NT-ultra

Kyllä meillä huomenna on sit monella ultra :) Mulla on 8.40. Mihin aikaan Mcgonnor sulla on?
 
Nt-ultrassa kaikki hyvin. Niskaturvotus 1,1mm ja kaikki näytti hyvältä, pitkään sai vain odottaa että kääntyi niin, että saatiin niskaturvotus mitattua.:)
Vaan laskettu aika siirtyi 9 päivällä ja nyt onkin viikot jo 13+5 ja la 24.2. Ei mene mun laskujen kanssa yhtään yksiin kyllä. Tiesin että ovis oli aiemmin, mut nyt sen ois pitänyt olla jo viikkoa aiemmin kuin oletin. Sain o+ ja oireetkin oli selkeät. Oon nyt aivan sekaisin, en vaan ymmärrä miten se nyt siirtyi noin paljon.:D
Mut ihana oli nähdä vauva, aijai:Heartred
 
Meillä ei vielä tietoa ajasta. Tosin viikotkin vasta 9+2. Ens viikolla meinasin seulakokeisiin mennä ja aloittaa täyttämään tuon pikkuHaikaran tiedot... Ainakin lääkärikontrollit mulla siirtyy äitiyspolille terkkulasta noitten perussairauksien vuoksi. Niitten ja iän vuoksi jännittää julmetusti noi seulakokeiden tulokset :sad001
 
Viikon pääs ultra. En jaksa oottaaaaaa
 
Tänään käyty ultrassa! Sielä se pikkunen uiskenteli mut sitkun ois pitäny kunnolla mittailla niin hän jämähti paikoilleen eikä suostunu kääntymään vaikka kuinka tökittiin :D mutta niskaturvotus oli vaan 0,9mm :) kätilö sai laskettua jo kaikki sormet ja varpaat :) vastas päivää pienempää mut taidan mennä nyt noilla neuvolan päivillä eteenpäin kummiskin :)

Istukla oli etuseinämässä ja vähän kohdunsuun päällä. Luultavasti se siitä siirtyy pois :)

Ja alakautta tehtiin :)
 
Mulla tehtiin vatsan päältä ultra :) Rv näytti 12+6 vaikka luulin että olisi 12+4 mutta kätilö sanoi ettei muuta laskettua aikaa papereihin koska se voi olla mitä vaan siinä lähipäivinä.
 
Miulla tehtiin ensin vatsan päältä, ja sitten alateitse kun piti saada tarkat mitat. 10+6 vastaa kooltaan ja olis "pitänyt" olla 11+4. Ei vaihtanut laskettua korttiin vielä, katsotaan uusiksi ensi tiistaina klo7.30 aamulla :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Täällä oli niskaturvotus muuten 0,63. Jotenkin tuntuu et on olku ny muilla isompia lukuja. Paljo se raja arvo muuten onkaan.
 
En tiiä mikä on raja-arvo mut se ultraava kätilö sano et useimmilla on jonku verran turvotusta niin et tosta vois ymmärtää et ei haittaa vaik ei olis yhtään? Mitä vähemmän sen parempi kai? Esikoisella oli ainaki 1.2 ja se oli vielä ok arvo.
 
Muistan kuulleeni, että "hälyttävä" raja pyörii jossain 2,5-3 välillä. En muista tarkkaa rajaa siis, joten korjatkaa jos joku tietää tarkemmin.
 
Ja meilläkin oli siis jotain 0,69 ja kätilön mukaan oikein hyvä. Vaikka kait silti olisi voinut "kärähtää" niiden verikokeiden perusteella eli ei ymmärtääkseni pelkästään tuo niskaturvotuskaan kaikkea kerro.
 
Ilmeisesti jokaisella sikiöllä on jonkin verran niskaturvotusta. Mulla oli nyt 1,1 ja sekin oli kätilön mukaan vähäistä turvotusta.

"Aikaisemmin riskirajana pidettiin 3:a millimetriä, nykyisin turvotuksen riskiraja määrittyy raskausviikkojen eli sikiön koon mukaan. Normaalin ja poikkeavan löydöksen raja on keinotekoinen, se on vain pitänyt johonkin laittaa"

"Korostunut niskaturvotus ei siis vielä tarkoita, että sikiöllä on esimerkiksi Downin oireyhtymä. Ehdottomasti suurin osa sikiöistä, joilla on mitattu korostunut niskaturvotus, todetaan jatkotutkimuksissa kromosomeiltaan terveiksi."

http://verneri.net/yleis/onko-syyta-huoleen

Tuolta oon lukenut tuosta niskaturvotuksesta.
 
Ylihuomenna ois ultraan meno ja jännittää kyllä ihan mielettömästi, iltapäivän puolella kun vielä on niin pitäisi töissä siihen asti jotenkin normaalisti osata olla o.O (en ole siellä kenellekään asiasta kertonut, mutta pohdin, että pitää varmaan esimiehelle (joka sattuu olemaan myös kaverini..) kertoa kun nuo käynnit väkisinkin työajalle sattuvat..)
 
Takaisin
Top