Neuvolat, ultrat ym.

Eipä harmita enää kun en reissun vuoksi saanut aikaa neuvolalääkärille, sen verran turhia käyntejä monella on ollut.. Kyllä ihmetyttää kun ei edes perusasioita osata kunnolla tehdä..
 
Mullakin nyt eka neuvolalääkärikäynti takana, eikä mun käyntikään ollut sen parempi.. :sad001 lääkäri oli myöhässä ja tuntui että kiri mun ajalla tuon myöhästymisen.. tää nainen oli tosiaan tuttu ja hän vaan ihmetteli, että kun teidän työpaikalla on nyt niin paljon näitä uutisia, että ihan vauvabuumi ja että onko tää minun raskaus nyt sitten siihen liittyvää, että kun muutkin? Sanoin vaan että mun toive lapsesta on ollut jo vuosia.. tuostakin tuli jotenkin tyhmä fiilis..:bored: nooh, hän kovasti vaan höpötti niitä näitä, että minkälaisista asioista olis mun hyvä meidän miehen kans yhdessä jutella ja äitini kanssa ja däädädäääädää, semmosia asioita, mitkä mun mielestä olis vaikka hoitajan läpikäytäviä asioita eikä lääkärin, jos jonkun. :arghh: en yhtään päässyt kertomaan omasta selkäkivustani, saati niistä tuntemuksista alapäässäni (=laskeumaa?? ,vai mitä) tai kyselemään ihottumiini jotain rasvaa, mitä voisin käyttää, kun en voi käyttää omia reseptirasvojani jotka oli käytössä ennen raskautta.. odotin sisätutkimusta, verenpaineenmittausta, punnitusta ym. Muttei mitäään!!!!:sour::mad::sad001 joku hoitaja tuli kesken kaiken sisään ja pyysi lääkäriä käymään huoneessaan kun vapautuu (varmaan katsomassa jotain toista potilasta), johon lääkäri suostui.. sanoi vaan mulle että kuunnellaanpas vielä ssydänäänet.. eipä kuunneltu yhtään sen pidempään kuin sen verran että hän sen äänen anturilla löysi :eek::sad001:sour: mulle jäi tosiaan tosi paha mieli tuosta käynnistä: TÄYSIN TURHA! :bored::sour::sad001:sad001 joopa joo....:smiley-angry017
 
Mullakin nyt eka neuvolalääkärikäynti takana, eikä mun käyntikään ollut sen parempi.. :sad001 lääkäri oli myöhässä ja tuntui että kiri mun ajalla tuon myöhästymisen.. tää nainen oli tosiaan tuttu ja hän vaan ihmetteli, että kun teidän työpaikalla on nyt niin paljon näitä uutisia, että ihan vauvabuumi ja että onko tää minun raskaus nyt sitten siihen liittyvää, että kun muutkin? Sanoin vaan että mun toive lapsesta on ollut jo vuosia.. tuostakin tuli jotenkin tyhmä fiilis..:bored: nooh, hän kovasti vaan höpötti niitä näitä, että minkälaisista asioista olis mun hyvä meidän miehen kans yhdessä jutella ja äitini kanssa ja däädädäääädää, semmosia asioita, mitkä mun mielestä olis vaikka hoitajan läpikäytäviä asioita eikä lääkärin, jos jonkun. :arghh: en yhtään päässyt kertomaan omasta selkäkivustani, saati niistä tuntemuksista alapäässäni (=laskeumaa?? ,vai mitä) tai kyselemään ihottumiini jotain rasvaa, mitä voisin käyttää, kun en voi käyttää omia reseptirasvojani jotka oli käytössä ennen raskautta.. odotin sisätutkimusta, verenpaineenmittausta, punnitusta ym. Muttei mitäään!!!!:sour::mad::sad001 joku hoitaja tuli kesken kaiken sisään ja pyysi lääkäriä käymään huoneessaan kun vapautuu (varmaan katsomassa jotain toista potilasta), johon lääkäri suostui.. sanoi vaan mulle että kuunnellaanpas vielä ssydänäänet.. eipä kuunneltu yhtään sen pidempään kuin sen verran että hän sen äänen anturilla löysi :eek::sad001:sour: mulle jäi tosiaan tosi paha mieli tuosta käynnistä: TÄYSIN TURHA! :bored::sour::sad001:sad001 joopa joo....:smiley-angry017

Voi ei :sad001 Näistä pitäis kyllä antaa palautetta, että aivan surkeita lääkärikäyntejä, mielummin sitte vaikka yks hyödyllinen käynti koko raskaudessa kuin useampi aivan turha.. Ainahan niiden pitäis kuitenki kysyä, että onko mielessä kysymyksiä ja paneutua niihin kysymyksiin.. Ärgh!
 
