Neuvolat, ultrat ym.

Rakenneultrassa käyty vihdoin ja vauvalla kaikki hyvin! :) kovin oli liikkuvainen, ja peukkuakin meille näytti.
Kätilö sanoi että vauva tanssahtelee mun virtsarakkoni päällä. :grin Toistaiseksi siis väärinpäin masussa.
Ja hän on tyttö! :Heartpink
 
Mä varasin tänään 4D ultran, mut meinasin samantien peruttaakkin. Sukupuoli on pieni kysymysmerkki ja sit eräs asia huolestuttaa.
 
Mä varasin tänään 4D ultran, mut meinasin samantien peruttaakkin. Sukupuoli on pieni kysymysmerkki ja sit eräs asia huolestuttaa.
Voih:Heartred itsekin varmaan menisin, jos jokin huolestuttausi kovasti.

4D mietinnässä täällä lähinnä, että menisi siihen tuo esikoinen mukana.
Voisi tehdä vauvaa hänelle todellisemmaksi.. jos löytyy vähän ylimääräistä, niin ehkä sitten :)
 
Meillä oli ylimääräinen ultra tänään, tytön painoarvio oli 1100g, viikkoja 28+1. Itsellä painoa tullut nyt 2,5kg alkupainosta. Mulla munuaisessa jotain laajentuma häikkää -> aiheuttaa kipua oikean kylkikaaren alle, sain ajan vielä "oikealle" lääkärille, joka sen tarkemmin tutkii kun jotain ylimääräistä siellä näkyi. Mutta pääasia että vaavilla oli kaikki ok! :Heartred
 
Meillä oli ylimääräinen ultra tänään, tytön painoarvio oli 1100g, viikkoja 28+1. Itsellä painoa tullut nyt 2,5kg alkupainosta. Mulla munuaisessa jotain laajentuma häikkää -> aiheuttaa kipua oikean kylkikaaren alle, sain ajan vielä "oikealle" lääkärille, joka sen tarkemmin tutkii kun jotain ylimääräistä siellä näkyi. Mutta pääasia että vaavilla oli kaikki ok! :Heartred
Miten sulla todettiin tuo laajentuma, ultrasiko lääkäri sen pyynnöstä vai näkyikö se sattumalta? Tuntuuko sun kipu selän vai vatsan puolella?
Toivottavasti on joku harmiton juttu!
 
Miten sulla todettiin tuo laajentuma, ultrasiko lääkäri sen pyynnöstä vai näkyikö se sattumalta? Tuntuuko sun kipu selän vai vatsan puolella?
Toivottavasti on joku harmiton juttu!

Sanoin lääkärille tuosta kivusta ja katsoi munuaiset. Kävin sitten toisella lääkärillä ja toinen munuaisallas laajentunut, eli virtsa ei pääse kunnolla sieltä poistumaan (kohtu painaa kai johdinta tms.), mikä aiheuttaa kipua. Mutta ei hätiä, pärjään tän kivun kanssa, jos kipu yltyy niin sit täytyy mennä uudestaan lääkäriin :)
 
Kävin tänään ultrassa, 29 +2 viikkoa on nyt. Vauva on perätilassa. Vielä olisi tilaa kääntyä itsestään. Kääntäminen ei todennäköisesti mahdollista, koska istukka on etuseinässä. Viime synnytys oli perätilasynnytys ja vähän pelkään, että samoin käy nyt. Tuo lisäsi viime kerralla melko paljon stressiä, synnytyssairaalaan kun on vielä reilu 200 km matkaa.
 
Kävin tänään ultrassa, 29 +2 viikkoa on nyt. Vauva on perätilassa. Vielä olisi tilaa kääntyä itsestään. Kääntäminen ei todennäköisesti mahdollista, koska istukka on etuseinässä. Viime synnytys oli perätilasynnytys ja vähän pelkään, että samoin käy nyt. Tuo lisäsi viime kerralla melko paljon stressiä, synnytyssairaalaan kun on vielä reilu 200 km matkaa.

Miten sulla meni perätilasynnytys? Mittas ensin että mahtuu ja sitten menikö ihan ok?
 
Kyllä vauvaa mittailtiin monta kertaa. Vauva oli kuitenkin aika paljon isompi kuin ennustettiin. Pään mahtuminenhan siinä on kriittistä ja etukäteen en tiennyt, että perätila lapsilla kallo muotoutuu eri lailla, kuin raivotarjonnassa olevilla. Pää on pyöreämpi ja pään ympärys siksi usein iso. Kaksi lasta olen synnyttänyt, ensimmäinen raivotarvonnassa ja toinen siis perätilassa. Olivat hyvinkin saman kokoisia painossa ja pituudessa, mutta perätilassa syntyneen päänympärys oli useamman sentin isompi. Minulla on kuulemma hyvä synnyttäjän lantio ja vauva mahtui tulemaan ja synnytys oli melko nopeakin, puudutusta ei esim kerennyt saada. Loppujen lopuksi kaikki meni ihan ok, mutta oli siitä stressiä ja näytillä joutui käymään siellä synnytyssairaalassa.
 
Mä en oo edes ajatellu, et edessä oleva istukka ois este kääntämiselle.. Kääk! Toivottavasti tämäki vauveli suostuu kääntymään itekseen hyvissä ajoin :nailbiting:
 
Tänään kävin neuvolassa, 32+2 viikot. Terveydenhoitaja tunnusteli käsin ja perätilassa on edelleen. Hb oli pudonnut alle 100:n,vaikka olen syönyt rautaa jo monta kuukautta. Viimeisen kuukauden ajan 2 tablettia päivässä.
 
Tänään kävin neuvolassa, 32+2 viikot. Terveydenhoitaja tunnusteli käsin ja perätilassa on edelleen. Hb oli pudonnut alle 100:n,vaikka olen syönyt rautaa jo monta kuukautta. Viimeisen kuukauden ajan 2 tablettia päivässä.

Ohhoh :wideyed: Ootko kokeillu eri valmisteita et imeytyiskö paremmin? Tai onko ollu puhetta, et annettais suoraan suoneen sitä jotain rautalitkua, ku ei millään meinaa nousta muuten?
 
Vaihdoin nyt eri merkkiseen rautavalmisteeseen. Pitää ensi viikolla mennä taas verikokeeseen. Katotaan vielä suonesta hb ja ferritiini. Saa nähdä mitä sitten.
 
Mulla kans hemppa laski 105:een ja ferritiiniarvo oli vain 13. Nyt olen syönyt rautalisää joka toinen ilta ja aamuisin c-vitamiinia sekä kupari-sinkkiä. Hyvin lähti nousuun näillä jo muutamassa viikossa. Ja olokin parantui :-)
 
Takaisin
Top