Nimi vauvalle

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko teillä jo nimi valmiina tulokasta varten? Alkuvaiheessa ei toki vielä tiedä, onko tulossa tyttö vai poika, mutta onko teillä nimiehdokkaat molemmille sukupuolille? Entä onko vauvalle ns. työnimeä?

Nimikoneestamme saattaa olla apua nimen mietinnässä. :)
 
Pojalle on ollut nimi valmiina jo vuoden päivät, niitä kun meillä tupataan tekemään. :grin Tytön nimestä alkoi vääntö jo ennen positiivista testiä, en edelleenkään tiedä, kuinka paljon mies mua vetää nenästä, vai onko tosissaan.

Hänen mielestään tyttärestä pitää tulla "Charlotta". :confused: Kaunis nimi, älkää käsittäkö väärin, tai loukkaantuko, mutta supisuomalaiselle perunanenälle supisuomalaisine sukunimineen supisuomalaisessa maalaiskaupungissa? Charlotta? :rolleyes:

Ehkä mies vaan härnää mua. Keräsin silti jo valmiiksi listan omista "prinsessanimistä", joissa seassa olivat nuo Sointu ja Helmiinakin, vaikka niitä ei ilmeisesti mies kelpuuta. Hylkyjä saivat myös Marianna, Inkeri, ja Kielo, Talvikki, Orvokki ja Onerva. Myönnän, että sekä mummot että Mansikit ovat noilla nimillä edustettuina mutta sehän vain kertoo niiden suositummuudesta kautta aikain. :joyful:
 
Ei Charlotassa ole mitään vikaa. Tiedän ainakin kaksi, supisuomalaista... Toista tosin kutsutaan Lotaksi arkisin.
 
Meillä on ollut nimi valmiiksi kun ollaan jo kahdesti harjoiteltu. Jos nyt kolmas tulis syliin asti. Tiedossa tosin on että suvussa on ollut vähän kyseenalaisella maineella samanniminen henkilö joten voi olla että vastustus siltä puolen sukua on kovahko jos erehtyy kysymään... Tytölle on useampia vaihtoehtoja mutta pojalle selvä yhdistelmä. Olen kuitenkin varautunut että laps ei välttämättä näytä yhtään suunnitellulta nimeltä joten tn. viimesenä iltana ennen ristiäisiä makustellaan lievässä paniikissa eri vaihtoehtoja vielä...mutta ei mennä nyt vielä niin pitkälle.
 
Mä oisin esikoiselle halunnu Auroran toiseks nimeks, mutta mies ei lämmenny, nii nyt oon päättäny että Aurora on toinen nimi, jos tyttö tulee ja turha siitä vikistä. :D Pojalle toiseks nimeks ehkä Benjami(n). Etunimistä ei oo vielä oikeen tietoo.
 
Mulla ajatuksena vain, että nimi sopii suomalaisen suuhun ja kirjoitetaan kuten lausutaan. Pidän sointuvista ja "pehmeistä" lyhyehköistä nimistä, joissa ei ole r-kirjainta. Esimerkiksi Eino, Olivia tai Linnea. Mitään varsinaista listaa ei ole vielä tehtynä. Toisaalta toivoisin myös, että nimi ei ole kuitenkaan yleisimmästä päästä, mutta tämä ei ole kuitenkaan niin tärkeää, kunhan nimi ei ole mikään täysin puhkikulutettu, esim. Anni. Pojalle tulee toiseksi nimeksi miehen toinen nimi, koska se on niin kaunis. Mutta tytölle ei ole hajuakaan, omani ei ole niin edustava :biggrin
 
Meillä on tytön nimi päätetty jo edellisen raskauden aikoihin ja jos tämä päättyy onnellisesti ja tulokas on tyttö niin nimi on jo selvillä. Pojan nimi on vielä auki, meille tärkeetä olisi etunimi joka sopii ruotsalaisenen sukunimeen.
 
Molemmille on nimi valmiina Ekasta nimestä kyllä kummallekin kaksi vaihtoehtoa. Mutta poika sieltä kuitenkin taas tulee, kun ei tuo osaa tyttöjä tehdä. Eipä sukupuolella muuten mitään merkitystä, mutta haluaisin myös naisten puolelta suvun nimet jatkumaan, enkä pistäisi pahakseni, jos saisin pukea lapseni mekkoon ilman, että ihmiset siitä repivät jotain ongelmaa.
 
