Neuvolat, ultrat ym.

Mullahan oli tyyliin "tiistaina" neuvola ja "keskiviikkona" sokerirasitus. Silloin sovittiin että soittelen sit "torstaina" tuloksista ettei reilua kk tarvitse odottaa...
 
Mulla oli nyt aamulla se neuvolalääkäri.
Alle 10min kesti, katsoi verenpaineen, virtsa, painon, vauvan sykkeen (160) ja teki nopean sisätutkimuksen mistä ei sanonut kuin että kaikki ok.
Aika turha käyntio_O
Tänään rv 16+4
 
Muokattu viimeksi:
Jes, sain vähän helpotusta sokereiden mittailuun, kun arvot olleet niin hyvät! Nyt tarvii enää mittailla paastoarvot ja kolmena päivänä viikossa lisäksi aamupalan, lounaan ja päivällisen jälkeen arvot! Vähän helpottaa, kun varsinkin lounaan ja päivällisen jälkeen tahtonut usein mittailut unohtua!
 
Joudutteko kaikki tökkiin sormianne vai annetaanko sitä uutta "töpseli" lukupäätä radi ihmisille?
 
Sormesta myös mittaan sokerit..:wink itse en ole nähnyt tuollaista mainitsemaasi töpselipäätä, kuin yhdellä tutulla, jolla diabetes ollut piiitkään. Enkä itse kyllä haluaisi edes sitä, helpompi näin..:wideyed: sehän isketään nahkaan kiinni ja se on yhteydessä verenkiertoon koko ajan. Tämä tuttu on kyllä kehunut eikä kuulema ole kipeä tai muuta (vaikka muuta voisin olettaa).. tosin mun ei onneks tarvii kauheen paljon mittailla, vain kahtena päivänä kaikki sokerit jokatoinen viikko.. varmaan tuo olisi kyllä sillon helpompi jos joka päivä moneen kertaan pitäis mitata..:rolleyes:
 
Eilen aamulla soitin neuvolaan ja pyysin päästä käymään ylimääräisellä ajalla.
Jäin kotiin töistä kun mulla on kiireinen seisomatyö joka on nyt alkanut käymään liikaa voimille. Tuntuu että vatsan seutu, jalat ja selkä räjähtää ja silti vaan työhommat lisääntyy koko ajan. Myös kohtu tekee kovaa paineentunnetta alaspäin kun on liikaa juoksennellut ja saan jo nyt puristavia tuntemuksia kohdun seudulle kovassa rasituksessa (supistuksia?).
Toissapäivänä tuli työpäivän jälkeen sitten pyyhkiessä rusehtavaa vuotoakin joka tietty säikäytti.
Neuvolalääkäri otti vastaan, teki sisätutkimuksen ja katsoi että vauvalla on kaikki ok sekä Kirjoitti suoraan kuukauden sairasloman ja sanoi että ei välttämätöntä olisi enää mennä ollenkaan töihin koska yleensä oireet palaavat samantien.
Onneksi töissä oltiin ymmärtäväisiä saikun suhteen vaikka itseä nolotti sinne ilmoittaa asiasta :oops:
 
Sen töpselijutun, eli Libren saa mun ymmärtääkseni jos on ykköstyypin diabetes, ja ainakin Helsingissä sitä joutui odottamaan tosi pitkään. Kaverilla on se.
 
Eilen aamulla soitin neuvolaan ja pyysin päästä käymään ylimääräisellä ajalla.
Jäin kotiin töistä kun mulla on kiireinen seisomatyö joka on nyt alkanut käymään liikaa voimille. Tuntuu että vatsan seutu, jalat ja selkä räjähtää ja silti vaan työhommat lisääntyy koko ajan. Myös kohtu tekee kovaa paineentunnetta alaspäin kun on liikaa juoksennellut ja saan jo nyt puristavia tuntemuksia kohdun seudulle kovassa rasituksessa (supistuksia?).
Toissapäivänä tuli työpäivän jälkeen sitten pyyhkiessä rusehtavaa vuotoakin joka tietty säikäytti.
Neuvolalääkäri otti vastaan, teki sisätutkimuksen ja katsoi että vauvalla on kaikki ok sekä Kirjoitti suoraan kuukauden sairasloman ja sanoi että ei välttämätöntä olisi enää mennä ollenkaan töihin koska yleensä oireet palaavat samantien.
Onneksi töissä oltiin ymmärtäväisiä saikun suhteen vaikka itseä nolotti sinne ilmoittaa asiasta :oops:
Tykkään siitä että saikku järjestyi! Joskus kun niistä saa tapella. Hieno juttu! :)
 
Neuvolalääläri tänään ja oli niiiiiin turha käynti ettei rajaa. Lääkärin ajasta on muutenkin pulaa ja olisin omani luovuttanut sitä tarvitsevalle. Kyseli vointia, punnittiin paino, verenpaineet ja syke. Ööö...käynti oli max 10min. Ei sisätutkimusta eikä ultrattu, vaikka hieno laite oli siinä. Vitsi miten turha käynti
 
