Nimet

Vilja tai Elma nyt olleet etunimiksi ajatuksissa :-) mutta esikoisen kohdalla suunniteltu nimi vaihtui heti kun syntyi. Lopullinen päätös nimestä tehdään sitten vasta kun neiti on maailmassa ja nähdään 'keneltä' näyttää :-)
 
Kansainvälinen nimi pitäisi löytää, mutta sellainen mikä käy hyvin myös Suomessa. Meillä ulkomailta tullut sukunimi, joten erikoisemmatkin kävisi..
 
Meillä meni miehen kanssa nimet helposti. Molemmat sanoivat yhden (molemmat tulee suvuista) ja sit oon tässä rimmaillu kolmatta nimeä.
 
Meillä ei ole vielä kovinkaan selvää suosikkia nimeksi. Kaksi tyttöä jo ennestään, joten tuntuu että vaihtoehtoja on vähemmän vaikka onhan niitä nimiä maailman täynnä [emoji23]

Olisi kiva jos nimet vähän edes sointuisivat yhteen. Erään ehdotuksen mies jo keksi ja ensin tyrmäsin sen mutta nyt kun olen kuukauden makustellut niin ei se kuulostakaan enää niin pahalta. [emoji1] Lopullisesti päätämme sitten syntymän jälkeen mutta aiemmillekin on ollut vahva veikkaus nimestä jo ennen syntymää ja ne tulivat sitten lopullisiksi nimeksi myös.
 
Täällä anopin kanssa käyty jo kovq vääntö nimiasiasta. Hän ei ymmärrä miksi emme kerro ehdotuksia muille. Haluaa tietää nimen, koska sillä on kuulema niin suuri vaikutus lapsen tulevaisuuteen. Minua tuo kommentti lähinnä ärsyttää. Toinen hänen perustelunsa oli, että hänellä on nimiasioista enemmän kokemusta..! Ai hyvä $&#*#( että mua sitten suututti kun kuulin tuon. Pyysin puolisoa toteamaan seuraavan kerran, että eikö hän luota oman lapsensa ja minun päätöksentekokykyyn. Ja että kyseinen perustelu loukkaa aika ilkeästi meitä. Tai ainakin minua.
 
Mun äiti haluais et olis joku perinteinen nimi ja siitä kyl jaksaa kommentoida. Itse heitin et poika olis Alex, äitini kommentti oli et Aleksihan sen olla pitäis. Sit mietiskelin tytön nimenä Naomi. Kommenttihan siitäkin heti tuli et juu Naamaks sitä sanottais.
Nyt en oo viitsinyt enää puhua mistään nimiehdotuksistani, vaik nimi Iona Aurora on kyl aika vahvasti juurtunut mieleeni, se sopisi miehellenikin.
Pikkuveljeni tytär kastettiin tänään Elle nimiseksi ja kumma kyllä äitini ei siihen kommentoinut mitenkään pahalla, vaan
"voi kun kaunis nimi". Tiiä sit minkä kommentin itse saisin tuosta Iona nimestä..
 
Me ei kyllä kerrota muille nimiasioita, ei kyllä olla sukupuoltakaan kerrottu kuin muutamalle. :joyful: Eiköhän lapsen nimen saa päättää lapsen vanhemmat, mun mielestä ei millään tavalla kuulu muille mitä miettii ja mihin ratkaisuun päätyy. :) Eikö anopille voi sanoa että saitko itse päättää lapsesi nimet vai päättikö ne joku muu? Periaatteessa ihan sama kummin vastaa, jos ei saanut: niin haluatko tehdä saman omalle lapsellesi tai jos vastaa kyllä, niin: niin mekin.
 
Syksystä asti on ollu etunimi valmiina, ei olla etes mietitty muita sen jälkeen :) Toinen ja kolmas nimi on ollu valmiina useamman vuoden. Ei olla jaksettu salailla mitään niistä.
 
