Nimi

Me kerran juteltiin tosta Vera-nimestä, ja kysyin että onko se sitten W:llä (Wera, olin koko ajan luullut niin), niin mies korjas että ei ku tavallinen V, eli Vera niinkuin se pukusuunnittelija (Vera Wang) ! Olin ihan että wtf miten toi ukko mistään pukusuunnittelijoista tietää, mut ei kai pitäs aina aliarvioida miesten tietämystä naisen jutuista....... :grin
 
-
 
Muokattu viimeksi:
Näin toissa yönä unessa vauvelin nimen, kerroin naureskellen ne miehelle (kaksi nimeä). Niin mieshän sitten innostui niistä, että tosi hyvät nimet, se on nyt sitten päätetty. :p:eek::grin Itse tosin en innostunut sentään noin tosissaan noista nimistä, etunimi on sellanen joka käy, mutta se toinen... o_O Jos tässä ei nyt ihmeitä tapahdu nimiehdotusten suhteen niin kyllä meiän lapsosella on hupsu nimi. :rolleyes::grin
 
esikoista oottaessa nimi päätettiin jo heti. piti tulla ida maria mun isoisomummon mukaan joka oli oikea taistelija ja vahva nainen. kylän parantaja ja kukureiden ja matkalaisten auttaja. (piti majataloa) no kun vauva synty nimi ei passannutkaan hänelle jotan nimi asia venyi ja venyi....

Itsellä oli kanssa Iida ajatuksena tytöllen nimeksi mummoni mukaan (joka vanhoina päivinään vaihtoi nimensä Ida Mariaksi!), mutta poika kun tuli, niin nimi täytyy miettiä uusiksi. Etunimi on jo tiedossa, mutta toinen nimi on vähän hakusessa. Itsellä olisi kaksi vahvaa ehdokasta, mutta mies vähän empii toisen kanssa. Toiselle sanoi heti ei (ko. nimi tällä hetkellä pojan kutsumanimenä kunnes saa oikean nimensä). Alunperin piti pojasta tulla Iiro (kun jos saa siskon joskus, niin sisko tulisi olemaan juuri Iida - ellei sitten näytä joltain muulta kuin Iidalta), mutta kun työkaverin miehen nimi on Iiro (ei este itsessään nimen valinnalle) ja toinen työkaveri (mies) tsoukilla aina tätä Iiroa kutsui Lieroksi, niin en vaan osaa ajatella poikaa Iirona. Kun heti vaan kaikuu mielessä tuo Liero :grin
 
Meillä olis vissiin etunimi valmiina, jos siis mahassa oleva asukas on tyttö( niinkuin mies on sitä mieltä), mut seuraavista nimistä ei ole tietoa, edellisillä on 3 nimeä, joten kyllä kai se tällekkin pitää olla se 3... Jos taas on poika niin apua, ei niin harmainta aavistusta nimestä? Mut eiköhän se siitä suttaannu kuitenkin, kuhan ny muksu syntyisi...
 
Tää nimiasia on jotenkin ihan järkyttävän vaikea! Meillä ei vieläkään ole mitään lähellekään valmista pakettia, ei tytölle eikä pojalle.. On yksittäisiä nimiä, joista tykätään mutta niitä on jotenkin hälyttävän vähän. Nyt täytyy vaan luottaa siihen, että kun näkee tulokkaan niin jotenkin se nimi vain muotoutuu samalla kun ihastelee vauvaa :rolleyes:
 
Meillä on tasan yksi nimiehdotus sekä pojalle että tytölle. Alunperin oli nimi valmiina vain pojalle, mutta sitten sanoin, että ehkä nyt kannattaisi miettiä tytöllekin valmiiksi, kun pikkuinen ei ole näyttänyt sukupuoltaan useasta ultrauskerrasta huolimatta kuin kerran. Pojan nimi on mun ehdotus ja tytön miehen. Tytön nimi on mulle vähän niin ja näin. Nimessä ei varsinaisesti mitään vikaa, mutta mun hyvä lapsuudenystävä on saman niminen :)
 
Meillä oli nimet kummallekin,mutta synnytyksen jälkeen isäntä keksi vielä kolmannen nimen joka tulee toiseksi nimeksi elikä meidän tytölle tuleekin kahden nimen sijasta kolme. (keskimmäisessä nimessä on meidän kätilön nimi mukana). Kerron nimen sitten ristiäisten jälkeen.
 
Taas tuli joku deja vu, et minne mie oon tätä nimiasiaa kirjoitellu täällä, mut kaipa sitten toistan itteeni :grin

Esikoisella on toinen ja kolmas nimi miulta ja mieheltä..hahaa, uskokaa tai älkää.. Mikael -nimestä saa Mikaela -nimen :wink Mies sitten vaan sai "älynväläyksen" etunimestä, jonka hyväksyin mukisematta, koska olin ite saanu päättää nuo toiset nimet.

Tälle uudelle tyypille olin myös päättäny toisen ja kolmannen nimen jo raskausaikana..toinen miun mummolta (Mirjam) ja kolmas taas miulta iheltäni. Samalla logiikalla mentiin sit etunimen suhteen. Mies oli ekana iltana kotona sairaalasta tultua kahellu kuvia, mitä tytöstä otti ja ahaa-elämyksen oli vaan saanu :)

Kuinka monella siis sointuu sisarusten nimet? Miusta se on jotenki pölvästiä (ANTEEKS) siis kun ite koin sen kamalan vaikeaks. Toisaalta olis ollu kiva kun molemmat tytöt olis alkanu samalla kirjaimella, mut ei sit vaan ollu mitään sellaista kivaa nimeä :)

Jatta oli yks meillä vaihtoehtona etunimeks aikasemmin sekä Janna (tästä tykkäsin ihe) Eerika ja Janina. Päätetty nimi ei sit mitenkään oo "yksissä" noihen kanssa, et se kuulostaa ja maistuu ihan erilaiselta :grin
 
Siis onko teillä Rosamunda tarkoituksella kätilön nimi...? Miks niin jos saa udella :)

Mie oon pitkään pähkiny tuota oman nimeni antamista kolmanneks nimeks, siis miun kolmas..kun ei se oo tuntunu istuvan tuolle neidille.. eilenpä sit juteltiin ja päätettiin pistää isännän edesmenneen mummon nimi "kiertoon". Nyt on kokonaisuudessaan uljas nimi :D

Tässä sen huomaa, et itellä ainakin on aika vaikea päättää lopullisesti nimeä ennenkun pienen ihmisen oikeasti näkee.
 
oon kyllä samaa mieltä sen kanssa, että ei nimee voi päättää lopullisesti ennen ku vauva on syntyny, meilläkin oli toinen nimi ensin tarkotus laittaa, mutta heti sairaalassa sanoin miehelle, että ei passaa.
 
Meilä oli toinen nimi jo kauan tiedossa neidille. Ekaks nimeks päätyi kaksi vaihtoehtoa, joista sitten päätettiin kun neiti syntyi.
 
Oli hassua kun tänään neuvolassa puhuttiin vauvoista nimellä eikä vaa tyttönä ja poikana :D menee hetki tottua kun ne on ollu vaan vauva tai tyttö tai poika.
 
^ Mä oon sen verran vainoharhanen etten kyl tuu sit nimee kertoon tänne kun ristiäiset on vietetty... :oops:
 
Tuuuskin tänne nimeä kerron..en tiiä :D en esikoisen nimeäkään laittanu esim facebookkiin...oisko tyty ollu parivuoteinen kun laitoin perhe -tietoihin "tytär" ja sit neidin nimen...
 
Takaisin
Top