Nimipohdintaa :)

Meillä oli alusta asti vaikeuksia keksiä nimiä. Tytölle tuleva nimi si ttulikin yks kaks ja mlempien mielestä se oli täydellinen. No mutta sitten rakenneultrassa selvis että poika on tulossa, ja vieläkään ei oo keksitty nimeä pojalle. :sad001 ja sairaalan esitieto lomake palautettava parin viikon päästä ja siinä kysytään niitä nimivaihtoehtoja. miksi pojan nimi on niin vaikea keksiä?
 
Meillä on pojalle sellainen nimi, että se kuulostaa hyvältä myös sitten, kun lapsi kasvaa aikuiseksi. Samoin on otettu myös huomioon se, että jos pojasta tulee poliitikko/presidentti/urheilija, että nimi on tarpeeksi arvokas ja aikuismainen. Nimen jätän kuitenkin salaisuudeksi, mutta eipä niitä viime aikoina ole paljoa lapsille annettu :) Nimi on siis myös ihan suomalainen, eli ei ole erikoinen tai ulkomaalaislähtöinen :)
 
Minä olen nyt ihastunut nimeen Tapio, tämä ei ole vitsi :D
Tykkään juuri sellaisista miehekkäistä pappa-nimistä, en oikein näistä uudemmista. Esikoisen aikoihin olin täysin ihastunut Arvi-nimeen, ei kuitenkaan tullut Arvia meille. Niilo, Paavo ja Marttikin on kivoja.

Tyttöjen nimistä tykkään nyt hurjasti Taimista ja Saimista :) Tiedän että nämä on juuri niitä mitä 90% ihmisistä ei tykkää eikä halua lapselleen mutta minkäs teet :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Taimi ja saimi olis hienot kaksostennimet! Mutta hyvähän se on jos löytyy omiksi suosikeiksi noita ei-niin-suosittuja! pappa jo syntyessään..:wink
Meillä on pojalle sellainen nimi, että se kuulostaa hyvältä myös sitten, kun lapsi kasvaa aikuiseksi. Samoin on otettu myös huomioon se, että jos pojasta tulee poliitikko/presidentti/urheilija, että nimi on tarpeeksi arvokas ja aikuismainen.
Ei kai se presidenttiys nimeä katsolaughing7??..
 
Me ei olla vieläkään löydetty sitä yhteistä nimeä, josta molemmat tykkäisi. Onneksi tässä on vielä aikaa pähkäillä.. :confused004
 
Jos olisi poika tullut, niin olisin runnonut nimerksi Ilmari tai Eliel. Esikoinen on Olavi ja samanlainen vanhempi/ajaton nimi tulossa toisellekin. Ja Linus on ihana nimi! Samoin kuin Saimi, esikoisen päikkykavereina yksi Saimi ja sopii mielestäni hyvin lapsellekin, vaikka ennen vain aikuissaimeja tiennyt =)
 
Meillä on mies alkanut puhua siitä jos jätettäisi tämän hetkinen kutsumanimi ihan oikeaksi nimeksikin, täysin en vastusta, mutta aivan eri tyylistä nimeä olin ajatellut. Onneksi on aikaa pohtia vaihtoehtoja :)

Sent from my GT-P7300 using Vau Foorumi mobile app
 
Me päätetään nimi vasta ku vauva syntyy. Niin tehtiin esikoisenki kans. Synnärillä mies ehotti muutamaa ja yks niistä päätettiin ja toinen nimi oli se ainut ehotus mikä toiseksi nimeksi oli ehotettu, ei sitä alettu vaihtamaan ku oli hyvä. Ennen ristiäisiä vielä koitettiin miettiä muita mut ei se nimi vaihtunu :) Listan oon nytki tehny mistä mies on yliviivannu ehdottomat eit ja jäljelle jääneistä joku päätetään.
 
Meille ei tule ristiäisiä eikä nimiäisiä, lasta ruetaan heti kutsumaan nimellään niin pieniä paineita :D

Minä muuten kerran tapasin vauvan jonka nimi oli Päivi. Se jäi ainakin mieleen! Samoin Anja! :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Täällä on kans mietitty pitkään nimeä tytölle ja nyt viimein keksittiin että otetaan isännän mummujen etunimet. Mielestäni ovat ajattomia ja just sellaisia tavallisia. Ainoa vaan kun miten se sitten paperilla kirjoitetaan, yhtenä pötkönä, väliviivalla vai erikseen(samalla siis mietinnässä tuo kutsumanimi, pelkästään etunimi vai molemmat nimet)..on se vaikeeta. Varoiksi täytyy miettiä myös pojalle sopivaa nimeä jos vaikka lääkäri olisi ultrassa arvioinut vahingossa väärin :D
 
Jotenkin tuntuu, että tytölle olisi ollut paljon helpompaa keksiä nimi ja vaihtoehtoja olisi ollut vaikka millä mitalla, mutta nyt on tulossa poika ja nimen keksiminen tuntuu olevan hirveän vaikeaa...
Joku perinteinen suomalainen nimi sen pitäisi olla, mutta tuntuu, että kaikki parhaat on jo varattuna jollain lähisukulaisella. :/
 
Viimeksi meillä oli pojalle parikin nimiehdotusta mutta tytölle ei yhtään ja tyttöhän tuo esikoinen oli. Nyt olisi tytölle parikin nimiehdotusta, pojalle ei yhtään, ja epäilen että tulokas on poika... :p
 
Takaisin
Top