Nimi vauvalle

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko teillä jo nimi valmiina tulokasta varten? Alkuvaiheessa ei toki vielä tiedä, onko tulossa tyttö vai poika, mutta onko teillä nimiehdokkaat molemmille sukupuolille? Entä onko vauvalle ns. työnimeä?

Nimikoneestamme saattaa olla apua nimen mietinnässä. :)
 
Meidän työnimi on ainakin tällä hetkellä vielä ”tatti”. Esikoinen oli ”papu”. Ekat päivät nimitettiin tätä uuttakin papu kakkoseksi tai mini papuksi mutta sitten haluttiin että tällä ois kuitenkin ihan oma työnimi :Heartred

Nimivaihtoehtoja olis pojalle enemmän. Tytölle käytettiin jo hyvät :D ehkä sitä tarpeen vaatiessa jotain keksis.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä työnimenä manteli, ekaa kutsuttiin herneeksi :) ollaan mietitty sekä pojan että tytön nimeä jo, mutta ei vielä näin alussa olla päästy mihinkään tiettyyn.
 
Meillä ei ole vielä kehkeytynyt työnimeä mutta varmasti semmoinen ajan kanssa tulee :)
Tytölle on nimi keksittynä, pojalle on ainakin 2 vaihtoehtoa ja toinen nimi puuttuu kokonaan :p
 
Me ollaan mun miehen kanssa puhuttu paljon nimivaihtoehdoista niin tytöille kuin pojille vaikka en ole ollut edes raskaana! :D mutta kunpa pieni pysyisi matkassa, olisi terve, muulla ei ole väliä. Oli tyttö tai poika, nimi valmiina jo :Heartred
 
Meillä on nimet ollu molemmille sukupuolille jo tammikuusta asti, mutta saa nähdä tuleeko ne käyttöön.
 
Täällä Saksassa on muuten hauskaa, kun pitää heti syntyessä antaa lapselle nimi. Ei voi oottaa ko ihan pari tuntia, muutaman päivän sisään pitää jo lapsi ilmottaa väestörekisteriin :smiley-bounce013
 
Täällä Saksassa on muuten hauskaa, kun pitää heti syntyessä antaa lapselle nimi. Ei voi oottaa ko ihan pari tuntia, muutaman päivän sisään pitää jo lapsi ilmottaa väestörekisteriin :smiley-bounce013


Siinäpä on kiva päätös tehtäväksi niissä hormoonihuuruissa. :joyful:
 
Siinäpä on kiva päätös tehtäväksi niissä hormoonihuuruissa. :joyful:

Joo, kiva kattoo jälkikäteen et mitä on tullu tehtyä :D ekalle tuli onneks ihan oikee nimi, vaikka sainkin vasta syntymän jälkeen tietää et on tyttö.
 
Meillä varmaan taas päätetään nimi vasta vähä ennen ristiäisiä. Sellainenkin vääntö oli kyllä esikoisen aikaan nimestä että hirvittää jo valmiiksi :wacky: tosin viimeksi mies sai tahtonsa läpi niin ehkä mä saan tällä kertaa vedota siihen ja päättää :grin
 
Ei olla vielä nimestä keskusteltu. Siinä voikin tulla oma operaatio kun miehen kanssa ollaan aika eri linjoilla. Hän tykkää perinteisistä, itse taas erikoisista nimistä.
 
Mulla on nimet valmiina sekä tytölle, että pojalle. Ja on myös varanimet, jos tuleekin kaksi samaa sukupuolta olevaa.

Mulla ei ole miestä/kumppania, niin ei ole tarvinnut kuunnella muiden mielipiteitä asiasta! :)
 
Nimet valmiina sekä pojalle että tytölle. Työnimenä sudenpentu/susilapsi (ja vähemmän käytetty pikku herra)
 
Mua pelottaa että tästä tulee ensimmäinen nimetön Suomessa... Onhan niitä vaihtoehtoja joitakin, mutta miten ihmeessä sitä pitäisi osata tehdä näin iso päätös toiselle ihmiselle?
 
Miusta jotenkin tuntuu, että sitten kun näkee oman vauva niin se nimi tulee vasta sitten. Onhan toki kiva ja tärkee miettiä nimiä valmiiksikin, mutta varmaan se nimi vasta vahvistuu kun katsoo näyttääkö vauvani myös tulevalta nimeltään :)
 
Meillä ollut nimet valmiina tytölle että pojalle ihan alusta asti. Täällä kun kuuluu kulttuuriin, että vauvalla on jo heti syntyessään nimi.
Toki vaihtoehtoja mitkä miellytti molempia löytyi tasan yhdet, mitkä sopii suomalaiseen että turkkilaiseen suuhun eivätkä ole kirjoitusasultaan vaikeat.
Miehelle oli nimien keksiminen vielä vaikeampaa kun täällä on nimillä aina joku merkitys :banghead: joten nyt sitten mennään kulttuurin mukaan osittain.
 
Tytölle päätin etunimen jo joskus yläasteikäisenä, ja onneksi nyt kävi niin hyvä tuuri että tyttöä rakenneultrassa lupailivat. :shy: Pojallekin heiteltiin nimiehdotuksia alkuraskauden aikana, mutta mitään vahvaa "tämä se nyt on!"-fiilistä ei tullut mistään nimestä. Päätettiin sitten suosiolla odottaa siihen rakenneultraan ja alkaa miettiä pojan nimeä sitten ihan kunnolla jos poikaa olisivat lupailleet, ei nyt sitten tarvinnut turhaan miettiä päätä puhki. Tytön toisesta ja mahdollisesta kolmannesta nimestä olen myös heitellyt ehdotuksia ilmoille ja mies saa olla siinä sitten vahvemmin vaikuttamassa, kun etunimi oli käytännössä minun päättämäni.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on ongelma ku kivoja nimiä tuntuu keksivän vaan tytölle ja oon lähes 100% fiiliksellä et meille on tulossa poika :facepalm:
 
Miusta jotenkin tuntuu, että sitten kun näkee oman vauva niin se nimi tulee vasta sitten. Onhan toki kiva ja tärkee miettiä nimiä valmiiksikin, mutta varmaan se nimi vasta vahvistuu kun katsoo näyttääkö vauvani myös tulevalta nimeltään :)

Mun on myös luotettava tähän, että nimet kirkastuu syntymän jälkeen. Ollaan palloteltu joitain nimiä, mutta jätetään päätökset myöhemmäksi.

Päättämättä on myös sukunimet. Miten teillä muilla mennään, jos on vanhemmilla eri sukunimet?
 
Mulla on ongelma ku kivoja nimiä tuntuu keksivän vaan tytölle ja oon lähes 100% fiiliksellä et meille on tulossa poika :facepalm:

Mä otan vinkkejä vastaan. Tyttö tulossa ja ainoastaan pojalle ois kivoja nimiä, tytölle ei mitään ideaa. Esikoisen kanssa oltiin ihan saman ongelman edessä. Keksittiin kyllä lopulta nimi, johon ollaan tyytyväisiä, mutta nyt tuntuu että takki on ihan tyhjä, toista ei enää keksitä :grin Onneksi on vielä aikaa miettiä.
 
Takaisin
Top