Niskaturvotusta NT-ultrassa?

Snowy

Silmät suurina ihmettelijä
Heippa!

Ajattelin avata tänne oman aiheen, kun tuolla ultrakuulumisissa ei näyttänyt ainakaan pikaisella vilkauksella olevan kohtalotovereita heinämammoissa 2013.

Itse kävin tänään yksityisellä nt-ultrassa ja nt oli 3,03, vaikka muuten kaikki rakenteet näkyivät normaalisti (4D ultra)... Vielä menen julkisella puolella ensi viikolla uudestaan, jolloin toivottavasti saadaan myös mun verikokeiden tulokset yhdistettyä ultraan ja katsotaan sitten onko lapsivesitutkimukseen aihetta. Iiiik!

Huolestuttaa kyllä kovasti enkä millään jaksaisi odottaa tuloksia ja uutta ultraa... Lisäksi olen itse ollut vatsataudissa jo useamman päivän, ja mietin vasta jälkeenpäin että voikohan se vaikuttaa mitenkään vauvan nt-arvoihin...

Onko muita joilla olisi ollut nt-arvo normaalia korkeampi? Olisi ihanaa jakaa kokemuksia!
 
Moikka! Ajattelin tulla kommentoimaan vaikka itse olen vasta huomenna menossa NT-ultraan. Jännittää jo valmiiksi ja mietin, että mitäköhän siellä näkyy. Oon jostain lukenut, että toi 3 on vielä normaalin rajoissa ja sulla on mennyt yli ainoastaan 0,03, eli itse en varmaan olisi yhtään huolissani :) joko oot käynyt uudessa ultrassa ja vieläkö sitä turvotusta on?
 
Älä vielä hätäile. Mua ultratessa tää meidän kätilö rupatteli, että enää ei edes tunneta semmosia arvoja, ku 0 pilkku jotain. Kaikki arvot kuuluis kuulemma ilmottaa nykyään vähintään 1,jotain (mulla esim.1,8). Kuulemma eri laitteet näyttää luvun eri tavalla, mutta se OIKEA arvo ei koskaan alita yhtä milliä. Tää kätilö kertoi ultranneensa täysin terveitä lapsia jopa lukemalla 3,8! Ei hätää siis vielä. :)
 
Heippa!

Ihanaa kun olette kirjoitelleet Anni 84 ja bassaria! Miten meni ultrassa Anni 84?

Me vielä odotellaan tuloksia, kun meillä päin ne lähetetään toiselle paikkakunnalle analysoitavaksi vasta ultran jälkeen :( Aikaisintaan voi kuulemma kysellä tämän viikon perjantaina, mutta uskon että se kutsu lapsivesipunktioon tulee vaikka veriseula olisi hyvä, sillä nyt tosiaan julkisenkin puolen ultrassa saivat vähintään 2,8 mm ja enintään 3,1 mm turvotusta....Minulle tuo erikoislääkäri ja kätilö sanoivat, että 2,8 mm jälkeen alkaa ikään kuin "hälyyttää" eli n.95 % on pienempi arvo. Mutta tosiaan sanoivat myös, että terveitä lapsia on syntynyt isommillakin nt-arvoilla :)

Olen kuitenkin vielä optimistinen, sillä nenäluu näkyy hyvin ja kaikki muutkin rakenteet ovat kunnossa (mitä voi tähän mennessä nähdä). Lisäksi niska on kuitenkin kuulemma ns. siron näköinen eikä nt-luvusta huolimatta näytä kovasti turvonneelta.

Huoh... perjantaita odotellessa ja alustava lapsivesipuntkioaika on varattu 21. tammikuuta. Pelottaa jo etukäteen ihan kamalasti...
 
Meille sanottiin silloin ultrassa, että jos on reilusti yli 3 niin sitten aletaan katseleen jatkotutkimuksia. Ja sinullahan ei ole kuin se 0,3 ylitse niinkuin Anni 84 sanoikin. Itsekkään en huolissani olisi, jos kaikki oli kummiskin kehittynyt tähän menessä normaalisti! :) Todella paljon tsemppiä :)!
 
Meille sanottiin silloin ultrassa, että jos on reilusti yli 3 niin sitten aletaan katseleen jatkotutkimuksia. Ja sinullahan ei ole kuin se 0,3 ylitse niinkuin Anni 84 sanoikin. Itsekkään en huolissani olisi, jos kaikki oli kummiskin kehittynyt tähän menessä normaalisti! :) Todella paljon tsemppiä :)!
 
Heippa!

Kiitos kaikki tuesta ja viesteistä!

Oli pakko tulla heti päivittämään tänne, kun olen niin helpottunut! Juuri aamulla soittivat minulle, että syytä lapsivesipunktioon ei ole, vaikka nt-arvo oli poikkeava, sillä veriseulan arvot ovat kunnossa :)

Riskiluvuksi downiin tuli 1:1400, ja tutkimuksiin lähetetään jos se on 1:250.

Eli emme mene punktioon ja kaikki on hyvin niin kauan kuin toisin todistetaan :)

Nyt alkaa pitkä odottelu rakenneultraan, joka on 28.2. Jipii!
 
Aivan mahtavia uutisia Snowy :D olenkin ootellu sun uutisia...ihania uutisia...meillä mennään ihan samoilla vkoilla...mikä on sun synnäri?
 
Takaisin
Top