noin 30-vuotiaat ensimmäistä lastaan odottavat

Onnea Katapultti hyvistä ultra kuulumisista :)

ainiliini,ellen nyt ihan väärin muista niin raskauden voi todeta ultrassa rv 5+.Yleensä ar-ultra suositellaan tehtäväks 7-8 viikoilla jollon näkyy syke varmasti.
 
Mun eka raskaus huomattiin juurikin 5+, ja se oli kyllä niin pienen pieni herne, että siitä ei vielä osannut muuta sanoa, kun että oikealla paikalla on.
 
Ok, no kiva kuulla! Suurin syy miksi ultraan menen on juuri se, että vauvanalku olisi oikeaan paikkaan itsensä kiinnittänyt. Jotenkin ajattelin, että pitää olla 7+ viikoilla ja ajattelin loppuviikkoon tai ensi viikolle aikaa. Kätilö kuitenkin Fertinovalla sanoi, että 6+4 riittää, joten nyt siis on tuo 6+6, kun ultraan menen.

Eilen muuten alkoi ihan hirveä öllötys mahassa ja edelleen jatkuu. Mitään ei saa alas ilman, että tulee todella kaamea olo ja koko ajan oksettaa. Oikeestaan vaan makuulla on siedettävä olla. Ehdin jo ohuesti toivoa, että ehkä säästyn pahimmilta ällötyksiltä, kun niitä ei vielä ole kuulunut, mutta enpä säästynyt en.. :sick009 Mitähän tämän päivän iltavuorosta töissä tulee..!
 
Täällä 34v ensimmäistä odottava tyttönen tervehtii muita. :greet025

Meillä mennään viikolla 23+5 eli vähän yli puolivälin ollaan. Tammikuussa pitäis pojan syntyä. :) Tätä ekaa yritettiin kolmisen vuotta, käytiin jo lääkärilläkin tarkistuttamassa itsemme, kun mitään ei tapahtunu. Sit kun ois pitäny alottaa joku ovulaatioon vaikuttava lääkekuuri, ni eipä tarvinnutkaan. :grin

Mulla on ollu suht helppo alkuraskaus. Pahoinvointi helpotti, kun jätti aamukahvin pois ja muuten on selvitty pienillä kasvukivuilla. Nyt on öisin vähä vaikeuksia löytää kunnon nukkumisasentoa, eli väsymystä piisaa.
Maha on kasvanu tosi maltillisesti, moni ei varmaan edes tiedä, että olen raskaana. :rolleyes: Joskus se ihan harmittaa, mutta onpahan helpompaa tää oleminen. Ja ehtiihän se vielä kasvaa.

Mukava lukea näitä juttuja, kun on niin monessa vaiheessa olevia mahoja "linjoilla". :)
 
Hei! Mä aattelin ku täällä muitakin 28v ensimmäistö odottajia on niin uskaltaa itteki tulla :) mulla aivan alussa 4+6 että kahtellaan miten tässä käy, peukut pystyssä ettei kesken mee, tieten kauhea epävarmuus kun tietää ettei ite aina voi vaikuttaa että jatkus mutta pysytään positiivisena :)
 
Citrus, kyllä mä varasin, heti ku plussasin niin soittelin :) lokakuun loppu puolelle menee, mutta varasin kans sen alkuraskaus/varhais ultran niin se on jo vajaan kahen viikon päästä. Ei malta odottaa np-ultraan asti :)

Vähä mä ootan jo et tuntis liikkeet ja muut :) hyvä ku sanoit noista vakuutuksista, pitää ittelläki ottaa vauvalle sitte semmonen :)
 
Mekin otettiin vauvavakuutus jo ennen syntymää, Ifiltä, koska sieltä oli muitakin vakuutuksia.
Täällä tämä turvonnut paksukainen vaan odottelee, että alkaisi tulla kunnon supistuksia. Eilen jo käytiin näytillä synnärillä, kun olin voinut muutaman päivän tosi huonosti ja päätä särki, oksensin ja turvotus oli lisääntynyt entisestään. Raskausmyrkytyksestä ei onneksi ollut kyse ja vauvalla oli kaikki hyvin. Sain tutustua myös sellaiseen synnytystä vauhdittavaan toimenpiteeseen kuin "kalvojen irrottelu", jonka lääkäri teki alakautta. Sattui ihan sairaasti!! Eikä ainakaan välitöntä vaikutusta ollut synnytyksen käynnistymiseksi... :sad001 Toisilla tehoaa kuulemma hyvinkin, ja jo muutaman tunnin kuluessa alkaa supistella. Mutta tänne ne supistukset nyt vaan ei löydä...
 
Heippa kaikille! Oon joulukuussa 30 ja ensinmäinen raskaus myös! Jännää on. Ollaan 18vk 1pvä Opiskelut jää tauolle ja valmistellaan muuttoa miehen luokse toiseen kaupunkiin. Ai niin alkuraskaus oli tosi raskas kans oksennusta tuli ja ei maistunut kun mansikat, pensasmustikat ja hyvä sisäfile ulkona paistettuna näin meni kesä tänä vuonna.. Mutta ollaan erittäin onnellisia tulevasta papu2015❤️sankaristamme☺️ Rakenneultraan lokakuun puolessa vaiheessa. Ensinmäinen ultra sai kyyneleet silmille, kun kysyin onhan kaikki hyvin? Koska olin heinäkuussa kaatunut alamäessä. Muutamia ruhjeita tuli, mutta onneksi maha jäi suojaan. Ei osunut mihinkään❤️
 
Ma putosin hevosen selasta ennen kuin tiesin olevani raskaanakaan, plussasinkohan viikko sen jalkeen ja olin aluksi vahan huolissani etta onkohan kaikki ok, mutta 1) mulla on hyvat pehmusteet, 2) se olis varmaan tullut heti ulos jos oikeasti olisi ollut jotain vaikutusta, se oli tosiaan niin alussa viela silloin. Mutta talla hetkella vaikuttaa kaikki olevan kunnossa, vaikka alkutaipaleellahan tassa ollaan vielakin, tanaan 6+6. :)
 
Syysmorsian, en oo koskaan tollasesta kuullukaan ja kuulostaa kivuliaalle :confused: ootko sairaalassa vai kotona? Hyvä, että pienellä kaikki hyvin, joskin varmaan äitikin haluaisi jo pienen syliinsä :wink toivottavasti kohta pieni uskaltautuu tulemaan maailmaan :)

Joo, uutta oli mullekin koko irrottelutoimenpide. Toivottavasti moni ei siihen joudu. Kotona ollaan, mut sairaalan rannekkeen sain jo valmiiksi :P Samaa irrotteluhupia tiedossa sunnuntaina, ellei mitään ala tapahtua. Toivon kyllä kädet ristissä, että alkais itekseen tapahtua! Viimeistään maanantaina sitten käynnistetään.
 
Syysmorsiammella jännää aikaa :) Toivottavasti pieni pian tulee! Mulla oli tosiaan varhaisultra viime ke, jolloin omien laskujen mukaan 6+6. Siellä muuttu viikot 7+0. Mut mikä tärkeintä, pieni on siellä missä pitää, lapsivettä normaalisti ja kaikki oikein hyvin. Edelleen hämmästyttää, että alkio oli vain 9,1mm pitkä ja siihen kokoon mahtuu jo sydän, joka pamppaili jo vimmatusti. Ihmeellistä :Heartpink ja kyllä nousi tippa linssiin. Nyt viikon päästä ekaan neuvolaan.
 
Takaisin
Top