Meillä kaikilla lapsilla on perinteiset suomalaiset nimet. Tälle tulee myös vastaava. Kaikilla lapsilla on kolme nimeä, joista yksi on mun suvusta, toinen miehen ja kolmas lapsen "ihan oma". Tällä omalla nimellä on myös tarina jokaisella lapsella. :)
 
Meillä on useampi nimivaihtoehto ensimmäisille nimille. Ei olla toisia nimiä sen koommin vielä mietitty edes.
Mä olin vähän sitä mieltä, että kyllä sen sit näkee mille se näyttää eniten. Uskon siihen, et joku niistä nimistä vaan sopii selkeesti sitten:rolleyes:
 
Nimen valinnasta tulee tooodella vaikeaa. Tyttöjen nimet sopivat yhteen, mutta siihen on hankalaa löytää kolmatta nimeä joka myös sopisi joukkoon, saatika että alkais samalla kirjaimella.. :banghead:
 
Meillä on pojalle etunimeksi vahva ehdokas, jota jo 2.lle mietittiin, mutta silloin mies ei sitä kuitenkaan lopulta kelpuuttanut. Nyt kuulemma kelpaisi.. Tytölle ei olla vakavissaan mietitty, muutama vaihtoehto aiemmilta kierroksilta löytyy. Sen verran on tytön nimiä aina pohdittu, että on saatu vauvakirjaan vastaus kohtaan, ”jos minusta olisi tullut tyttö, nimeni olisi ollut....”.
 
Meillä oli niin hankalaa viimeksiki nimen päättäminen, ettei se varmasti helpommaksi tälläkään kertaa muutu. Viimeksi päätettiin nimi siinä vaiheessa kun pappi sitä papereihin tarvi, niin tällä kertaa vois yrittää aikasemmin :D
 
Meillä varmaankin taas mennään kahdella nimellä, ja perisuomalaisia nimiä tavanomaisella kirjoitusasulla. Ei tarvitse sitten selitellä et miten kirjoitetaan. Nimen ensimmäinen kirjain on sama kuin minulla ja anopilla. Tytölle on helpompi keksiä nimiä, me ollaan pulassa jos pojan nimi pitäisi alkaa keksimään. :eek: Yleensä nimet on poimittu siten että eka on oma, toka tulee suvusta.

Voi olla et nostan asian esille vasta sitten kun saadaan pikkuisen sukupuoli tietoon... Ja sitten kun sen tarvitsee sairaalan tietoihin.
 
Muokattu viimeksi:
Mies alkoi heti innolla miettimään nimeä kun raskaus tuli tietoomme. :happy093 Mä heräsin asiaan hitaammin, mutta ollaan saatu hyviä iltakeskusteluja ja ne ovat jo johtaneet siihen, että meillä on jo alustavat nimet sekä tytölle että pojalle, kumpi masussa majaileekaan. :Heartblue:Heartpink
 
Huh, tää tulee oleen vaikee! Pojalle ois ehkä etunimi tiedossa mut koko nimiasia on kyl hankala. Esikoisille keksittiin nimet vasta heidän synnyttyä ja varmaan tän kans tulee kans viime hetken paniikki käyttöön :joyful:
 
Meillä on ollut etunimi tytölle jo 4v tiedossa. Isommilla lapsilla on luontoaiheiset nimet eli tällekin sellainen varmaan tulisi :) Pojallekin on pari ehdotusta olemassa, mutta paljon toki riippuu miltä hän näyttää.
 
Me ollaan mietitty pojalle nimeä vaan. Mulla on yksi nimi ehdokas mutta mies ei ole lämmennyt asialle. Kolmannen kohdalla oli kiva nimi kanssa mutta pari viikkoa ennen syntymää se muuttui. Saa nähdä miten nyt käy :)
 
Jee! Nyt on tytöllekin nimi valmiina, vaikka poikaa me molemmat odotellaan. Tyttöön kaikki perinteiset merkit viittaavat, mutta en uskalla kovin vahvasti toivoa.

Nimi on pitkä, komea ja kuninkaallinen, mutta sopii kuitenkin suomalaiseen suuhun. Toiseksi nimeksi tulevat molempien äidinäitien etunimet.
 
Nyt sais tosissaan miettiä vain pikku miehelle nimeä :Heartblue mies kyllä sanoi edellisen kohdalla että jos hän olisi ollut poika, olisin saanut vapaasti päättää. Saa nähdä miten nyt :)
 
Takaisin
Top