NT-ultra

Hulina

Puuhakas puhuja
Helmimammat 2017
Täällä voi kuumeisesti odotella nt-ultraa ja päivittää kuulumisia, kun ultrassa on käyty. :)
 
Eiks olis selkeempi olla kaikille ultrille eri ketju? Paisuu muuten aika isoks ja tuolla on nyt ar-ultrat.
 
Aattelin vaa ku aika samoilla viikoilla kaikki täällä mennään et keskustelu vaihtuu ultrasta toiseen sitä mukaa :) Mut siis tää oli vaa mun mielipide :D
 
Ihan hyvin voi mun mielestä olla erikseenkin ultraketjut :) Voihan tässä olla jopa yli kuukauden vaihtelua raskauden kestoissa niin osa menee jo nt-ultraan kun toiset on vasta mahdollisesti ar-ultraan menossa jos menevät ollenkaan.
 
Mulla on ma:na verikokeet ja siitä viikon päästä nt-ultra. Mulla on ihan hirveä olo kun viime sunnuntain jälkeen ollut aikas oireetonta/leppoisaa..pahoinvointikin loppui. Yritän uskoa että masussa kaikki hyvin mutta toisaalta...hirvee tunne että mitäs jos... :oops: tosin maha näyttää nyt sille kuin olisin viidennellä, kuudennella kuulla jo...
 
Ihan hyvin voi mun mielestä olla erikseenkin ultraketjut :) Voihan tässä olla jopa yli kuukauden vaihtelua raskauden kestoissa niin osa menee jo nt-ultraan kun toiset on vasta mahdollisesti ar-ultraan menossa jos menevät ollenkaan.
Joo totta, en mä ajatellu iha nii tarkkaan... :D
 
Meillä aika 20.7, silloin tämän hetken tiedon mukaan viikkoja 11+5. Verikokeissa pitäis käydä ensi tai sitä seuraavalla viikolla, pitäis vissiin varata aika sinnekin, niin ei tarvi mummojen kanssa jonottaa :D
 
Kutsu kävi. Ens pe rv 10+2 on ultra. Kauhee paniikki ja itku. Olin varautunut johonkin heinäkuun lopun aikaan. Selvitetään onko pienellä elinmahdollisuuksia vai onko perinyt meidän geenivirheet ja joudun keskeytykseen.
 
Meillä ultra 25.7 viikoilla 12+2:) en malttais millään oottaa kun en oo ees käyny missään varhaisultrassa enkä kuullut sydänääniä ja ensimmäinen raskaus. Ultran jälkeen toivottavasti miehellekin konkretisoituu tää raskaus, nyt se ei vielä oikein oo ollut mukana tässä :)
 
Haluaisin käydä nt-ultrassa ennen hääpäivää. Käytännössä siis 11+0-11+2. Onkohan kukaan saanut noin aikaseen aikaa, kun tuntuu että yleisin on 12+jotain. Ja voikohan aikaa itse toivoa ollenkaan... Ensi viikolla neuvola, niin sitten tietysti voi tätäkin kysyä.
 
Siis meillä ajan sai varta 11+0-13+6 välille nt-ultraan. :) Itse vaan halusin että olis toi ainakin 12+0 eli meille osu juuri sille päivälle. Sikiöseulotatutkimusten takia täällä uolle aikavälille nt :)
 
Riippuu paikkakunnasta minkä verran pääsee vaikuttamaan ajankohtaan. Osassa HUSin sairaaloita tulee nykyään aika automaattisesti ekan neuvolakäynnin jälkeen. Tosin kaipa siihenkin voi vaikuttaa jos on reissua tms tiedossa. Viikoista ovat aika tarkkoja mutta en tiedä vaihteleeko aika (tai minkä verran) paikan mukaan. HUSin sivuilla lukee "-- ultraäänitutkimuksen ajanvaraus pyritään tekemään raskausviikolle 11+5 - 13+0"
 
Keski-Suomen keskussairaalan ohjeissa oli rv 11-13+6. Eli toivoa on, että ottaisivat 11+2. Ja koska nt-ultraan saa lähettäen, niin yksityiseltä saa kela-korvauksen, jos haluaa käydä siellä. Varmaan kallistun siihen, jos keskussairaalan aikaan ei voi vaikuttaa. Toivotaan.
 
Meillä ultra rv 11+5. Mutta aika tuli automaattisesti postissa, eikä siihen pystynyt vaikuttaa. Toki jos ei olisi sopinut, niin olisi voinut soittaa ja yrittää vaihtaa.
 
Takaisin
Top