Nt-ultra

saa90

Kommentoinnin ninja
Maalismammat 2017
Ketkä aikoo osallistua seuloihin ja np-ultraan?
Oli jo vissii tuolla ar-ultra ketjussa puhetta mut päätin tehä oman ketjun...

Ite tässä kuumeisesti mietin osallistusko vai ei...ti ultraan mennes pitäs päättää...en oo kyl aiemmin osallistunu...
 
mää osallistuin esikoisesta ja aijon nytkin osallistua. Tosiaalta olis hirveetä jos joutuis sitte tekemään jotain päätöksiä jos jotain nyt oliskin, mutta saapahan siinä sitten aikaa totutellakkin asiaan jos niin olis...
 
Mie aion osallistua,koska saattaa löytyä vaikka jotain vaarallista tms. Tai olis parempi keskeyttää tai muuta sellaista, niin pitäähän se tietää että toimii sit oikein.

Ei haittaa,vaikka olis ollu jo puhetta toisessa ketjussa. Mie taisin käyä vaan siellä kirjottamassa,että en ole menossa ar-ultraan,joten en tie yhtään mitä siellä on puhuttu :grin Sen takia on.hyvä vaan et on omat ketjut eri asioille :p
 
Aion. Esikoisesta ei muistaakseni vielä ollu noin hienoja juttuja mutta sitten nuoremmasta oli jo ja siihen myös sillon mentiin.
 
Mäki mietim et ehkä kuitenki osallistun ku eihä siinä välttämättä oo ku se ultra ja verikoe...jos ois vaa se lapsivesi ja istukkanäyte tai mikälie nii en varmaa osallistus...
 
Kyllä täälläkin siihen osallistutaan :) Ja esikoisen aikana myös. Hyvä se kuitenkin on tietää, missä mennään :) Sainkin tänään juuri jo neuvolasta lappuset, koska mennä verikokeeseen ja ultran varausohjeet. On vaan vielä pitkä aika siihenkin kun oon vielä niin pienillä viikoilla!
 
Me aiotaan kans osallistua. Jos löytyy poikkeavaa, niin sitten jatkotutkimukset ja mahdollinen keskeytys jos jotain isompaa vikaa löytyis... Nämä asiat on keskusteltu moneen kertaan miehen kanssa, että vammaisen lapsen vanhemmiksi me ei tiodostaen lähdettäisi, mutta jos seuloista huolimatta meille vammainen lapsi tulisi, ei häntä yhtään vähempää rakastettaisi kuin terveitä lapsia ja huolehdittaisiin itse parhaamme mukaan.
 
Ei osallistuttu esikoisesta eikä osallistuta nytkään.
 
Anteeks mut ensikertalaisen pitää nyt kysyä vielä että mitä noilla seuloilla tarkalleen tarkoitetaan? Sori tyhmät kysymykseni
 
Kromosomipoikkeavuuksia kai niistä katotaan ainaki...et tulee ilmi ajoissa jos on esim.vaikea vammaisuus yms... Näin mä oon käsittäny...
 
Täällä ainaki on eka vaan pelkkä verikoe ja niskaturvotus ultra..sit JOS niissä on joku "poikkeavuus"/korkee riski nii on mahollista mennä ottaa istukka/lapsivesi näyte...
 
Verikoe otetaan tietyillä viikoilla ja sitä verrataan niskaturvotukseen, tästä lasketaan riskiluku. En muista vaikuttaako riskilukuun äidin ikä. Neuvolasta pitäis saada nippu lappusia, joissa selitetään koko homma. Jos ilmenee jtn poikkeavaa/korkea riskiluku, ohjataan jatkotutkimuksiin.
 
Takaisin
Top