Mullakin nyt eka neuvolalääkärikäynti takana, eikä mun käyntikään ollut sen parempi.. :sad001 lääkäri oli myöhässä ja tuntui että kiri mun ajalla tuon myöhästymisen.. tää nainen oli tosiaan tuttu ja hän vaan ihmetteli, että kun teidän työpaikalla on nyt niin paljon näitä uutisia, että ihan vauvabuumi ja että onko tää minun raskaus nyt sitten siihen liittyvää, että kun muutkin? Sanoin vaan että mun toive lapsesta on ollut jo vuosia.. tuostakin tuli jotenkin tyhmä fiilis..:bored: nooh, hän kovasti vaan höpötti niitä näitä, että minkälaisista asioista olis mun hyvä meidän miehen kans yhdessä jutella ja äitini kanssa ja däädädäääädää, semmosia asioita, mitkä mun mielestä olis vaikka hoitajan läpikäytäviä asioita eikä lääkärin, jos jonkun. :arghh: en yhtään päässyt kertomaan omasta selkäkivustani, saati niistä tuntemuksista alapäässäni (=laskeumaa?? ,vai mitä) tai kyselemään ihottumiini jotain rasvaa, mitä voisin käyttää, kun en voi käyttää omia reseptirasvojani jotka oli käytössä ennen raskautta.. odotin sisätutkimusta, verenpaineenmittausta, punnitusta ym. Muttei mitäään!!!!:sour::mad::sad001 joku hoitaja tuli kesken kaiken sisään ja pyysi lääkäriä käymään huoneessaan kun vapautuu (varmaan katsomassa jotain toista potilasta), johon lääkäri suostui.. sanoi vaan mulle että kuunnellaanpas vielä ssydänäänet.. eipä kuunneltu yhtään sen pidempään kuin sen verran että hän sen äänen anturilla löysi :eek::sad001:sour: mulle jäi tosiaan tosi paha mieli tuosta käynnistä: TÄYSIN TURHA! :bored::sour::sad001:sad001 joopa joo....:smiley-angry017

Mä soittaisin noista asioista neuvolaterkalle että jäi tällaisia kysymyksiä kysymättä, saat varmaan uuden ajan koska noihan kuuluu nimenomaan lääkärille kaikki. Ja pienen palautteen antaisin että ei tuntunut olevan oleelliset asiat lääkärillä mielessä viimeks.
 
Joo, mitä enemmän tuota tän päivästä käyntiä miettii, ni sen tyhmempi olo on siitä.. lääkäri halus mielummin puhua noista kotona keskusteltavista asioista, joskus rv36 tulevasta synnytysvalmennusmahdollisuudesta, siitä miten tärkeää mun on huolehtia ehkäisystä heti raskauden jälkeen (vaikka ei yhtään tiedä minkälaisia suunnitelmia meillä vois olla.. kyllä siis ehkäisyä olis tarkoitus käyttää sitten, mutta siihen on vielä NIIIN kauan ja jotenkin tuntui, että lääkäri haluaisi sanella miten meille lapsia suunniteltaisiin ) o_O:sad001 mielummin siis kaikkee tollasta kuin et olis edes hetken antanut kertoa miltä musta tuntuu, mitkä asiat mua nyt vaivaa ja kiinnostaisi.. olisi just edes kysynyt että onko mulla mitään mielessä.. :sour: ehkä soitan tässä joku päivä sinne neuvolaan kunhan vähän rauhotun.. sain ihme itkukohtauksen taas miehellekin siitä, ettei mitään tutkittu, vaikka olisin odottanut ja halunnut, enkä voinut kysyä mitään... :shifty::banghead: mut onneks on tämmönen paikka, mihin saa kanssa purkaa kokemuksia ja oloja:arghh::angelic:
 
Äidiksisyntynyt, jotenkin tää sun lääkärineuvolakäynti vetää kyllä pohjat. Eihän nuo höpinät millekään lääkärille kuulu vaan terkkarille! Ihan naurettavaa touhua. Onhan gynekologinen tutkimus kuitenkin tärkeässä osassa lääkärikäyntiä, kun sitä eivät terkkarit saa tehdä. Ei sille turhaan ole äitiyskortista varattu tilaa. Samoin jotkut lääkeasiat yms, joita varten tämä neuvolakäynti kuitenkin oikeasti on tarkoitettu. Mä en varmaan pystyisi pidättelemään itteeni, vaan pistäisin tulista puhelua neuvolaan ja vaatisin toista lääkäriä tsekkaamaan oikeasti tärkeät asiat!
 
