nt-ultra

Meillä oli ultra eilen ja kaikki oli just niinkuin pitikin :Heartred Minkälaisia mittoja saitte sikiöstä? Mä jäin ihmettelee kun ensin ultraaja totesi että "ompas suuri vauva" viikkoihin nähden, mutta la ei muutettu eikä puhetta ollut sen koommin sikiön koosta. Omakannan kautta katsoin mitä oli kirjottanut ja ilmeisesti meillä on pituus ja paino liian suuri viikkoihin nähden mutta päänympärys vastaa viikkoja. Eilen oli siis 12+2 ja hemmo oli pääperä mitaltaan 7cm ja painoks on kirjattu jopa 73g. Täytyyköhän mun huolestua vai kasvattelenko tervettä jättivauvaa masussa. Vau.fi:n mukaan sikiön paino ois nyt 10-30g :wideyed::shy:
 

Liitteet

  • IMG_20170425_133458.jpg
    IMG_20170425_133458.jpg
    144.6 KB · Katsottu: 71
Meille ultraaja ei paljoa mitään mittoja kertonut, täytyy omakannasta katsoa lukeeko siellä. Muistelisin et pääperämitta olis ollut n. 6cm. Painosta ei ollut puhetta.
 
Laurakk, kallon muoto voi myös vaikuttaa mittaustuloksiin. Ja aika yksilöllisesti vauva kehittyy, voi olla että sinun bebellä on nyt joku kasvuspurtti ja myöhemmin kasvu tasoittuu tai sitten vauva on terve jättiläinen :) Jos ultraaja ei asiasta huolestunut, niin syytä huoleen ei varmaankaan ole!
 
Täälä oli nt-ultra maanantaina. Ja oli niin nopea käynti! Kyseltiin eka tietoja ja sit meinas olla vähän tietokoneella hakusessa laskettuaika :joyful: koneet vain sekoili onneksi! Ultraus kesti varmaankin semmonen vartti jos eees sitäkään :joyful:kaikki oli kunnossa! Saatiin huokasta helpotuksesta. Multa otettiin vielä se nipt-verikoe, varmistetaan viel ettei ole trisomioita. Ja plussana saadaan tietää sukupuoli jo nyt :p onko keltään muulta otettu tuota verikoetta?
 
Täälä oli nt-ultra maanantaina. Ja oli niin nopea käynti! Kyseltiin eka tietoja ja sit meinas olla vähän tietokoneella hakusessa laskettuaika :joyful: koneet vain sekoili onneksi! Ultraus kesti varmaankin semmonen vartti jos eees sitäkään :joyful:kaikki oli kunnossa! Saatiin huokasta helpotuksesta. Multa otettiin vielä se nipt-verikoe, varmistetaan viel ettei ole trisomioita. Ja plussana saadaan tietää sukupuoli jo nyt :p onko keltään muulta otettu tuota verikoetta?

Mulla ajateltiin ottaa NIPT, mutta tarkempaan tulokseen (omalla kohdallani) otetaan toukokuun alussa lapsivesipunktio 18 trisomiaa varten. Ja mulla on pari kertaa kätilö ultrannut ja nyt sit oli viimeksi oli lääkäri :) myös LV-punktion yhteydessä lääkäri tekee ultrauksen :) ja oon ollu kyllä tyytyväinen kaikenkaikkiaan molempien tekemiin ultrauksiin. :) ja me saadaan myös tietää sukupuoli jo varhaisessa vaiheessa. Jee

13+5
 
Onko se oikeesti mahdollista, että saisi noin aikasessa vaiheessa tietää? Meillä on huomenna - jännittää! [emoji5]
 
Onko se oikeesti mahdollista, että saisi noin aikasessa vaiheessa tietää? Meillä on huomenna - jännittää! [emoji5]

Lapsivesipunktion, istukkanäytteen ja NIPT-kokeen perusteella saa tietää sukupuolen, koska niissä tutkitaan sikiön kromosomit. Tieto on tällöin myös varma (ultran perusteellahan voi joskus tulla vääriäkin arvauksia).
 
