Np-ultra

Hei mä mietin, kun mullakin neuvolassa laittoivat lasketun ajan jostain syystä päivän aikaisemmaksi. Mulla viikko vaihtuu lauantaisin kuukautisten mukaan, mutta nevolassa päivä on perjantai. Eipähän sillä kai niin väliä, aika arvio toi muutenkin on, viime raskaudessakin np_ultrassa laskettu aika siirtyi lopulta paljon aikaisemmaksi:)

Joo mulla oli sama juttu. Ihmettelin mut en tajunnu sanoa neuvolassa. :D
 
Täälläkin yhä odotellaan kutsua.. mutta omakantaan oli jotain labroja laitettu loppukuulle jotta se ultrakin on aikasintaan sillon.
 
Meillä pitää olla kaks viikkoo verikokeitten ja ultran välillä. Mut eri paikoissa eri käytäntö.
 
Meille varattiin verikokeet 10+1 viikolle ja ultra 12+0, et meillä ainakin just se 2 viikkoa väliä. Varsinais-Suomessa siis näin :)
 
Meillä menee samalla kaavalla, että rv 10 annetaan verikokeet ja siitä parin viikon päästä ultra. Mieluiten ennen rv13 :-)
 
En ole kuullut, että pitäisi mennä joku tietty määrä aikaa verikokeiden ja ultran välillä. Voin toki olla väärässä. Mutta kromosomiseula tehdään viikolla 10+0-10+6 ja tykkäävät tehdä nt-ultran siinä 12+-tienoilla jotta näkyvyys on hyvä. Joten siinä tulee luonnollisesti sellaiset pari viikkoa.
 
Meillä taas pitää olla viikko väliä verikokeilla ja ultralla. Ja ultra tähdätään siihen tasan 12 viikon paikkeille. Mulla just 12+0 silloin. Ja itse varataan verikoeaika ja ultra.

Aika paljon eroja:)
 
Meidän terkka sanoi että verikokeessa kromosomi häiriöt näkyy parhaiten 10+0-10+6 viikolla, siksi tähdätään siihen. Ultrassa taas parhaiten näkyy niskaturvotus rv 11-13.
 
Meidän ohjeistuksessa lukee yhdistelmäseulonnasta, että verinäyte otetaan rv 8-11 ja nt-ultra rv 10-12. Jos yhdistelmäseulonta ei onnistu (muistaakseni esim. kaksoset) voidaan tehdä kolmoisveriseula rv 14-15.
 
Mä olen tänään menossa tuohon ultraan Turkuun ja multa otetaan verinäyte samalla :) nyt 11+0
 
Me oltiin kans tänään ja samalla ultrattiin ja heti perään verikoe! Ultrassa näytti olevan kaikki niinkuin pitää (11+2), verikokeiden tuloksia odotellessa :nailbiting:
 
Mulla on np-ultra 31.10., jolloin on 12+1. Malttamaton kun oon, oli eilen pakko käydä uudestaan yksityisellä varhaisultrassa tarkistamassa, että kaikki on hyvin (eilen oli 9+3). Siellä näytti kaikki juuri siltä kuin pitääkin! Aivan mieletöntä vauhtia pieni kasvaa, viimeksi oli ultrassa vain pieni papu, nyt näkyi pää, aivolohkot, kädet, sormet ja vartalo. Ja mini liikkui! :Heartred
 
Takaisin
Top