nt-ultra

Meillä ei ainakaan oo mitään et tarvis olla pissaamatta. Kävin puol tuntia ennen ultraa pissalla ja hyvin näkyi ja saatiin pari 4d kuvaakin + 10 muuta kuvaa :)

Eikä kyllä oo ennenkään ollu mitään et tarvis olla pissaamatta..
 
Meidän äityisultran seinillä laput, että rakon tulee olla tyhjä. Noh, kait nää on taas näitä "käytäntö vaihtelee hieman paikkakunnittain". :)
 
Mun mielestä ohje just on että rakko sais olla tyhjä. Muistaakseni jopa terveyskylän naistentalossa ohje on tuollainen. Aika jännä kun eri ohjeita on eri paikoissa :eek:
 
Minut passitettiin vessaan tyhjentämään rakko kesken ultran :D mutta muistan esikoisen ultrassa n 13v sitten, sillloin piti olla pissaamatta ennen ultraa :D
 
Taitaa riippua siitä ultrataanko mahan päältä vai alakautta. Meillä nt ultra oli alakautta joten siksi rakko tyhjä.
 
Mulle sanottiin erikseen neuvolassa, että ennen ultraan menoa on käytävä vessassa. Ja kätilö painoi anturilla niin kovasti vatsaa, että varmaan olisi pissa tullut, jos rakko ei olisi ollut tyhjänä. Näin siis ohjeistettiin Tampereella.
 
Haha! Onpa jännä, että on eri ohjeet eti paikkakunnilla ja eri aikoina. Mulla ultrattiin kans vatsan päältä ja se ultraaja sanoi, että hyvä, kun on rakossa nestettä, niin on kohtu enemmän pinnassa. Mutta siis kyllä se tuntu aikas epämukavalta, kun sillä laitteella painettiin suht voimakkaasti. Voihan se ohjeistus riippua laitteistosta ja sen käyttäjästäkin, että miten toimii parhaiten. Luulis, ettei myöhemmillä käynneillä voi enää olla niin väliä, kun kohtu on jo korkeemmalla ja vauva on suurempi.
 
Mua ultrattiin molempia kautta mutta mitään ohjetta rakon suhteen ei kyllä ollut missään :) Mutta täysi rakko kaiketi parantaa alkuvaiheesa näkyvyyttä mahan päältä ultratessa koska esim. alkionsiirrossa rakon pitää olla täynnä ja silloin ultrataan mahan päältä. Se vasta kivaa olikin kun rakko halkeamaisillaan ja ultralla painellaan päältä ja alakautta tungetaan sisään ties minkälaista putkea :-D
 
Vanhojen laitteiden kanssa on ollut ohje että rakko pitää olla täynnä, uudemmilla laitteilla ei oo väliä paitsi et etenkin alakautta ultrattaessa mieluummin tyhjä :-)
 
Meillä oli pari viikkoo sitten nt ultra. Seulassa kaikki hyvin. Mut näkyi että on ollu kaksonen matkassa mukana mutta mennyt kesken todella alussa että ei ole ollut mitään keskenmenon oireita. Ja istukka kohdunsuun päällä...
 
Takaisin
Top