NT-Ultra

jospa kaikki oli nt-ultran mukaan hyvin, ei ole tullut kantaan tarkempia tietoja käynnistä vaikka lupasivat laittaa viestiä sitä kautta. eikä soittoakaan jatkotutkimuksista:shy:

Mulla kesti ainakin ikuisuus ennen kuin tulokset tuli kantaan. Mutta jos olisi jotain häikkää, niin eiköhän se soitto olisi tullut aika nopeasti.
 
Mulla kesti postitse tuloksissa muistaakseni 3 päivää ja kannassa näkyi ehkä 2 viikkoa myöhemmin. Mutta varmaan neuvola- ja paikkakuntakohtaista eroja on paljon. Joissakin paikoissahan tulokset saa tietää jo suoraan nt-ultrassa.

Tosiaan lakosta huolimatta käsittääkseni tiettyjen ns. tärkeiden postien pitäisi kulkea. Voisi olettaa, että juuri tämän tapaiset kirjeet olisivat niitä, joiden kulku priorisoidaan.
 
Moikka, tuun huutelemaan kesäkuisista, mutta OmaPosti-palveluun tulee ainakin HUS:n alueella kirjeet sähköisesti näkyviin heti kun ne on lähetetty.
 
Moikka, tuun huutelemaan kesäkuisista, mutta OmaPosti-palveluun tulee ainakin HUS:n alueella kirjeet sähköisesti näkyviin heti kun ne on lähetetty.

Turussa ei tullut (ainakaan mulle) lainkaan omapostiin, mutta hyvä jos muualla toimii vähän sujuvammin tää tiedonkulku :happy:
 
Turussa ei tullut (ainakaan mulle) lainkaan omapostiin, mutta hyvä jos muualla toimii vähän sujuvammin tää tiedonkulku :happy:
Mulle sanottiin että saan tulokset vasta seuraavassa neuvolassa, eli kuukausi myöhemmin. Mutta soitto jos jotain poikkeavaa. Ei ole näkynyt omakannassa ja siitä on jo 3 vkoa.
 
HUS alueella tosiaan tuli ainakin mulla heti nt-ultrapäivänä omapostiin, eikä lainkaan kirjeenä. Omakantaan ei myöskään tuloksia tule ollenkaan. Tämän vielä varmistin neuvolassa kun ihmettelin miksei siellä näy mitään.
 
Mulle sanottiin että saan tulokset vasta seuraavassa neuvolassa, eli kuukausi myöhemmin. Mutta soitto jos jotain poikkeavaa. Ei ole näkynyt omakannassa ja siitä on jo 3 vkoa.

Onpa inhottavan pitkä odotusaika. Vaikka kyllä tosiaan varmasti soitto olisi tullut jo aikaa sitten, jos jotain poikkeavaa olisi ilmennyt. Mutta silti tyhmää, että joutuu noin kauan odottamaan.
 
Onpa inhottavan pitkä odotusaika. Vaikka kyllä tosiaan varmasti soitto olisi tullut jo aikaa sitten, jos jotain poikkeavaa olisi ilmennyt. Mutta silti tyhmää, että joutuu noin kauan odottamaan.
Juu, kyllä ois ollut kiva saada ne tulokset aikaisemmin. Näin siis Turussa, mutta lakon takia. Viimeksi sain postitse melko pian ultran jälkeen.
 
huh nyt viimein tulokset oli tullut omakantaan! :) PAPP-A MoM 3,2 . Kuulostaa korkealta lukemalta mutta onko se :wideyed: miten tuota nyt sitten pitäisi tulkita..o_O ultrassa silloin sanottiin jotain että jos yli kolme niin pääsee jatkotutkimuksiin vai kuulinko ihan väärin kun niin iloinen olin kun ultrauksessa sai sen pienen papun nähdä..:shy:
 
huh nyt viimein tulokset oli tullut omakantaan! :) PAPP-A MoM 3,2 . Kuulostaa korkealta lukemalta mutta onko se :wideyed: miten tuota nyt sitten pitäisi tulkita..o_O ultrassa silloin sanottiin jotain että jos yli kolme niin pääsee jatkotutkimuksiin vai kuulinko ihan väärin kun niin iloinen olin kun ultrauksessa sai sen pienen papun nähdä..:shy:

Mulle sanottiin nt-ultrassa, että jos se niskaturvotus on yli kolme.. ja se lukema kerrottiin heti siinä ultrauksen yhteydessä. Muistatko sanottiinko sulle? Kai noi muut seulan tulokset suhteutetaan turvotuksen lukemaan, ikään jne, eli ei kai yksinään kerro mitään. Tämä siis mun käsitys.
 
huh nyt viimein tulokset oli tullut omakantaan! :) PAPP-A MoM 3,2 . Kuulostaa korkealta lukemalta mutta onko se :wideyed: miten tuota nyt sitten pitäisi tulkita..o_O ultrassa silloin sanottiin jotain että jos yli kolme niin pääsee jatkotutkimuksiin vai kuulinko ihan väärin kun niin iloinen olin kun ultrauksessa sai sen pienen papun nähdä..:shy:

Ei kannata itse tulkita mitenkään. Niskaturvotus on eri arvo ja siinä se raja on 3mm.
 
huh nyt viimein tulokset oli tullut omakantaan! :) PAPP-A MoM 3,2 . Kuulostaa korkealta lukemalta mutta onko se :wideyed: miten tuota nyt sitten pitäisi tulkita..o_O ultrassa silloin sanottiin jotain että jos yli kolme niin pääsee jatkotutkimuksiin vai kuulinko ihan väärin kun niin iloinen olin kun ultrauksessa sai sen pienen papun nähdä..:shy:
Mä en tiedä noista sen enemmän kuin mitä sain selvää pikagooglauksella. Mutta jos PAPP-a MoM on alle 0,5 on syytä jatkotutkimuksiin ainakin jenkkisivustojen mukaan, mutta vaikka se viittaisi esimerkiksi istukan toimintahäiriöön se ei vielä sano yhtään mitään. Se vaan nostaa riskiä, mutta siitä itse arvosta ei voi päätellä mitään.
 
Mulle sanottiin nt-ultrassa, että jos se niskaturvotus on yli kolme.. ja se lukema kerrottiin heti siinä ultrauksen yhteydessä. Muistatko sanottiinko sulle? Kai noi muut seulan tulokset suhteutetaan turvotuksen lukemaan, ikään jne, eli ei kai yksinään kerro mitään. Tämä siis mun käsitys.

niin eli tuo PAPP-A arvo ei oo se niskaturvotus..? :shy: meni jotenkin ihan ohi ne ultraajan puheet kun tuijotti vain sitä ultraruutua hämmästyksestä..:shy:
 
Tosiaan nt-arvolle raja on se 3mm, noille veriarvoille ei käsittääkseni ole mitään suoria yksittäisiä arvoja, vaan ne lasketaan ikäriskin, nt-arvon yms. kanssa yhteen, jolloin saadaan ne riskluvut Downille ja Edwardsille. Eli noista veroarvojen tuloksista ei kannata huolehtia sen enempää.

Tulokset voi vaihdella ja silti riskiluvut olla pienet:happy:
 
Takaisin
Top