Nimikeskustelu

Täällä kolmen pojan äiti. Ja voi että on poikien nimet olleet hakusessa. Ekalle keksi aika helposti, oli kaks vaihtoehtoa, joista heti synnytyksen jälkeen valittiin se parempi. Tokan pojan nimi vilahti keskusteluissa jo kun esikoista odotettiin mut se sai hylkyäänen silloin. Nyt se kelpasi koska rimmasi isoveljen kanssa. Kuopus, tämä meidän riiviö, kun kuultiin et poika tulee ja koko ajan työnimenä Kerttu (olin satavarma et tulee tyttö) niin ei mitään nimeä. Kaikki mun ehdotukset meni metsille. Sit jäi kaksi vaihtoehtoa. Eikä ne rimmannu veljien kans. No, kun poika syntyi, sanoin nimen joks oli ihan eri kuin valitsemat vaihtoehdot. Ja sanoin iskämiehelle et "sano mitä sanot, mutta on Onnin näköinen poika" ja Onni tuli vikasta :) Työnimi kerttu vaihtui kertruudiksi :D
 
Mä oon ihan luovuttanut nimien suhteen. En vaan keksi mitään kivaa pojan nimeä joka sopisi veljiensä nimiin. Katsotaan sitten kun poitsu syntyy että miltä näyttää, jos sit keksittäis joku nimi.
 
Mäkin alan pikkuhiljaa luovuttaa tän nimen kanssa. Täytyy varmaan odottaa että poika syntyy ja miettiä sitten uudelleen. Mieskin vaan vitsailee kokoajan ja heittelee jotain reijoja ja raunoja. En oo saanu siltä vielä ainoatakaan nimiehdotusta josta se ite tykkäis ja mullakin vain yksi ehdotus tällä hetkellä josta tykkään todella paljon mutta se on niin lähellä meidän kissan nimeä etten tiedä onko sekään hyvä o_O
 
Mä sanoin yhden nimen miehelleni ja hän lyhensi yhden kirjaimen pois ja tulee hyvä nimi meidän kolmannnelle potsulle :Heartred

Niin ja koin jotain karmivaa kaksoissiskoni kanssa. Hän oli nähnyt unta että poikamme on siltikin tyttö ja annettiin hänelle yksi nimi. Hän kertoi nimen mulle ja luulin ekana että mun mies oli kertonut sen hänelle. Mutta ei, hän oli nähnyt unta juuri siitä nimestä mikä olisi annettu jos olisi tyttö tullut :O
Outoa telepatiaa meillä kaksosilla :)
 
Onko nyt helpottanut nimien miettiminen. Täällä myös mies sanonut että kun on syntynyt ja näkee hänet sit voi sanoo paremmin nimi ehdotuksia. Sitä vielä odotellessa. :)
 
Meillä ei ainakaan olla päästy puusta pidemmälle. Josko viikon päästä olis selkeämpää kun nähdään poju livenä :rolleyes:
 
Ei ole helpottanut. Poika nyt viikon ikäinen eikä meillä ole vieläkään nimeä. Odotin että keksin nimen kun näen pojan, mutta ei.
 
Meillä on ristiäiset kahden viikon päästä ja onneksi on nimi valmiina, kun näin nopeasti haluttiin juhlat. :D On kolmen viikon ikäinen, kun on ristiäiset.
 
Itsekin haluaisin pitää ristiäiset mahdollisimman nopeeta pois alta.
 
Me päätettiin heti synnärillä nimi. Totesin ettei se tästä helpommaksi muutu. :D itse olin miettinyt muutaman lempparin jo raskausaikana ja mies tahtoi nähdä vauvan ensin. Eli nimikeskusteluja ei varsinaisesti käyty etukäteen. Valittiin lopulta minun suosikki, vaikka olin valmis keskustelemaan avoimesti miehenkin ehdotuksista. :)
 
Meillä on ollut jo yli vuoden nimi valmiina pojalle sekä tytölle :) ja pari viikkoa takaperin valittiin nimi jo ihan kokonaisuudessaan pojalle. Sukulaiset yrittää kauheesti arvailla mutta toistaiseksi ei olla vielä vahingossa sanottu ääneen :D
 
Meilläkin mummot yrittävät kalastella, että mikä neidin nimeksi tulee.. :D Keskimmäisen nimen tietävät kaikki, kun sama nimi on meidän suvun kaikkilla naisilla neljä sukupolvea ollut käytössä ja on isommillakin tytöillä. :) Ensimmäinen on ihan supisuomalainen, mutta vain sen verran harvinaisempi, että todennäköisesti ei ole kenenkään mielessä käynyt. :)
 
Isä yrittää ehdottaa exänsä (!) nimeä hieman pidempänä. Nimi olisi muuten ehkä ollut hyvä mutta ei... nyt on muutamä hyväkin mielessä, mutta osa liian lähellä tuttujen lasten nimiä. Ja haluaisin joko luontonimen tai kansainväliseen taittuvan. Vaikeaa! Heräsin tässä synnärillä ja paniikissa luulin unohtaneeni tytön nimen! En alkuun saanut rauhoitettua toists kun en vaan millään saanut nimeä päähäni.. etsin samalla myös kissaa..
 
Mulla mieli vaihtui nimestä tossa heinäkuun lopulla :p Tulivaan sellainen olo et ei se taidakaan olla just se nimi. Ennen synnytystä heitin miehelle yhden ehdotuksen, mutta en ole vieläkään saanut hyväksyntää. Mutta kovasti haluan juurikin sen nimen pojalle. Aaargh kun mies ei suostu :banghead::grin
 
Meillä tulee olemaan Joline Xenia Eleanor :happy: Joline tulee Dolly partonin Jolene kappaleesta (kaikki muut lapset myös inspiraatiota kappaleista tai muusta asiasta kun miehen suku ja mies kovin musikaalisia) Xenia tulee suvusta isoisoäitini nimi oli se. Ja Eleanor tulee kuuluisasta Ford Mustangista Gone in 60 second elokuvasta :happy: Me tykätään kansainvälisistä vähän harvemmista nimeistä. Muut lapset ovat Morgan ja Melody
 
Meillä taitaa olla nimi aika selvä. Ihastuin raskausaikana yhteen tytön nimeen, mutta kun tyttö syntyi, niin ei tuntunut enää sopivan tytölle. Nyt ihan toinen nimi on tullut suosikiksi ja ihme ja kumma mies ei heti kättelyssä hyljännyt sitä. Toinenkin nimi tuli siihen perään ihan luontevasti. No nyt mies vielä tyylinsä mukaan pallottelee muillakin vaihtoehdoilla, mutta minusta nimiasia on jo päätetty. :)
 
Tänään varasin meille ristiäiset ja kahvittelut kirkolla 21.10. Oltais otettu jo viikkoa aikasemmin mutta oli jo täyttä. Kummit ollaan vihdoin päätetty ja pyydetty mutta nimen kanssa kamppaillaan vielä. Yksi ehkä hyvä nimi on mielessä.
Aikasemmat lapset on Jare ja Jaajo jotka sopivat hyvin myös yhteen niin tämä kolmas tulisi olemaan ihan eri kastia koska en vaan keksi kivaa nimeä mitä ei olisi jo lähipiirissä käytössä ja alkaisi J kirjaimella. No on tässä vielä muutama viikko aikaa pyöritellä :D
 
Takaisin
Top