Joo, mitä enemmän tuota tän päivästä käyntiä miettii, ni sen tyhmempi olo on siitä.. lääkäri halus mielummin puhua noista kotona keskusteltavista asioista, joskus rv36 tulevasta synnytysvalmennusmahdollisuudesta, siitä miten tärkeää mun on huolehtia ehkäisystä heti raskauden jälkeen (vaikka ei yhtään tiedä minkälaisia suunnitelmia meillä vois olla.. kyllä siis ehkäisyä olis tarkoitus käyttää sitten, mutta siihen on vielä NIIIN kauan ja jotenkin tuntui, että lääkäri haluaisi sanella miten meille lapsia suunniteltaisiin ) o_O:sad001 mielummin siis kaikkee tollasta kuin et olis edes hetken antanut kertoa miltä musta tuntuu, mitkä asiat mua nyt vaivaa ja kiinnostaisi.. olisi just edes kysynyt että onko mulla mitään mielessä.. :sour: ehkä soitan tässä joku päivä sinne neuvolaan kunhan vähän rauhotun.. sain ihme itkukohtauksen taas miehellekin siitä, ettei mitään tutkittu, vaikka olisin odottanut ja halunnut, enkä voinut kysyä mitään... :shifty::banghead: mut onneks on tämmönen paikka, mihin saa kanssa purkaa kokemuksia ja oloja:arghh::angelic:
Öh, nyt oli sulla kyllä niin kurja lääkäri, että vaatisin kanssa uutta aikaa..

Ja tohon ehkäisyasiaan, en tiedä oonko ainoa ketä ärsyttää tuo asian tuputtaminen aikuisille ihmisille.. Mulle jankutti hoitajat ja lääkärit ennen ja jälkeen synnytyksen, että imetys ei ole ehkäisykeino ja kierukka vaan sit heti synnytyksen jälkeen. Vaikka kaikille sanoin moneen kertaan, että me mennään ihan vaan kumin kanssa, koska meille se toinen on tervetullut heti kun vaan tulee. :shifty: Oon allerginen holhoamiselle selvästi. :hilarious: Ja kun tässäkin pätee se, että asiat voi esittää niin monella tapaa.
 
Kannnattaa antaa palautetta.
Mä annoin esikoista odottaessani nimenomaan ekasta neuvola lääkärikäynnistä kun jäi niin huono maku suuhun. Sieltä saa uuden ajan jos haluaa ja saavat tietää siellä että millaisia lääkäreitä heillä työskentelee..
 
Oliks niin et kaikille teille muille tehtiin sisätutkimus?:anyone

voi nyt niin harmittaa sit sekin kun en tiedä mitä mulla olisi ns.oikeus vaatia et tolla lääkäri käynnillä olisi tutkittu.. ainakin hoitaja tosiaan ennen tuota käyntiä sanoi että tuo tutkimus tehdään, muttei sit tehtykään, eikä muutenkaan tutkittu mitään..:sad001

"Heeei, haluan siihen sisätutkimukseeen!":smiley-angry007:smiley-ashamed005
 
Oliks niin et kaikille teille muille tehtiin sisätutkimus?:anyone

voi nyt niin harmittaa sit sekin kun en tiedä mitä mulla olisi ns.oikeus vaatia et tolla lääkäri käynnillä olisi tutkittu.. ainakin hoitaja tosiaan ennen tuota käyntiä sanoi että tuo tutkimus tehdään, muttei sit tehtykään, eikä muutenkaan tutkittu mitään..:sad001

"Heeei, haluan siihen sisätutkimukseeen!":smiley-angry007:smiley-ashamed005

Ainaki esikoisen kohdalla tehtiin kummassakin lääkärineuvolassa, nyt on aika vasta ens viikolla niin näkee sitte.. Kaikille sitä ei oo visdiin tehty mut on kyllä vähintään kysytty, et onko jotain huolia ja kokeeko tarvetta sille ja siinä on voinu halutessaan kieltäytyä.. Mut oikeus siihen on kyllä kaikilla!
 
