nt-ultra

Saako riskiluvut heti nt-ultrassa (niskapoimu + veriseula)? Erityisesti HUS:in alueen käytännöt kiinnostaa! :)

Mä sain vasta 1-2 viikon aikana veriseulatulokset, vaikka näkyi jo omakannassa, mutta soittivat mulle kun jotain poikkeavaa on. Muuten kuulemma tulee ilmoitus et normaalit tulokset. :) näin olen ainakin kuullut.
 
AnniPanni, kiitos. Täytyy yrittää etsiä vielä. Olin katsovinani kaikki läpi ja mulla edellinen tutkimus näytti olevan vuodelta 2014 :p Tosin ei mulla mitään tekstiä löydy sieltä ultrapäivän altakaan, tulisko ne sit yhtaikaa. Kysyn neuvolassa viimeistään, kun olishan ne kiva nähdä :)

Se jäi lääkärin puheesta mieleen, et mun PAPP-A oli jtn 4,38... Tiiä sit mitä se meinaa???
 
Mulla tuo pappa oli muistaakseni 308 ja hcg-mikälie 187. :eek: rupespa ahistaa kun mulla oli noin korkee...
 
Itse löysin tosi paljon tietoa seuloista ja tuloksista tuolta selailemalla toisten esittämiä kysymyksiä
 
Muokattu viimeksi:
Minä löysin äsken saman ja ei ois kannattanu mennä lukemaan... ahistus vaan lisäänty. :sad001
 
Tsemppiä kaikille seulatuloksia murehtiville! Yrittäkää muistaa se, että seulat hälyttävät hyvin herkästi ja valtaosa on onneksi vääriä hälytyksiä.

Meillä nt-ultra vasta 18.5. Ensi viikolla olisi tarkoitus käydä veri- ja pissanäytteet antamassa.
 
Mitään ei kannata mennä lukee kun jokainen meistä on yksilö!! Turhaa stressiä ja huolta mitä ei meidän pitäis kestää :) huonoja stressihormoneja välittyy
 
Pari tuntia vielä omaan ultra-aikaan, apua! Mä en ole veriseulatuloksia edes yrittänyt etsiä, en halua ottaa niistä stressiä etukäteen. Sen sijaan kävin lukemassa edellisen raskauden hoitokertomukset ja etsin niistä kommentteja siitä, miten seuraavia raskauksia pitäisi seurata. Ei näkynyt mitään tarkempaa ohjeistusta, muuta kuin että suositellaan tavanomaista tiheämpää seurantaa ja että on riskiraskaus -> äitiyspolin seurantaan. Eiköhän ne tänään ota jotakin kantaa sitten siihenkin asiaan, että miten käytännössä tuo seuranta tapahtuu.
 
Huh kun jännittää :nailbiting: Huomenna ultra. Katsotaan muuttuuko laskettuaika vai pysyykö siinä 7.11, ja tietenkin niskapoimun mittaus tehdään. Mitenköhän ensi yönä saa nukuttua.
Täällä eletään viikkoa 13, ja pikku hiljaa alun oireet ovat helpottaneet. Mikä on sen puolesta kiva juttu että se pahoinvointi oli tuossa hetki sitten vielä tosi voimakasta. Muutama viikko meni lähes mehukeitolla :yuck: Mutta toki sitä nyt miettii että onko jokin vialla. Vaikkakin monesta paikasta saa lukea että näillä viikoilla oireet voivat helpottaa ja hetken raskaudessa on rauhallisempi aika.
Katsotaan mitä huominen tuo tullessaan.
Sen jännä miten nyt jo rakastaa jotain jonka on nähnyt vain ultran ruudulta :love7
 
Huh, meillä ultra takana ja kaikki oli pienellä hyvin :Heartred Riskiluvut saatiin samalla ja hyviä olivat nekin. Kooltaan vastasi 2-3 päivää suurempaa, mutta laskettua eivät nyt alkuraskaudessa arvioidusta muuttaneet. Oma arvio pitää kyllä tasan tarkkaan nyt sitten paikkansa, mutta eipä kai sen niin väliä, että mikä se virallinen päivä on.

Seuraava ultra on mullakin vasta rakenne, sanoi vaan että välissä saa käydä tietenkin yksityisellä, jos tuntuu että tarvii oman pään takia. Että kai ne mun tiheämmät seurannat on sitten luvassa vasta loppuvaiheessa.
 
Me saatiin tänään veriseulatulokset ja niiden mukaan vauvalla ei oliai mitään hätää. Mut lääkärin mukaan mun oma vointi ei ole kovin kaksinen, kilpiruhasarvot oli pyllylleen ja koska en ole pahoinvoinnin takia kohta pariin kuukauteen syönyt kunnolla niin haluisi laittaa mut tippaan :sad001 ei siis asuta suomessa niin en edes yhtään tiedä miten nää hommat menee siellä, kuinka helposti tippaan laitetaan? Ja täytyy näköjään mennä myös tarkempiin tutkimuksiin noiden kilpirauhasarvojen takia...
 
Kyllähän täälläkin tippaan voi päätyä, jos tarpeeksi kuivuu ja tuskin siitä nyt haittaakaan on. Mitä ne kilppariarvot nyt sitten oli (vai onko jossain ihan eri skaalassa mitattavia kuin mitä me käytetään täällä)?
 
Tsh oli 0,2 kun viitearvot on 0,4-4,0. Sitä toista ei muista, meni jotenkin ihan ohi puhelimessa. Enpä kyllä olis yllättynyt jos kilpirauhasvaivaa löytyisi kun sitä suvussa on.
 
Joskus hyperemeesin syynä on hypertyreoosi, joka kuitenkin useinmiten normalisoituu jo raskausaikana. Yleensä ei vaadi siis erityistä lääkehoitoa esim raskauden jälkeen.
 
Mulla on todettu hypotyreoosi parivuotta sitten ja nyt raskauden aikana on lääkitystä nostettu. Kannattaa huolehtia myös tästä koska kilpirauhanen vaikuttaa niin moneen asiaan. :)
 
Tsh oli 0,2 kun viitearvot on 0,4-4,0. Sitä toista ei muista, meni jotenkin ihan ohi puhelimessa. Enpä kyllä olis yllättynyt jos kilpirauhasvaivaa löytyisi kun sitä suvussa on.

Varmaan TSH ja T4V sinulta katsottu. :) mutta kannattaa tutkia, :)
 
Saako riskiluvut heti nt-ultrassa (niskapoimu + veriseula)? Erityisesti HUS:in alueen käytännöt kiinnostaa! :)

Me käytiin nyt tiistaina joskus 12.00 aikoihin tuolla ultrassa, ja joskus 15.30 sain netpostiin viestin, että tullut kirje HUS:lta. Ja siellä luki, että kaikki normaalia ja ei tarvita lisätutkimuksia :)
 
Takaisin
Top