Mulla oli kans eilen lääkärineuvola, ihan sellanen peruskäynti, ei nyt turhakaan mut ei aivan kauheesti jääny mitään käteen, kun ei ultrannut. Ensin hoitajan kans katottiin perusjutut ja sitte lääkärin puolelle, joka kuunteli vauvan sydänäänet (oli vähä korkeet ku 160 mut sen kuuli et vauva oli kovassa liikkeessä koko ajan) ja nopeen sisätutkimuksen teki sen verran, että tunnusteli kohdunsuun tilanteen ja se oli ok.. Mut ihan mukava lääkäri kuitenki, ei siinä mitään :)
 
Tänään käyty neuvolassa, rv 19+0 Kiva käynti oli, kun oli taas oma neuvolatäti :) Sydänäänet kuulu hyvin, vaikka vauva kovasti liikkui. Sykkeet vaihteli sen mukaan 145-161 :grin Verenpaineet oli hyvät ja pissa puhdas. Painoo tullut viime neuvolan jälkee vähä reilu 330g viikossa. Otettiin ekaa kertaa myös sf-mitta, mikä oli 18cm ja huiteli käyrien yläpuolella. Neuvolatäti ei ollut siitä yhtään huolissaan. Se on vaan tässä vaiheessa suunta antava ja seurataan miten se siitä lähtee kehittymään:joyful:
Seuraava neuvola on kuukauden päästä ja se onkin sitten Kela-neuvola:)
Ja tasan viikko rakenneultraan!
 
Tänään käyty neuvolassa, rv 19+0 Kiva käynti oli, kun oli taas oma neuvolatäti :) Sydänäänet kuulu hyvin, vaikka vauva kovasti liikkui. Sykkeet vaihteli sen mukaan 145-161 :grin Verenpaineet oli hyvät ja pissa puhdas. Painoo tullut viime neuvolan jälkee vähä reilu 330g viikossa. Otettiin ekaa kertaa myös sf-mitta, mikä oli 18cm ja huiteli käyrien yläpuolella. Neuvolatäti ei ollut siitä yhtään huolissaan. Se on vaan tässä vaiheessa suunta antava ja seurataan miten se siitä lähtee kehittymään:joyful:
Seuraava neuvola on kuukauden päästä ja se onkin sitten Kela-neuvola:)
Ja tasan viikko rakenneultraan!

Mulla toi mitta oli eilen 17+6 viikolla 17,5cm eikä se sanonu mitään mistään käyristä, sen vaan että yleensä aina näin alussa se arviotu mitta on vähä yläkanttiin kuin todellinen luku olis..
 
Onpa erikoisen paljon vaihtelua lääkärikäynneissä. Mulla ultrattiin pikaisesti jollain ikivanhalla ultralaitteella (kaikki ok), mutta ei tehty sisätutkimusta.
 
Tänään oli ensimmäinen neuvolalääkäri.
Ensin itse otin verenpaineet, painon ja pissatestit.
Itse lääkäri kesti n. 10min.
Kuunneltiin sydänäänet, mutta ei tehty sisätutkimusta. Tehdään vain tarvittaessa/halutessa ja me emme nähneet tarvetta.

Neuvolalääkäri kirjoitti 2vkoa saikkua ja antoi ehdottoman töihin meno kiellon :sad001 totesi etten todennäköisesti pääse takaisin töihin.. katsotaan kuitenkin viikko kerrallaan.
Mulla siis selkä taas alkanut vaivaamaan ja lonkat. Jalka lähtenyt alta jo pari kertaa..
En kestä :sad001 on mielenterveydellisesti sekä taloudellisesti iiiihan kamalaa, jos joudun jo nyt jäämään kokonaan pois töistä.

Noh ei se auta. Etiäpäin on mentävä terveys edellä!
 
Tänään oli ensimmäinen neuvolalääkäri.
Ensin itse otin verenpaineet, painon ja pissatestit.
Itse lääkäri kesti n. 10min.
Kuunneltiin sydänäänet, mutta ei tehty sisätutkimusta. Tehdään vain tarvittaessa/halutessa ja me emme nähneet tarvetta.

Neuvolalääkäri kirjoitti 2vkoa saikkua ja antoi ehdottoman töihin meno kiellon :sad001 totesi etten todennäköisesti pääse takaisin töihin.. katsotaan kuitenkin viikko kerrallaan.
Mulla siis selkä taas alkanut vaivaamaan ja lonkat. Jalka lähtenyt alta jo pari kertaa..
En kestä :sad001 on mielenterveydellisesti sekä taloudellisesti iiiihan kamalaa, jos joudun jo nyt jäämään kokonaan pois töistä.

Noh ei se auta. Etiäpäin on mentävä terveys edellä!

Ohhoh, onpa hurja! :eek: toivottavasti vaikka nää helteet nyt pahentaisi tilannetta ja helteiden väistyessä työkykykin paranis! Selkä ja lonkat ilmeisesti vaivas sua jo esikoisen raskaudessa?
 
Ohhoh, onpa hurja! :eek: toivottavasti vaikka nää helteet nyt pahentaisi tilannetta ja helteiden väistyessä työkykykin paranis! Selkä ja lonkat ilmeisesti vaivas sua jo esikoisen raskaudessa?
Joo vaivasi silloinkin. Eikä ollut oikein mistään apua.. 4kk ennen laskettua jäin silloin sairaslomalle.
Saa nähdä kuinka nyt käy :D toivotaan parasta
 
Takaisin
Top