Neuvolat, ultrat yms.

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja menossa myös huomenna aamulla kokeisiin tarkistuttamaan arvoja. Toi sun tulos on niin lähellä sitä rajaa, etten olis ollenkaan huolissaan. Syötkö thyroxinia?

Neuvolassa muuten sanottiin, että raskaana ollessa pitäis nostaa annosta 1.25-kertaiseksi, mutta lapsettomuuslääkäri sanoi, ettei tollaista yleisohjetta sais antaa, koska eri kehot reagoi eri määriin niin eri tavoilla. Sen mielestä toi 1.25 kuulosti liian suurelta.

Onks täällä muita kilpparia sairastavia?

En tällä hetkellä syö, sillä endokrinologi oli sitä mieltä, että en tarvitsisi lääkitystä ja en kokenut siitä hirmusesti apua. Minulla on laiskahko kilppari, mutta ei tulehdusta tms... Mutta otan tämän ainakin neuvolassa ensi viikolla puheeksi. En haluaisi tietenkään riskeerata, sillä vajari lisää km-riskiä ja lapsen aivojen kehitystä. Harmittaa, kun luotin siihen, että oma keho toimisi.

Lisäys: en oikein ymmärrä, kumpi on alkiolle tärkeämpi: TSH vai tyroksiini?
 
Muokattu viimeksi:
Neuvolassa muuten sanottiin, että raskaana ollessa pitäis nostaa annosta 1.25-kertaiseksi, mutta lapsettomuuslääkäri sanoi, ettei tollaista yleisohjetta sais antaa, koska eri kehot reagoi eri määriin niin eri tavoilla. Sen mielestä toi 1.25 kuulosti liian suurelta.

Soitin aamulla neuvolaan ja sanoivat, että ei ole nyt mikään akuuttihätä (huh) ja ensi viikon neuvolassa pyydän, että testataan jälleen. Neuvoivat myös olemaan työterveyteen yhteydessä, ja sainkin nyt lähetteen endokrinologille. Eli homma on nyt tarkkailussa ja pääsen asiantuntijan hoiviin.

Toivottavasti sulla arvot ok. Ja onneksi tyroksiini on silleen turvallinen lääke, että voi lisätä tarvittaessa.
 
Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja menossa myös huomenna aamulla kokeisiin tarkistuttamaan arvoja. Toi sun tulos on niin lähellä sitä rajaa, etten olis ollenkaan huolissaan. Syötkö thyroxinia?

Neuvolassa muuten sanottiin, että raskaana ollessa pitäis nostaa annosta 1.25-kertaiseksi, mutta lapsettomuuslääkäri sanoi, ettei tollaista yleisohjetta sais antaa, koska eri kehot reagoi eri määriin niin eri tavoilla. Sen mielestä toi 1.25 kuulosti liian suurelta.

Onks täällä muita kilpparia sairastavia?

Täällä yks kilpparisti. Mietin et pitäskö kilpparille tehä oma alotus ni ei häviä jutut tänne muun sekaan?

Mulle annettii ohjeeks nostaa annostusta se 25mikrogrammaa päivää kohti..
 
Mullakin huomenna eka ultra. Voikun kaikki olis hyvin!:nailbiting:
Tsemppiä! :) Tiedän ton tunteen. Maanantaina oli varhaisultra ja en uskaltanut aluks edes kattoa siihen ruudulle. No voi sitä tunnetta, kun vihdoin uskalsi kattoa ja siellä näkyikin pikkuinen! :)
 
Ultra meni hyvin ja harmin nopeaa ohi. Sielä löyty pienen pienoinen 13.6mm, syke löyty ja vastasi oikeita viikkoja. Nyt taas odotella seuraavaa ultraa. Toivoin että sais ennen juhannusta, kirjattiin toivomukseen mutta en tiedä saanko.

7+5
 
Ultrassa käyty täälläkin! Pikku papunen vastasi viikkoja ja kaikki oli mallillaan, huh ihanaa :Heartred

Soitin neuvola ajan nyt samantien ja sain sen parin viikon päähän... ei tosin ole oma tuttu täti kun on lomalla mutta se ei haittaa kun ehditään nähdä kuitenkin sitten raskauden edetessä anyways :)
 
Varasin ensi viikolle varhaisultran, nytpä vasta alkoikin jännittää :sad001 mitään oireita kun ei ole juurikaan, ainut se plussa siinä testissä..
 
Koska sulla Niinali on ultra? Mäki varasin ens lauantaille ja todella pitkältä ajalta tuntuu odottaa kun täälläki niin lähes oireettomana mennään! Mulla sillon lauantaina omien laskujen mukaan 6+5
Tsemppiä odotteluihin, äkkiä se kuitenkin menee! :Heartred
 
Sehän on vaan kolme päivää mun jälkeen ja mä mietin josko oisin kans malttanu muutaman päivän myöhemmin ottaa ajan, mut enhän mä malttanu :p

Mä taas en tiedä yhtään mitkä viikot menossa. :D Suurinpiirtein laskettu 18.-22.1 :)
 
Varasin ensi viikolle varhaisultran, nytpä vasta alkoikin jännittää :sad001 mitään oireita kun ei ole juurikaan, ainut se plussa siinä testissä..

Ei oireettomuus suoraan kerro et olis jotain vialla. :) Ei mullakaan ole juuri mitään, ja ainakin alkuraskauden ultrassa oli kaikki hyvin. :) Tsemppiä, onneks et joudu kauaa odottaa.
 
Miulla osuu eka ultra ja neuvola samalle päivälle. viel pitäis 2vko malttaa oottaa hurjan pitkä aika :D
 
Mulla on neuvolalääkäri kunnan puolesta 11.6. eli piiitkä aika odottaa. Siellä siis ultrataan ja katsotaan että kaikki ok. Kiva, ettei tarvi sitten itse maksella varhaisultraa, vaikkakin ultra tehdään "vasta" n. rv 9-10.
 
Takaisin
Top