Nimi vauvalle

meillä on jo tytölle nimi valmiina, koostuu kanssa suvun nimistä molemmat nimet. Mulla on aina ollut ajatus että suvussa kulkevia nimiä ehdottomasti käytetään, jos ei ekana niin ainakin tokana/kolmantena nimenä. Esikoisen nimessä on minun toinen nimeni joka oli minun mummini etunimi.
 
Tytölle olis meilläkin nimi jo valmiina, mutta jos on poika tulossa, niin sitten sitä täytyy vielä miettiä. Ladattiin molempien puhelimeen sellainen appi kun Babyname, joka toimii vähän kun Tinderin tapaan, mutta siellä pyyhkäistään niitä nimiehdotuksia vasemmalle tai oikealle sen mukaan tykkääkö ja sit meille tulee matcheja kun ollaan molemmat tykätty samasta
Onko siellä myös suomalaisia nimiä?
 
Me ollaan päätetty jo nimi vauvalle (jos vaan "näyttää nimeltään" synnyttyä). Ja ollaan kerrottu tarkoituksella muutamille ja sit taas tänää vahingossa lipsautin muutamalle :facepalm: kohta ei tarvi ristiäisiäkän pitää, kun kaikki tietää tätä menoa :grin
 
Meillä on etunimi valmiina mutta en vaan keksi siihen mitään sopivaa toista nimeä :sad001 Tuntuu että oon käyny kaikki läpi mutta ei..

Ollaan oltu tosi tarkkoja ettei lipsauteta, ainoastaan mun äiti tietää. Jäi niin ärsyttämään se että kaikki sai tietää heti vauvasta ja sukupuolenkin sai seuraavana päivänä kuulla. Nyt pidetään tää itellämme niin pitkään kun mahdollista :D
 
Meillä kanssa nimi tiedossa! :) tytölle olis ollut tiedossa jo monta vuotta ennen raskautta, mutta kun poika tulee niin jouduttiin vähän miettimään. Aika vähään kyllä jäi, meni ehkä 5 min niin oli nimi valmis :D ja nimi on otettu jo kutsumanimeksi, joten varmasti tulee jossain vaiheessa ”lipsautettua” myös muille. Toki en keksi miksi sen periaatteessa mikään salaisuus pitäisi ollakaan :) ei edes vielä tiedetä että pidetäänkö nimiäisiä vai ei. Tarviikos nimi muuten olla valmiina jo ennen synnytystä, jos ei hätäkasteeseen suostu?
 
Meillä ois tytölle ollut nimi, pojan nimessä vielä vaihtoehtoja. Sukunimi tulee olemaan yhdistelmä, koska meillä on eri sukunimet ja uusi nimilaki mahdollistaa tämän. Olen tosi innoissani siitä, koska sukunimi on ollut mulle aina vähän periaatekysymys.
 
Mulla olis tytölle yks suosikkinimi, mutta miestä en oo ihan viä saanut suostuteltua siihen :joyful: Tai siis on suostunut että tulee ainakin toiseks nimeks, mutta mää kyllä mielelläni antaisin sen ensimmäiseksi nimeksi. Sen ekan nimen kanssa on tosiaan viä vähän miettimistä. Mies tykästy yhteen nimeen joka on tällä hetkellä todella suosittu, mutta mää en halua missään nimessä sitä. Ei tää helppoo oo.

Poikien nimiä ei olla oikeestaan enää mietitty, että täytyy toivoo että vauva tosiaan on tyttö :hilarious:
 
Me tehtiin nimipäiväkalenterin kanssa listaa vaihtoehdoista ja onneksi löytyi sellaisiakin mistä molemmat tykkäsi. Nyt vaan odotellaan minkä näköinen ja oloinen uusi tulokas on. :) En osaa ennen sitä lyödä nimeä lukkoon.
 
Mulla on 2 suosikki nimeä, joita mies ei oo hyväksynyt ja en halua muuta :hilarious:

Tää on paha :D Mun mies aluksi hylkäsi tän meidän the nimen enkä sitä pahemmin enään miettinyt. Mutta yhtenä päivänä kaupassa juoksi saman niminen poika ja isä huusi perään että minne oikeen menet ja nimi. Käännyttiin molemmat kattomaan toisiamme ja sit tiedettiin että se on siinä! Se sai ihan uuden ulottuvuuden siinä tilanteessa. Pidä vaan kiinni jos on hyvä nimi, esittelet sen aina vaan ”uudestaan” kunnes kelpaa :hilarious:
 
Mun mies toivoi nimeä jota en ollut koskaan ajatellut. Mulla on lapsuuden perheessä ollut samanniminen kissa, jolle pikkuveli silloin antoi nimen. Eli mulle tää nimi oli vaan kissan nimi. Eli tyrmäsin. Mies piti kuitenkin tosi tärkeänä sitä ja selitti mulle ”tarinan” nimen takaa. Se alokoi olla ihan paras ja järkevin. Eihän tässä oikestaan muuta voi enää ajatellakaan. Pidin option kuitenkin että jos ei yhtään näytä tältä niin vaihdetaan. Ja mä saan päättää toisen nimen.
 
Tytölle ois nimi valmiina, pojalle vain toinen nimi. Mun isä menehtyi lokakuussa ja isän toinen nimi ja miehen toinen nimi ovat melkein samat joten poika sais varmasti sen toiseksi nimekseen :)

En edes muista mikä oli valmiina ja tuliko se edes tytön nimeksi, luultavasti ei :biggrin
 
Takaisin
Top