NT-ultra

Miulla nt 2.12, sillon viikkoja 11+2. Tarkentuu viel siel. Sen jälkeen labra. Seuraava neuvola on 24.11., vaikka ei periaatteessa tarvetta, mut sanoin et kuunnellaan sydänäänet. :wink
 
Mulla neuvola 12.11 ja samalla viikolla pitäis käydä labra (sinne on laitettu jo lähete)
Nyt odottelen kättäriltä kutsua NT-ultraan joka pitäis olla heti sitä seuraavalla viikolla tai 26.11 mennessä viimeistään.
 
Eikös tuohon labrakokeeseen saanut mennä 9-viikolla ja nt-ultraan sitten 10-13 viikolla? Vai kuinka se meni? :)
Yhdistelmäseulonta
Menetelmässä otetaan äidiltä verinäyte raskausviikolla 9-11 sekä mitataan ultraäänitutkimuksessa sikiön koko (pää-perämitta) ja niskaturvotus raskausviikolla 11–13+6.
(HUS:n sivuilta)
 
Mulla verikokeet ensi viikolla, silloin viikkoja 10+0 ja ultraan tuli tänään aika, se on 30.11., silloin viikkoja 12+4.
 
Mulla oli verikokeet eilen (10+1) ja ultra sitten muutaman viikon kuluttua, 12+1. Huhhuh noitten verikokeiden kanssa.. mulla kun on niin ohuet ja piilossa olevat suonet, niin oli se aikamoinen näytelmä! :D Kesti varmaan noin puolisen tuntia, että saatiin vihdoin viimein otettua kaksi puolisen näyteputkillisen verran verta. Ei oo helppoa tämä :D :)
 
Verikokeet oli tällä viikolla (10+1) ja ultraan alle kaksi viikkoa (12+1). Mulla verta otettiin neljä näyteputkea! Onneks olin just syönyt.
 
Mullakin neljä kun osallistun kaikkiin mahdollisiin seulontoihin.
 
Ihanat kun te puhutte jo nt-ultrista :Heartpink:) !

Saas nähdä kuinka pitkälle menee oma, toivottavasti kaikki menee hyvin, että päästäisiin sinne ja kaikki ois hyvin:love7 Toivon samaa kaikille muillekkin tietty :Heartpink

Maanantaina alkuraskauden ultraääni :Heartred
 
Hei! Tyhmä kysymys, mutta varataanko siis tuo aika verikokeisiin aikaisintaan silloin kun on viikkoja 9+0 vai voiko sen varata jo esim 8+4 päivänä? Ku eikö noi viikot vähä silleen mee, että periaatteessa tuolloin 8+4 raskauspäivänä ollaan jo ysiviikolla?
 
Ainakin meillä on ohjeistus että sen jälkeen kun 9+0 täynnä, eli alkaa kymmenes raskausviikko. Esikoisen neuvola korttia katselin eilen, ja näköjään ollaan oltu nt vasta rv 13+3, saas nähdä mihin ajoittuu tämän pikku kakkosen ultra
 
Mulla oli esikoisesta nt-ultra rv 13+0. Helsingissä ainakin ne tehdään välillä 10-13+6. Toivottavasti nyt saisin aiemmin kuin viimeksi! :) Ennen joulua ainakin kun saisi, niin voisi julkistaa jouluna kaikille. Kaksi vuotta sitten oli sama suunnitelma, mutta sain ajan vasta Tapaninpäivän jälkeen ja vasta sitten kerrottiin sukulaisille. Harmitti kun ei haluttu kertoa ennen ultraa niin ei sitten jouluna paljastettu.
 
Mulle kerrottiin ainakin noista verikokeista vasta ekassa neuvolassa ja siellä kirjoitettiin lähete. Sain ajan heti seuraavalle viikolle, eli tosi nopeasti. Mutta ilman sitä lähetettä ei voi verikoeaikoja varata :)
 
Takaisin
Top