Nt-ultra

Mulla vilkastiin ensin vatsan päältä, mutta aika nopeasti totesi, ettei näkyvyys ole tarpeeksi hyvä. Kaikki mitat otettiin alakautta.
Ultra oli 11+3.
 
Tänään oli nt-ultra, jossa kaikki hyvin [emoji173] nt 1,2mm. Tyyppi oli todella vilkas tapaus, tässäki kuvassa venyttelee käsillää kohti varpaita. Ultra tehtiin pelkästään mahan päältä ja näkyvyys oli hyvä. Viikkoja nyt 13+0, mittojen mukaan olis 13+3 mutta la ei muutettu. Nyt on vissii oikeesti uskottava et tää on totta.
 

Liitteet

  • 1488794723778.jpg
    1488794723778.jpg
    151.1 KB · Katsottu: 109
Täällä yks hormoonihirviö :-D Menin miehen kanssa aamulla synnärille ja puoli tuntia odotettiin, kunnes kävin hoitajan tykönä kysymässä että onkohan nyt oikea päivä. Hah, aika oli ollu 2.3 klo 10 ja minä olen merkannu 6.3 klo 9.30 :-D Onneksi kätilöllä oli vielä puoli tuntia seur. aikaan ja otti minut vastaan. Loppu hyvin, kaikki hyvin, vauvalla oli kaikki kunnossa :-) Mahan päältä sai tutkimuksen hyvin tehtyä.
 
Uskaltauduin taustailemasta viimein mukaan. Viime torstaina oli nt-ultra, jossa kaikki oli kunnossa :Heartred Turvotusta vain 0,6mm. Unelias pikkuinen oli, kovasti jouduttiin herätellä, että saatiin mitat. Nyt viikkoja 12+0, ultrassa vastas paria päivää pienempää.
 
Meillä oli tänään np-ultra ja kaikki oli niin mallikkaasti kuin tässä vaiheessa voidaan nähdä ja mitata. Yhdellä päivällä myöhäistyi laskettu aika eli aika hyvin piti menkoista laskettuna paikkansa. Myöskin sikiöseulonnoissa oli hyvät arvot. Eli hyvillä mielin jatketaan ♡
 
Uusi taustailija ilmoittautuu viimein mukaan. Nt-ultra takana ja pieni rakas nähty nyt toistamiseen. Unelias kaveri, pitkään heräteltiin kunnes viimein malttoi herätä uniltaan. :happy: Turvotus 1,0 ja verikokeet myös kunnossa. Vastasi paria päivää isompaa eli 13+1. Niin onnellinen olo kahden keskenmenon jälkeen kun vihdoin näyttäisi siltä, että olemme saamassa esikoisen :Heartred
 
Täällä sain myös huokaista helpotusta. Ultrassa ihana pieni. Turvotus 1.2mm. Unelias kaveri. Sain kävellä, juoda ja yskiä että saatiin pieni heräämään. Kaikki oli oikein loistavasti. Hieman yritti arvuutella sukupuolta mutta oli vauva vähän huonossa asennossa. Saa nähdä osuuko se arvaus oikeaan.
 
Miten näitä todennäköisyyksiä kuuluu tulkita, en oo ehtinyt puhua vielä lääkärin kanssa. Tulokset oli 1:10 000 trisomia 21 ja 1:7000 trisomia 13&18. Turvotus oli 1mm.
 
Hitsi miten jännittääkin perjantain ultra. Mitään "todistetta" kun ei vielä olla saatu, että siellä joku köllöttelis! Sais nää päivät mennä nopeemmin. Kauheen malttamaton oon. :rolleyes:
 
Mulla oli tänään ultra. Kaikki vaikutti olevan oikein hyvin. :love2 Riskilukuja en saanut vielä, mutta tosiaan kaikki rakenteet näyttivät olevan kunnossa: nenänpää näkyi, oli vatsanpeitteet, aivot, neljäkammioinen sydän näkyi ihan poikkeuksellisen hyvin ja pienet sormet ja varpaatkin saatiin lasketuksi. Niskaturvotukseksi taisi mitata 1,5 mm. Suurin huoli ultran jälkeen olikin la, jota rukattiin vielä neuvolan laskuista yksi päivä aiemmaksi. Oikeasti on 11+6 (kierto ja ar-ultra, lisäksi mulla on taipumus kasvattaa jättiläisiä vatsassani ja tässä vaiheessa on aina heittänyt jo kasvu joitakin päiviä), mutta nyt sitten virallisesti on 12+4. Eihän tässä muuten, mutta kun mulla on kaikki raskaudet menneet reilusti yli (6-12 päivää), niin pelottaa, että tämä 5 päivän heitto tarkoittaa sitten käynnistystä... Varsin oikea hetki murehtia tätä, kyllä. Ehkä nyt vois hetken yrittää vaan nauttia tästä. :love7

Ihan ei paras ollut taaskaan alku, kun laitteessa oli jotain häikkää, mutta tällä kertaa se oli tiedossa ja pääsin toiseen huoneeseen, jossa käytössä oli toinen laite. Tosin sittenkin ehdin hetkeksi huolestua, kun aluksi kokeiltiin ultrata vatsan päältä, ja siellähän ei näkynyt kyllä mun silmään mitään. Kätilö sentään näki sikiön ja sykkeen, mutta näkymä oli taaksepäin kallistuneen kohdun vuoksi niin heikko, että vaihdettiin anturia ja ultrattiin sisäkautta. Ihana helpotuksen hetki, kun sisäkautta näkyviin piirtyi heti tosi selvästi kätilön sanoin "tavattoman kaunis vauva". Sattui kyllä aivan ihana kätilö. :Heartred
 
Miten näitä todennäköisyyksiä kuuluu tulkita, en oo ehtinyt puhua vielä lääkärin kanssa. Tulokset oli 1:10 000 trisomia 21 ja 1:7000 trisomia 13&18. Turvotus oli 1mm.
Normaalit tulokset :cat:
 
Kävin np-utrassa muutama päivä sitten. Edelleen on ollut suht oireetonta mikä on kyllä nostanut monesti epäilyksen määrää, että onko siellä kukaan enää edes hengissä. Huh kaikki mitat oli normaalit, kuten myös molemmat riskiluvut 1/100 000. Mä olen ihan häkeltynyt miten niin pieni voi olla jo niin vauvan näkönen :Heartred
 
Jäi tuossa aikaisemmin sanomatta että niskaturvotus oli 2.1mm niin jäi häiritsemään kun on niin paljon :/ vaikka rajoissa mennäänkin..
 
Tänään käyty myös nt ultrassa [emoji4] viikkoja 13+0 kätilö sanoi että kaikki hyvin, mutta ei kertonut mitään lukuja. Mutta normaalilta kuulemma näytti. Mun verikokeet oltiin otettu liian myöhään niin ne ei kelvannu [emoji21] mutta parin viikon päästä otetaan uudet kokeet ja ilmottelevat sitten jos jotain häikkää oli.
 

Liitteet

  • 1489148511541.jpg
    1489148511541.jpg
    63.1 KB · Katsottu: 77
Takaisin
Top