Välillä ollaan heitelty nimiä ilmoille, mut jotenkin tuntuu että ei millää päästä edes jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen. Aina kun toinen ehdottaa jotain niin toinen tyrmää heti.
Onhan tässä onneks nimiöisiin useampi kuukausi. :D
 
Meil edelleen vain yksi vaihtoehto joka käy molemmille, tiedä sit sopiiko tälle tulokkaalle. Mies monesti sanonu et "juu eilen tuli yks nimi mieleen, mut en muista sitä enää". Hyvä siin ruveta arvailemaan mitähän hän on miettiny. :D
 
Me ollaan mietitty nimeä jo jonkun aikaa ja olen kasannut listaa, mutta vielä ei ole yksikään kolahtanut sillain, että olis varma. Onneksi tosiaan on aikaa vielä miettiäkin :wink. Mä aina kuvittelin, että tytölle olis helpompi keksiä nimi mutta ei tunnu olevan :p. Aikaisemmat kaksi siis poikia ja nyt tyttö tulossa. Toivon, että vauvan syntymän jälkeen on helpompi miettiä ja pakkohan se on sitten päättää :D.
 
mulla on aina ollut paljon ideoita pojan nimeksi, mutta tytölle ei mitään. kun kuultiin, että tyttö ilmeisesti tulossa alkoi kova pohdinta ja onkin keksitty kaksi ihanaa meitä molempia (ihme ja kumma) miellyttävää vaihtoehtoa :) jos tulokas onkin poika menee sormi suuhun, sillä oon nyt niin uppoutunut noihin tyttöjen nimiin, etten enää yhtään osaa ajatella kivoja nimiä pojille :grin
 
Tytölle on ollut etunimi valmiina jo pari vuotta. Seuraava/seuraavat nimet vähän hakusessa vielä. Miehellä kyllä yksi hyvä ehdotus toiseksi nimeksi. Lukitaan vaihtoehdot sittenkun neiti syntyy ja opitaan tuntemaan hänet hiukan paremmin :happy:
 
Välillä ollaan heitelty nimiä ilmoille, mut jotenkin tuntuu että ei millää päästä edes jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen. Aina kun toinen ehdottaa jotain niin toinen tyrmää heti.
Onhan tässä onneks nimiöisiin useampi kuukausi. :D

Meillä ihan sama tilanne!
Meillä mies edelleen innokkaampi nuita nimiä miettimään ja paria nimeä se on kovasti koittanut mulle kaupata, mut ne on jo sukulaisilla tai ystävillä käytössä niin mua ei oikein nappaa. Pitäis vissiin itse rueta sitä nimilistaa tekemään.
 
Meillä on etunimet sekä pojalle että tytölle valmiina. Toiset nimet päätetään sitten kun on tavattu vauva. Etunimet on jo ollut parisen vuotta valmiina, toki muitakin vaihtoehtoja on mietitty talven aikana, mutta nämä nousi aina päällimmäiseksi.
 
Meillä päästiin soppuun pojan etunimestä ja toiset nimet onki ollu valamiina jo pitkään. Mutta sitten! Sain tietää, et mun papas toinen nimi on Alfred ja nyt alakoin miettiin toisia nimiä uuestaan... Ensimmäinen vaihtoehto ois ollu Etunimi Erik Matias, mut nyt alakoin makustelemaan Etunimi Alfred Matias. Ei oo heleppua! Mun isän toinen nimi ja papan ja pikkuveljen etunimi on Erik.
 
Meillä ollu pojalle jo parin vuoden ajan nimet päätettynä. Ihanaa kun on ristiäispäivä valittu 27.5 niin voidaan alkaa puhumaan nimellä :happy:, vielä pitää puhua vauvana ettei vaan lipsahda. Halutaan että nimi tulee sitten ristiäisissä vasta kaikille tietoon.
 
Meillä on kaikkien tietosuuesa jo noi toiset nimet, mut etunimi halutaan pittää visusti salasa! Musta vaan tuntuu et mää oon vakiinnuttanu beebin nimeks, et ossaako sitä itekkää alakaa vauvaa sit etunimellä kuhtumaa vai onko hän aina vaan beebi :D
 
Hehe, tuntuu et monilla lähipiirissäkin on vaikeuksia päästä nimestä sopuun, me ollaan puolisoni kanssa varmaan niin suoraviivaisia molemmat, että toisella oli nimiehdotus pojalle ja toisella tytölle ja ne sopi molemmille. Oli siis superhelppoa [emoji1]
 
Takaisin
Top