Neuvolat & Ultrat

neppis-

Jostain jotain jo tietävä
Laittakeehan kesakot neuvola- ja ultrakuulumisia tulemaan, kunhan niitä alkaa kertyä! :)
 
Mulla on kanssa neuvola varattu 18.10 muistaakseni. Samalla siis esikon 2.vuotistarkastus. Oon itse ekassa raskaudessa käynyt tuossa Bembölessä ja se oli kyllä kiva paikka! Varhaisultrassa kävin viimeksi 6+4 päivinä ja silloin löytyi hyvin syke ja pieni oli 6.9mm. Eli 6+ viikoilla pitäisi jo löytyä syke. Mutta jos lasketusta ajasta epävarmuutta niin ei kannata liian aikaisin rynnätä, muuten tulee paniikkia turhaan, jos sykettä ei näykään!
 
Meillä on ensimmäisen 1-vuotisneuvola 15.10, en usko että soittelen neuvolaan ainakaan aikaisemmin, vaan tuolla kerron sitten tilanteen. :) Varmaan joko siinä samalla käydään asioita läpi, tai sitten saan ihan oman ajan. <3 Oi että, en malta odottaa niitä neuvoloita ynnä muita, tahtoisin jo päästä synnyttämään, koska se oli niin mieletön kokemus. :)
 
Meillä ensimmäinen neuvola vasta 31.10. Pitkältä tuntuu nyt aika, mutta jospa tuo nopeasti menisi :)
 
Mulla on simmäinen neuvola 30.10 Neuvolan täti kysyi haluanko jo aiemmin, mutta sanoin et voin hyvin odottaa siihen asti, jos silloin saisi jo kuulla sydänäänet.
 
23.10 eka neuvola. Ei ne suostunut antaa aikaa ennen 9. viikkoa... Kamalaa :(
 
Minä sitten soitin yksityiselle ja tiedustelin paljonko varhaisultra maksaa ja milloin se tehtäisiin. Hinnaksi tulisi n.90€. Siinä pikaisesti mietin päässäni että ehkä mä nyt vaan kuitenkin venaan rauhassa neuvolaa... Kunnes sairaanhoitsu sanoi että heillä on uusi kannettava ultra ja hän tarvisi siihen "koekaniineja". Mä tietysti heti lupauduin :D
Ens viikon tiistaina sitten päästään kurkkaamaan masuun ja tarkistelemaan sykettä
 
Naikkonen kuulostaa kivalta tuo! Ensi viikolla sitten saat itsellesi varmistusta.

Mä tosiaan varasin alkuun ajan 12.10, mutta päätin siirtää sen 15.10, jotta ihan varmasti näkyy kaikki tarvittava. Silloin pitäisi olla siis 7+0
 
Mulla on kanssa neuvola 16.10 ja 17.10 mun poikien 5v. ja 2v. tarkastukset :) Varhaisultraa mietittiin miehen kanssa, että ehkä voisi käydä. Mies sanoikin, että minä varmaan malttaisinkin odottaa siihen np-ultraan, mutta hän ei malttaisi :D Minulle vauva on kolmas, mutta miehelle ensimmäinen, niin hänelle kaikki on uutta ja ihmeellistä (vaikka on se vauva aina ihmeellinen asia!). Sain km:n viime helmikuussa rv 9 + 0 (hätäultrassa vauvan sydänkin vielä löi ja kaikki oli muka kunnossa, mutta itse tunsin, ettei ollut ja keskenhän se meni), joten ennen rv 10 + en halua ultraan vielä mennä, tuolloin rv 9 jälkeen kuitenkin krittiisimmat viikot ovat ohi ja sitten voi käydä ultrailemassa pikkuista, kunhan vain kaikki menee hyvin. :) Eli marraskuun alussa voisi mennä ultraan :)
 
Varasin tänään neuvolan ja viime kierrossa olleen km:n vuoksi viikoista ei ole varmuutta ja pääsen neuvolaan ensin varhaisultraan 2 viikon päästä (oman arvioni mukaan viikkoja silloin n. 6+5 - 7+2) ja siitä viikon päästä sitten se varsinainen eka käynti. Ompa mukavaa päästä jo näin pian kurkistamaan masuasukkia. :)
 
Itse en vielä ole neuvolaan soittanut. Mua jännittää soittaa sinne!
Eka lapsi kyseessä ja jotenkin en edes usko tätä vielä. Jospa ensi viikolla uskaltautuisin??? Nyt on laskujeni mukaan rv 4+3. 
Onko muilla samanlaisia kokemuksia? :D ettei "uskalla" soittaa neuvolaan...
 
Varhais uä varattu lauantaille 27.10. ja ensimmäisen neuvolakäynti 7.11. En malttanut ajanvarauksissa odottaa ensi viikkoon...
 
hiipo: Mä varasin eilen neuvolan.  Oli kyllä semmonen olo että tohtiiko sitä varatakaan kun jotenkin niin vaikea käsittää että olen raskaana.  Sitten en kuitenkaan malttanut olla sitä varaamattakaan, ikään kuin se neuvolaan ilmottautuminen tekisi asiasta konkreettisemman :D

Eka käynti on 23.10.  Sieltä terkkari kirjoittanee lähetteen niin pääsee sitten ultraan ja verikokeisiin.
 
Varasin tossa aikasemmin ens maanantaille (rv. 6+2) varhaisultran... Taidampa kuitenkin perua sen. Oon nyt tehnyt noita testäjä ja kolme viimesintä säästänyt. Su aamu, ti aamu ja äsken tehty. Ti aamu on kaikista vahvin ja äsken tehty melkeimpä haamu vain. Vaikuttaako se jotenkin et ei oo aamuvitrasta? Vai laskeeko hcg mulla nyt vaan oikeesti? :'(
 
Serah: Toivottavasti on vain niin vähän viikkoja vielä että sen takia vaaleampi viiva kun on tehty ei-aamuvirtsasta. Itselläni valitettavasti juuri tuolla tavalla meni kesken. :/ mutta ei kannata vielä menettää toivoa, vaan seurailla tilannetta. :)
 
Oon ihan paniikissa täällä :( Alkuvuodesta ja kesällä oli keskenmenot. Silti ei neuvolassa suostu tekee mitään testejä. Taidan lauantaina työiltaa ennen hilpasta päivystykseen, jos ei oo aamuvitrasta tehty testiviiva tummempi... Tähän mahaan nimittäin myös koskee :/
 

Toivottavasti viiva on aamulla vahvempi! Olethan tehnyt saman merkkisellä testillä nyt ja silloin aiemmin? Mullakin meinas itku päästä muutama päivä sitten kun sain haalean viivan rfsu:n testiin vaikka apteekin omaan oli tullut tummempi. johtui sitten kuitenkin vain testien eroista. :)

on kyllä inhottava tilanne, jaksamisia!

 
Oli se vähintään yhtä tumma kuin aikaisemmat :) ehkä mun pitäis vaan lopettaa tää testaaminen. Huomenna ois kuitenkin "jo" 6+0. Noita viikkoja pidemmälle en ole koskaan edennyt raskaudessa... Tää mun mahakipu on outo. Välillä on kova kipu, välillä ei ollenkaan. Mut voi hyvää päivää tätä väsymyksen määrää :D en oo varmaan ikinä haukotellu näin ahkerasti!
 
Takaisin
Top