Niskapoimu-ultrat

Apua, mulla on huomenna ultra!
Olisipa ihanaa, jos saisi nyt jo tietää kumpi se on! Olen Taikapilvi vähän kade.

Onko muut muuten saanut tietää alkuraskauden tai np ultrassa istukan paikkaa? Mulle kun tämä kerrottiin jo ar-ultrassa ja yleensä se kerrotaan vasta rakenneultrassa :O

Meille ei np ultrassa vielä osattu sanoa istukasta varmaa, kätilö vain näytti ja kertoi että tähän se on ilmeisesti muodostumassa (eli kohdun etuseinämään). Mulla kyllä uä tehtiin vaan mahan päältä ja näkyvyys oli muutenkin huonoa (kohtu kallistunut taaksepäin), niin en tiedä vaikuttiko tuohonkin, ettei tarkemmin siitä ns. Nähnyt tai osannut sanoa..
 
Just tänään neuvolassa kätilö sanoi, että vasta rakenneultrassa katsotaan istukan paikka. Kun sehän voi siirtyä kohdun kasvaessa niin ei aiemmin sen kummemmin katsota.
 
Onko muut muuten saanut tietää alkuraskauden tai np ultrassa istukan paikkaa? Mulle kun tämä kerrottiin jo ar-ultrassa ja yleensä se kerrotaan vasta rakenneultrassa :O

Mulla kerrottiin jo ar-ultrassa ja nyt myös nt-ultrassa, että istukka on etuseinämässä. Kätilö tarkisti myös ettei ole kohdunsuun edessä, eikä näin onneksi ole. Mulla istukka vaikutti myös olevan aika iso :wideyed:
 
Käytiin tänään niskapoimu ultrassa. Pienellä kaikki hyvin, oikein vilkas ja liikkuvainen veijari, oli välillä hieman hankaluuksia saada otettua mittoja
1f603.png
Tarkka laskettu aika on nyt sitten 13.12.18
2764.png
13. raskausviikko pyörähtää huomenna käyntiin.

Vaikeudet ei vaan silti helpota...
1f641.png
Aina vaan tulee lisää, ihan uskomatonta. Alkuhan meillä oli todella hankala, vuosin kolme viikkoa välillä aivan loristen. Lääkäri oli varma että kesken menee. Pieni kuitenkin osoitti taistelutahtonsa jo hyvin varhain ja päätti jatkaa kasvuaan, mutta lepoa määrättiin. Pelko keskenmenosta varjosti onneamme kovasti...

Seuraavaksi saimme kuulla, että minulla ja vauvalla on todennäköisesti eri veriryhmät. Jos veremme joutuvat kosketuksiin, kehoni alkaa tuottaa vasta-aineita ja alkaa ns. "hylkiä" vauvaa tuhoamalla hänen punasolujaan, joka voi johtaan vakaviin sairauksiin jopa lapsen kuolemaan. Tähän on kuitenkin kehitetty rokote, joka estää kehoani reagoimasta haitallisesti sikiötä kohtaan. Rokotuksesta huolimatta riski lapsen sairastumiseen esim. syntymän jälkeen on olemassa.

Tänään niskapoimu-ultrassa vuotojeni ja epätavallisten kovien alavatsakipujeni syy vihdoin selvisi. Istukka on vuotanut/vuotaa reunasta ja sijaitsee alhaalla kohdunkaulan vieressä. Vuoto on aiheuttanut ison verihyytymän kohtuun ja siitä vuoto johtuu. Vaarana on, että vuoto pääsee rasituksen yhteydessä voimistumaan niin, että vauvan henki on vaarassa. Lääkäri määräsi vuodelepoa ja lääkkeitä, jolla pyritään tyrehdyttämään vuoto. Se pitäisi saada jo pian loppumaan. Tilanne on hyvin vakava ja yhtään en saisi itseäni rasittaa millään. Kohdun kasvaessa yleensä istukkakin siirtyy ylemmäs ja silloin riskit pienenevät mutta reilusti yli puoleen väliin raskautta pitää ottaa todella iisisti...

Toivottavasti pieni jaksaisi taistella ja syntyisi vaikeuksista huolimatta terveenä ja onnellisena tähän maailmaan ja meidän perheeseen
2764.png
Matka ollut jo tähän saakka äärimmäisen raskas, etenkin henkisesti... ei ole päivää tai hetkeä millon en pelkäisi että pienelle kävisi jotakin... :sad001
 
Tsemppiä Riisifrutti :Heartred Pieni on kuitenki jo tässä vaiheessa osoittanut taistelutahtonsa ja halunsa pysyä kyydissä loppuun asti, joten toivotaan että pikkuhiljaa kaikki alkaa helpottaa ja pystyisit nauttia raskaudesta :)
Nyt vaan lepäilet ja otat iisisti lääkärin luvan kanssa :wink
 
Mulle kans sanottiin eilen istukan paikasta, että on edessä niinkuin oli esikoisenki kohdalla mut vissiin se vielä siirtyä ja muutenki sitte rakenneultrassa tarkentuu se sijainti..

Huh Riisifrutti mitä kaikkea voi ollakaan! :sad001 Ei muutaku hurjasti jaksamisia ja koita elää päivä kerrallaan leväten..
 
Riisifrutti voi miten rankkaa teillä on ollut :sad001 Onneksi kaikesta huolimatta teidän pieni voi hyvin ja on pysynyt vahvana tähän ja toivottavasti ihan loppuun asti :Heartred

Nyt runsaasti lepoa sinne ja tsemppiä jatkoon!
 
Paljon voimia Riisifrutti:Heartred henkisesti varmasti todella raskasta.. nyt vain paljon lepoa ja rauhoittumista :)
 
Kiitos kaikille tsempeistä :Heartpink

Juu pitää mennä tosi varovasti nyt seuraavat viikot ja oma vointi edellä ihan joka asiassa...
oon huono valittaa pienistä ja tuntuu vieraalta että nyt pitää niin tarkasti kuunnella kehoa ja levätä PALJON mutta meidän Riisin (masuasukin) eteen teen ihan mitä ikinä se vaatiikaan :Heartpink

Me taistellaan yhdessä tiemme voittoon :Heartpink
 
Mä oon myös rh-, sikiön ja miehen veriryhmää en tiedä. Kaikki kolme aikasempaa lasta on rh+, tosin he syntyneet edellisestä suhteesta.
 
Nyt on nt-ultra takana ja kaikki oli oikein hyvin. Nt-mitta 1,3 eli normaali sekin. Pikku tyyppi siellä heilutteli meille kättä. Oli ihana kuulla myös sydämen sykkeet ja nähdä toinen pitkästä aikaa. Tuntuu jo heti paljon todellisemmalta ja alkaa vihdoin uskoa, että sieltä hän joulukuussa tulla tupsahtaa. :Heartred
 
Tsemppiä Riisifrutti kovasti lepoon ja kiva kuulla, että moni saanut hyviä uutisia :cat:
 
Mun np- ultraa siirrettiin viikolla eteenpäin, vähänkö ottaa päähän! mulla piti siis olla np-ultra 21.6. Ja nyt se sit on vasta 26.6.

Onko kukaan käynyt yksityisellä ultrassa viikolla 13, meinasin varata ajan ensviikolle ettei juhannusta tartte stressata kun ollaan sukulaisten kanssa mökillä ja kun tän mahan piilottaminen alkaa olla jo aika vaikeeta niin haluun nyt vaan tietää että kaikki on hyvin ja voin viimein kertoa sukulaisille.
 
Takaisin
Top