Nt-ultra

Ihania pieniä:Heartred alkaa oma jo jänskättää joka on ,3.3 raskaudesta tulee vihdoin totta:p
 
2,9mm on niskaturvotuksen raja. Sen yli suositellaan jatkotutkimuksia, mutta tietysti jokainen päättää itse, minkä verran haluaa tutkia.
 
Nt-ultra takanapäin ja kaikki siellä onneksi hyvin :cat: Ensin pieni jumppaili siellä, mutta alkoi lopulta nukkumaan nilkat ristissä ja temppuja saatiin tehdä, että hänet saatiin virkistymään niin että mitat saatiin otettua. Pituutta oli 5,2cm ja painoa 55g eli vastasi viikkojaan, nyt siis 12+0. Nt-lukemaksi saatiin 1,2mm ja labroihin yhdistettynä saatiin hyvin matalat riskit kehityshäiriöille.
 
Eka ultra nyt takana ja löytyhän sieltä elämää. Oli ihanaa nähdä siellä elävä sikiö joka heilutteli käsiään. Lisäks lääkäri tiputti kunnolla mun tyroksiiniannosta. Jee. Se on ollutkin liian suuri mut yleislääkäri ei uskaltanut pudottaa annosta. Lääkäri ois tarjonnu seuraavaa ultraa vko.lle 16. Mut totesin että riittää kun kuulee sydänäänet. Meillä kun tää lääkärissä käynti ei ihan tunnissa mee, niin ei viitsi ihan äkkiä mennä. Kyllä tuntuu nyt paremmalle kun ei tarvi ainakaan pelätä tuulimunaa.
 
Täällä kans ultrassa käyty. Turvotusta 1,5mm. LA onkin jo sit elokuun loppupuolella, mutta ajattelin silti pysytellä täällä syyskuisissa. Ultraaja veikkas että tyttö olis mahdollisesti tulossa. Ei kyllä itse edes kysytty sukupuolta, kun attelin, että ei sitä vielä voi nähdä, mutta niin se ultraaja vaan sen yhtäkkiä töksäytti. Onko teillä muilla veikattu sukupuolta vielä tässä vaiheessa?
 
Mulla ei ole veikattu mutta aion kyllä itsekin olla ultrassa tarkkana ja seurata merkkejä sukupuolesta :D
 
Noin 1mm taitaa olla aika yleinen ja normaali. Ja siis 0mm ei voi olla, kun on ihan normaali rakenne vauvan niskassa.. :D

Muistan että kakkosta odottaessa np ultrassa lääkäri kauan vaan katseli ruutua ja jotain siinä teki. Ehdin jo vähän itsekin huolestua että onko joku vialla. Sitten se tuumasi ettei tällä vauvalla juuri ole niskaturvotusta. Pitäis huvikseen nyt katsoakin vanhasta neuvolakortista että onko sinne 0mm merkitty.
 
Minulle sanoi myös, ettei juuri ole. Vauvalla oli sitä 0,6mm. Ei ole mahdollista ymmärtääkseni olla 0mm.
 
Mä oon kans ymmärtänyt että ei voi olla 0mm. Voi toki olla lähellä nollaa, mutta ei nollaa
 
Mulla ultra vasta 6. päivä jolloin olis menkoista laskettuna 13+0 ja ar ultran mukaan 12+3.....tuntuu niin kamalan pitkältä odottaa vielä tää vajaa kaks viikkoa. Onko kukaan muu ollu todella ahistunut nt ultraan menosta?! Tuntuu että halkean ja en jaksa enää tätä odotusta että selviäisi onko kaikki hyvin. Dopplerilla kuulen sydänäänet hyvin vahvasti, mutta ei lohduta :sad001
 
Mulla ultra vasta 6. päivä jolloin olis menkoista laskettuna 13+0 ja ar ultran mukaan 12+3.....tuntuu niin kamalan pitkältä odottaa vielä tää vajaa kaks viikkoa. Onko kukaan muu ollu todella ahistunut nt ultraan menosta?! Tuntuu että halkean ja en jaksa enää tätä odotusta että selviäisi onko kaikki hyvin. Dopplerilla kuulen sydänäänet hyvin vahvasti, mutta ei lohduta :sad001

Tsemppiä! Mulla on nt-ultra ensi viikolla ja jännittää kyllä tosi kovasti. Ei auta kuin toivoa, että kaikki on hyvin... Mutta odottavan aika on pitkä :sad001
 
Oletteko muut huslabilla käyneet, saaneet riskilukuja tietoonne jotain reittiä? Äsken sain kirjeitse toteamuksen ettei Downin syndroomaan liittyvää riskiä ole, mutta kirje ei sisältänyt mitään tietoa muista trisomioista tai riskiluvuista.
 
Milmiina, huutelen muualta, mulla näkyi riskiluvut Omakannassa. Sinne on tullut kaikkien verikokeideni tulokset. Eli Omakanta.fi ja esim. pankkitunnuksilla sisään.
 
En ole Huslabin alueelta, mutta mulla ainakin näkyi labratulokset jo OmaKannassa. En vaan löytänyt viitearvoja mistään, joten en osaa niitä tulkita.
 
Takaisin
Top