Mistä syistä teille tehdään NIPT-koe? Onko nt-ultrassa paljastunut jotain tai kyseessä riskiraskaus? Ihan mielenkiinnosta olisi kiva tietää :)
 
Täälä oli nt-ultra maanantaina. Ja oli niin nopea käynti! Kyseltiin eka tietoja ja sit meinas olla vähän tietokoneella hakusessa laskettuaika :joyful: koneet vain sekoili onneksi! Ultraus kesti varmaankin semmonen vartti jos eees sitäkään :joyful:kaikki oli kunnossa! Saatiin huokasta helpotuksesta. Multa otettiin vielä se nipt-verikoe, varmistetaan viel ettei ole trisomioita. Ja plussana saadaan tietää sukupuoli jo nyt :p onko keltään muulta otettu tuota verikoetta?

Täällä saa tuon nipt kokeen jos on 40v ja mä en saanu kun oon "vasta 39v :wink Olisin kyllä halunnut. Jos olis noussu jotain huolta niskapoimu ultrasta tai niistä verikokeista niin sitten olisin saanu sen vielä päälle...

Yksityisellä maksaa jotain 600e niin ei oo kyllä mahdollisuuksia siihen.
 
Mä kuulun riskiryhmään ja siks joudun lisätutkimuksiin. Mutta kysyttiin miksei tehdä niptiä niin se että LV on paljon parempi tähän tilanteeseen.
(Ikää mulla 28 ja ensimmäinen raskaus)

Mulla oli 18 trisomian riskiryhmä tulos 1:5 veriseulassa.
 
Vielä 6 päivää nt-ultraan, eli mun osalta ensimmäiseen. Ei kyllä millään jaksaisi odottaa, mutta en ole raaskinut mennä yksityiselle. Jännittää aivan jäätävästi jo nyt! Onneksi on viikonloppu (ja vapun takia paljon ohjelmaa) välissä kun päivän lähentyessä työnteosta ei tulisi yhtään mitään!
 
Mäkin oon käyny kattomassa noi omakannasta, ei pitäis koska tulee vaan lisästressiä, mulla kanssa s-pappa ok, mutta tuo hcgbvd on taas keskimääräistä korkeampi, mä kävin seuloissa vasta 11+2 viikolla, koska näin neuvolasta ohjeistettiin, edellisessä raskaudessa kävin 10+ viikolla...

Mulla oli pappa ok, mutta hbgbvb oli miltei sata. Vähän ja huolestuttamaan onko liian korkea. Lisäksi trisomian kohdalla oli merkintä Lausunto mutta mistään en löytänyt lausuntoa
 
Mulla oli pappa ok, mutta hbgbvb oli miltei sata. Vähän ja huolestuttamaan onko liian korkea. Lisäksi trisomian kohdalla oli merkintä Lausunto mutta mistään en löytänyt lausuntoa

Mulla siis oli tuo hcg... arvo 80 viikolla 11+, eikä ollut liian korkea, veriseulan tuloksissa ei mitään huomautettavaa, odottele rauhassa lopullisia tuloksia :)
 
Tuleeko verikokeiden tulokset omakantaan jo ennen ultrassakäyntikertaa?
 
Saako riskiluvut heti nt-ultrassa (niskapoimu + veriseula)? Erityisesti HUS:in alueen käytännöt kiinnostaa! :)
 
Hei, mistä te löydätte sieltä omakannasta ne tulokset? Mulla ei näy missään mitään labroja..
 
Hei, mistä te löydätte sieltä omakannasta ne tulokset? Mulla ei näy missään mitään labroja..

Mulla löyty sieltä terveystiedot -kohdasta. Siinä on päivämääriä, mutta siinä varsinaisen verikoepäivämäärän kohdalla ei ollut mitään vaikka olisi luullut. Ne löytyi 3 viikkoa aiemmin, olikohan toi nyt se päivä kun kävin neuvolassa. Ja siis älä klikkaa sitä päivämäärää, vaan siellä oikealla on linkii missä lukee tutkimukset. Ainakin mulla löyty sieltä.

Mulla pappa oli 1260.0 osaako kukaan sanoa mitä se tarkottaa? :eek:

Hcg oli 67,4 se on varmaan ok ainakin näiden muiden keskusteluiden perusteella??
 
Takaisin
Top