Np-ultra

Nyt on käyty kaveria kurkkaamassa, sillä olikin kauhea meno päällä kun kädet ja jalat heilui niin mahdottomasti :cool: Kaikki oli hyvin ja vähän oli vanhempi mitä la:n mukaan mutta se pysyy silti samana, 6.4. Ja tänään oli 12+5.
 
Mun täytyy varmaan soittaa naikkarille kun en ole vieläkään saanut ultra-aikaa ja nyt jo 10+2. En vaan tiedä yhtään mihin sinne soitetaan. Oliskohan toi äitiyspoli..
 
Mulla oli vasta eka neuvola eilen 9+5 ja sanottiin että eka ultra pitäis tehdä 11-13+6 aikana. Kuinka pitkä aika siitä on kun sulla on ollu neuvola?
Mä muistelisin että aikaisemmissa raskauksissa sitä aikaa on saanu odottaa yli kaksi viikkoa. Kannattaahan soittaa jos yhtään epäilyttää.
 
Mulla tuli kättärille aika muutamassa päivässä max viikko meni, neuvolasta että aika tuli postissa, mut joo, jos oot kauan aikaa jo odottanu nii soittele äippäpolille ja kysäse, voihan olla että on menny postissa sekasin tai hävinnyt
 
Mä kävin neuvolassa viikolla 8 ja sieltä tehtiin lähete np-ultraan jonne tulikin aika viikon sisällä keskussairaalalle, sehän pitää tehdä viimeistään 13+6 päivillä.
 
Tehdäänkö tuo np-ultra aina alakautta? Mulle yks kätilö sanoi, että tässä vaiheessa näkee paremmin alavatsan päältä kuin alakautta. Mietin vain kun se on mulla ens viikolla, ja aina alakautta tehdyn ultran jälkeen on ollut vuotoa...
 
Mulla tehtiin viimeks ku ehdin rv12 niin alakautta, koska mulla taaksepäin kallistunu kohtu ni kätilö sano et näkee paremmin. Riippuu varmaan viikoista ja kohdun asennostakin...
 
Ei tehä aina, ainakin kättärillä pyrkivät ensin kokeilemaan vatsan päältä ja sit jos ei saa mittoja siitä, niin koittaa alakautta
 
okei kiitti vastauksista, ei ole hajuakaan onko eteen- vai taaksepäin kallistunut kohtu :) mutta he varmaan sit tietää mitä tekee, että varmasti saa tuloksia mittauksista!

Siksikin tuo np-ultra kiinnostaa kovasti, kun ikäriskiä jo on, ja lisäksi ne seulontojen verikokeiden tulokset oli molemmat todella reippaasti yli viitearvojen, siis melkein tuplat. Ongelmana on, ettei neuvolassakaan tiedetty, mitä tämä tarkoittaa. Olenkohan mä Suomen ammattitaidottomimman neuvolan asiakas?
Itse sitten luin, että riskiä on enemmän silloin, jos proteiini (se S-PAPP) on matala ja hcG-beta on korkea. Mutten tiedä mitä meinaa, jos molemmat on ''liian'' korkeita. Joten toivottavasti niskaturvotus olisi nolla. Noh, täytyy esittää kysymyspatteristo siellä ultratessa :)
 
Onpas yllättävän nopeeta toimintaa täällö helsingissä, maanantaina kävin np-ultrassa ja tänään jo tuli seulonta tulokset postissa, ei lisääntynyttä riskiä :)​
 
No tänään tuli aika ja tottakai just sellaselle päivälle että on tosi vaikea olla pois töistä. Täytyy koittaa siirtää. Onko kellään kokemusta kuinka helposti saa ultra-aikaa naikkarilla siirrettyä?
 
Tehdäänkö tuo np-ultra aina alakautta? Mulle yks kätilö sanoi, että tässä vaiheessa näkee paremmin alavatsan päältä kuin alakautta. Mietin vain kun se on mulla ens viikolla, ja aina alakautta tehdyn ultran jälkeen on ollut vuotoa...

Mulla tehtiin vatsan päältä ja näky hyvin :) viikkoja oli 11+3.
 
Tohon tehdäänkö np-ultra mitäkautta, mulla oli viikolla 13+6 kun ultra tehtiin ja se tehtiin automaattisesti alakautta. Kun vauvaa mitattiin eikä se suostunu kääntymään, kätilö koitti yläkautta ja jopa mä näin että ero kuvassa oli kun yöllä ja päivällä, vatsan päältä kuvattaessa vauvaa ei meinannu edes nähdä kunnolla.
 
Tänään käytiin n p - ultrassa. Kaikki hyvin. Niskaturvotus oli sallituissa rajoissa.
Oltiin muuten kättärillä ultrassa. Tänään on vika päivä kun ne ultraa enää siellä. Maanantaista alkaen kaikki ultrat nkl:lla.
Juteltiin synnytyspaikasta kätilön kanssa. Hän kertoi että nkl tulossa 50 hengen osastoja. Päätettiin sitten vaihtaa synnytyspaikaksi Hyvinkää.
 
Takaisin
Top