Nimi vauvalle

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko teillä jo nimi valmiina tulokasta varten? Alkuvaiheessa ei toki vielä tiedä, onko tulossa tyttö vai poika, mutta onko teillä nimiehdokkaat molemmille sukupuolille? Entä onko vauvalle ns. työnimeä?

Nimikoneestamme saattaa olla apua nimen mietinnässä. :)
 
Mulla on pitkään ollut yksi tytön nimi mielessä. Poikien nimet on musta tosi vaikeita. Esikoinen on poika ja tuntuu että hänen nimensä lisäksi olisi vaikea keksiä toista kivaa pojan nimeä. Katsotaan miten käy. :)
 
Mulla on ihan sama että poikien nimet tosi hankalia... :eek: Ensimmäisen kohdalla ei tiedetty kumpi tulee ja nimiä miettiessä en keksinyt niin sitten yhtään pojan nimeä mikä olisi tuntunut omalta. Tyttö kun kuitenkin saatiin niin kyllä sitäkin nimeä pitkään ja hartaasti mietittiin, mutta vaihtoehtoja sentään oli tosi paljon! Että saa tosiaan nähdä kuin tällä kertaa käy.
 
Meillä taas oli ihan hirveen vaikea keksiä nimi tytölle. Kaiken tutkimisen jälkeen löydettiin kaksi vaihtoehtoa, jotka hyväksyttiin. Nyt jos tulee tyttö niin varmaan käytetään se toinen vaihtoehto. Pojalle taas tulis varmaan liikaa vaihtoehtoja ja sen takia olis vaikea valita.
 
Meillä olisi yksi tytön nimi ja yksi pojan nimi mitä ollaan mietitty että olisi kivat, tytön nimi on minun puolen suvusta itselleni tärkeän edesmenneen henkilön nimi ja pojan nimi taas miehen puolen suvusta hänelle tärkeän edesmenneen henkilön nimi. Olen kyllä muitakin nimiä miettinyt siltä varalta jos vauva ei näyttäisikään sen nimiseltä mitä nyt ollaan mietitty, varsinkin kun aiomme jatkaa minun sukuni perinnettä että lapselle annetaan vain yksi etunimi. Tytölle olen keksinyt mukavan kuuloisia nimivaihtoehtoja vaikka kuinka paljon, mutta poikien nimiä ei tule mieleen juuri ollenkaan tai nekin mitkä olisi mieleisiä on jo lähipiirissä käytössä. :grin Nimipäiväkalenteriakin lueskelin ja päällimmäisenä ajatuksena oli mielessä että "siinäkö kaikki?" Ei haluta edes mitään erikoisia nimiä, ihan tavalliset suomalaiset nimet mitä ei joudu selittelemään on eniten meidän mieleen, ei siis semmoisia mistä pitäisi jatkuvasti selvittää esim. kirjoitetaanko nimi yhdellä vai kahdella vokaalilla, c:llä vai k:lla ja niin edelleen. Mutta silti poikien nimet on olleet jotenkin tosi plööh kun vertaa tyttöjen nimiin. Tai ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä... :hilarious:
 
Mä odotan innolla että päästään nimiehdotusten kimppuun tai edes heittelemään niitä :) ei varmaan haluta tietää sukupuolta nyt, esikoisesta haluttiin. Mut luulen et muutaman vaihtoehdon kans mennään sairaalaan ja sit heti otetaan sopiva käyttöön ja sen hän sit saa nimekseen.
 
Tytölle meillä olis muutamiakin kivoja, mutta pojan etunimi ois vaikea päättää kyllä! Suvusta on toka ja kolmas nimi kyllä päätetty, mut sit pitäis löytää etunimi joka sopii niihin ja esikoisen nimeen :-D Me tykätään vähän harvinaisemmista (ei kuitenkaan erikoisista) nimistä ja nää tokat nimet on tosi perinteiset. Nii ja sit tietty pitää lausua samallailla suomeks ja englanniks niin sekin vaikeuttaa hommaa!

Nimistä tullaan vääntää varmaan aika paljon niinku esikoisenkin kohdalla :-)
 
En ole suonut asialle ajatusta vielä. Ehkä sitten rakenneultran jälkeen jos siellä selviää kumpi masussa asustaa. Mutta lasten nimet, vähintään toiset nimet tulee molempien suvuista joten se rajaa hyvin vaihtoehtoja :p
 
Minulla olisi tytölle muutama nimi, pojalle ei yhtään. En tiedä käykö ne miehelle. Hassua, viimeeksi oli pojalle 4-5 nimeä, tytölle ei yhtäkään enkä keksinyt millään. Luulin, että neuvolassa täytetään jokin hätäkastepaperi, johon pitää olla nimet mietittynä etukäteen. Nyt voin rauhassa miettiäkin paljon kauemmin. Toki stressaisi vähemmän, jos edes yksi mieleinen nimi olisi ylhäällä :rolleyes:
 
Tällä hetkellä ei ole mitään nimiehdotuksia kummallekaan. Muutama nimi on aina välillä tullut mieleen, mutta täytyy sanoa ettei nyt hajuakaan.
Todennäköisesti odotan tietoa kumpi sieltä tulee, jotta säästyn liialta miettimiseltä :)
 
Mä oon ollut aina sellainen kauniiden nimien ylös kirjoittelija. Eli olen kirjoitellut kauniita nimiä muistiin jo kauan ennen raskautumista. Osaan listan nimistä olen jo "kyllästynyt" osaa vielä harkitsemme. Nimen tulisi toimia useammalla kielellä ja se tuo omat haasteensa nimen päättämiseen. Eli nimiä on makusteltu, mutta päätöstä ei ole tehty. Onhan tässä aikaa... :wink
 
Meidän lähipiiriin on tulevana vuonna tulossa ainakin neljä vauvaa. Meidän vauva tulee olemaan lähipiirin viides vauva tänä vuonna. Olemme miehen kanssa jo miettineet nimiä ja muutama suosikki löytyykin jo tytölle ja pojalle. Onko muita ketä huolettaa, että ystävä antaakin vauvalleen juuri sen teidän valitseman nimen?
 
Meillä iso lähipiiri ja 3yhteidtä lasta jo ennestään 2poikaa ja 1tyttö nyt kuulemman tulossa tyttö mutta näin aikaisin en vielä luota tuohon kun edes rakenne ultrassa tyttö ei aina ole varma, mutta mulla on omat mieltymykset nimeen ja miehellä omat, yhtäköän yhteistä ei oo löytynyt, eikä varmaan löydykkään ennen ku pakko :D
 
Takaisin
Top