Neuvolat, ultrat yms.

Ihania uutisia ootte saaneet! [emoji173]️

Ite en malttas olla varaamatta vielä ultraa, vaikka viikkoja onki kohta kasassa 8. Malttamattomana ootan että kuuluis ees sydänäänet, ni sillä jaksais sinne ekan ultraan asti.
 
Tänään sitten mentiin jännittynein fiiliksin varhaisultraan! Kuinka ihana fiilis oli, kun lääkäri sanoi, että onneksi olkoon, kyllä täällä syke löytyy. :) Pienellä erottui jo jalat, kädet ja pää ja kooksi arvioitiin 17,1mm, mikä vastaa lääkärin mukaan 8+1 viikkoa. Neuvolan laskujen mukaan nyt olis ollut 7+5, eli kahdella päivällä heittää laskut. Syke oli lääkärin mukaan hyvä ja nähtiin itsekin syke ruudulta. Huikee fiilis, mutta nyt ei kyllä pysty keskittyy töihin! :D
 
Joo ja sovittiin,et käyn seuraavan ainaki vielä siellä,sydänäänet ja tsekkaus,että molemmat on mukana ja vähän suunnitelmaa,et otanko koko neuvolan sinne vai uskaltaudunko kunnalliseen :oops:
Mulla on ollu aivan ihana neuvolatäti ja ihan ok ja pari painajaista,nyt en haluis ottaa riskiä:sorry: joten pitää puhua,et miten edetään...ja loppua kohti tarkistuksia on tiheesti,et kestääkö lompakko jne :anyone
 
Mitä muuten ekassa neuvolassa tehdään? Jutellaan vain vaiko? :) Onkohan kamalaa jos mies ei pääse ensimmäiselle kerralle mukaan? :S Tai siis että haluaako ne siellä yleensä miehenkin tulevan, kun en ole varma pääseekö mies silloin mukaan.
 
Mitä muuten ekassa neuvolassa tehdään? Jutellaan vain vaiko? :) Onkohan kamalaa jos mies ei pääse ensimmäiselle kerralle mukaan? :S Tai siis että haluaako ne siellä yleensä miehenkin tulevan, kun en ole varma pääseekö mies silloin mukaan.
Jutellaan vaan, punnitaan ja katotaan verenpaine sekä hemoglobiini :)
Ei ole kamalaa, jos mies ei pääse.
Meillä mies olis esikoista odottaessani mukana melkein joka kerralla, mutta kyllä hän yleensä aika turhaan siellä istui :D
Toki, eroja voi olla ja jotku kokee hyödylliseksi, että on mukana :)

Mutta et saa mitään paheksuntaa siis, jos mies ei pääse tulemaan :D
 
Mitä muuten ekassa neuvolassa tehdään? Jutellaan vain vaiko? :) Onkohan kamalaa jos mies ei pääse ensimmäiselle kerralle mukaan? :S Tai siis että haluaako ne siellä yleensä miehenkin tulevan, kun en ole varma pääseekö mies silloin mukaan.
Nykyään kannustetaa tulevia isiä olemaan mukana alusta saakka, että on sitten helpompi hoitaa vauvaa kun on ehtinyt tottua ajatukseen tai jotain sellasta. Mutta ei miehellä kyllä mitään virkaa ole sielä neuvola käynneillä. Jos on hyvä neuvolantäti niin ottaa onneksi tulevan isänkin huomioon ja kyselee tältä fiiliksiä yms.
 
Neuvolatädistä riippuuo_Omut jokainen pari itse arvioi arkensa ja kumppanin mukaan tulon,mä luulen,et ultrat on ne jotka isukin herättää tosiasioihin:hilarious:
siellä tosiaan on joku?!:eek:mun rakkaan sisällä on joku otus:confused:
jotain tollasta siel päässä varmaan nytkähtää:hilarious: ja oon kuullu,et ensin mies oli kiinnostunut ultra laitteen tekniikasta ja sit vasta tajus mitä näki:hilarious:
Eka käynti on myös se joka määrittelee jo,et pidätkö neuvolatädistäsi,kokemuksesta sanon,että älkää jatkako jos ette pidä,vaihtoon! Kysymys on sinun elämän ainutlaatuisesta ajasta,eikä kannata tehdä tosta varjoa siihen:wink
Ja ekakertalaiset,kysymykset paperille,ni muistatte ne varmemmin (mä haluun peukutus hymiön ja tääl on vaan keskisormia..mihin niitäkin noin monta tarvitaan:confused:)
Apteekit jakaa sitä raskaus kirjasta minkä ennen sai neuvolasta,muistakaa hakea
:love7
Aurinkoa ja sopivasti oireita päiväänne rakkaat siskot! (Peukkuja!)
 
Mä kävin tänään neuvolassa ja ultarisi. Pikkuset sydämenlyönnit näky ja sain kuvan mukaan [emoji7] 14,6mm oli koko. Vastaa viikkoja 7+6. Lasketun mukaan nyt 8+0.mutta selitti että voi millillä kahdella heittää mittaus. Laskettu aika siis 1.1 [emoji4] verenpaineet ok. Pissa puhas. Labraan lähetteet. Vitamiinilisät hainkin jo. Kaikki ok :)
 
Itselläni oli äsken eka neuvolakäynti. Mitattiin verenpaine. Mulla ei otettu kyllä mitään hemoglobiinia. Ihana sama neuvolantäti oli mitä esikon aikaa. :happy: Tuli tosi rentounut olo käynnin jälkeen, oon stressanut aika paljon. Sitten just kyseli perustietoja ym. Ei kuulemma saa varattua varhaisultraa kunnalliselta, kuulemma yksityiselle pitää mennä. Pitää katsoa miten kalliita ovat täällä Turussa... Eli esikon aikaan vissiin sain siks tuota kautta varhaisultran kun ei tiedetty masu asukin ikää.
 
Kilpirauhasen toiminnasta

Onko kenelläkään kokemusta? Ihan muiden kokeiden yhteydessä otettiin maanantaina TSH ja T4, joiden arvot olivat 2,79 ja 13,89. Nyt ihan hysteerisenä, sillä ymmärtääkseni TSH pitäisi olla alle 2,5 raskauden aikana!?
 
Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja menossa myös huomenna aamulla kokeisiin tarkistuttamaan arvoja. Toi sun tulos on niin lähellä sitä rajaa, etten olis ollenkaan huolissaan. Syötkö thyroxinia?

Neuvolassa muuten sanottiin, että raskaana ollessa pitäis nostaa annosta 1.25-kertaiseksi, mutta lapsettomuuslääkäri sanoi, ettei tollaista yleisohjetta sais antaa, koska eri kehot reagoi eri määriin niin eri tavoilla. Sen mielestä toi 1.25 kuulosti liian suurelta.

Onks täällä muita kilpparia sairastavia?
 
Takaisin
Top