka synnytyksen jälkeen linnoittauduin iltaisin makkariin vauvan ja suklaalevyn tai lakupussin kanssa. Joka ilta...
 
Takaisin
Top