Mulla vasta lääkärineuvola 6.8., joten en osaa sanoa tohon mitään. Esikoisen -16 ajoilta muistan vaan, että ne oli nopeita käyntejä (noin 20min).

Sokerirasitus oli tosiaan tänään ja siellä ei sanottu mitään tuloksista. Esikoisen odotuksen tulokset on tulleet Omakantaan vasta kuukaus(?) rasituksen jälkeen, joten miten niiden tulosten kanssa piti toimia? Soittaa ite vai soitettiinko teille?
 
Oliks niin et kaikille teille muille tehtiin sisätutkimus?:anyone

Meidän neuvolalääkäri ei neuvolatädin mukaan tee OLLENKAAN sisätutkimuksia.. eli siis minulle ei tehty eikä ilmeisesti ole luvassakaan. Kyllä itseänikin kismittää tämä, mutta onneksi ei mitään erityistä tarvetta/vaivoja ole ollut.

Tiedä sitten voiko siitä mitä haittaa olla ettei raskautta ole todettu sisätutkimuksella :O
 
Oliks niin et kaikille teille muille tehtiin sisätutkimus?:anyone

Ei tehty, sanoi lääkäri että uusien ohjeistusten mukaan ei kuulu automaattisesti tuohon käyntiin (mulla oli siis rv 14+2). Sanoi kyllä että voidaan katsoa jos jotain vaivaa tai huolta on, mutta minä siinä hämmennyksessä änkyttelin että eeeei varmaan tarvii. Mut vissiin täällä Savossa ainakin joku tuore ohjeistus/uudistus ettei ole välttämätön tutkimus.
 
Sisätutkimusta ei mun mielestä tehdä raskauden toteamiseksi, vaan kohdunkaulan ja -suun tilanteen tarkistamiseksi. Että on siis siistit paikat, kohdunkaulaa jäljellä riittävästi ja kohdunsuu on kiinteä. Jos näin ei ole, joutuu erityistarkkailuun ja kieltolistan kaikesta, mitä ei saa tehdä. Voi toki olla, että poikkeavuudet vaatisivat supistustaustaa tai jotain, mutta onhan se nyt hyvä tsekata, että kaikki on niinku pitää. Ja voihan esim. joku hoitoa vaativa hiivatulehduskin tulla ilmi käynnillä, vaikka ei hirveitä oireita olisikaan.
 
Oliks niin et kaikille teille muille tehtiin sisätutkimus?:anyone

voi nyt niin harmittaa sit sekin kun en tiedä mitä mulla olisi ns.oikeus vaatia et tolla lääkäri käynnillä olisi tutkittu.. ainakin hoitaja tosiaan ennen tuota käyntiä sanoi että tuo tutkimus tehdään, muttei sit tehtykään, eikä muutenkaan tutkittu mitään..:sad001

"Heeei, haluan siihen sisätutkimukseeen!":smiley-angry007:smiley-ashamed005

Mulla ei tehty sisätutkimusta eikä kyllä edes kysynyt olisinko halunnut jne. Esikoista odottaessa joka lääkärikäynnillä teki samainen lääkäri sisätutkimuksen. Jotenkin jäi niin pöllämystynyt olo etten osannut edes vaatia.
 
Mulla vasta lääkärineuvola 6.8., joten en osaa sanoa tohon mitään. Esikoisen -16 ajoilta muistan vaan, että ne oli nopeita käyntejä (noin 20min).

Sokerirasitus oli tosiaan tänään ja siellä ei sanottu mitään tuloksista. Esikoisen odotuksen tulokset on tulleet Omakantaan vasta kuukaus(?) rasituksen jälkeen, joten miten niiden tulosten kanssa piti toimia? Soittaa ite vai soitettiinko teille?

Mulle kerrottiin seuraavalla neuvolakäynnillä ja annettiin mittarit ym. Kun mulla siis todettiin raskausajandiabetes:hungry:
 
Mulle kerrottiin seuraavalla neuvolakäynnillä ja annettiin mittarit ym. Kun mulla siis todettiin raskausajandiabetes:hungry:

Kiitos! Kai sieltä jotain kuuluu aikasemmin jos jotain akuuttia ja toimenpiteitä vaativaa. Neuvola vasta 25.7., ni tässä kerkee unohtaa jo käyneensä koko rasituksessa :eek:
 
Kiitos! Kai sieltä jotain kuuluu aikasemmin jos jotain akuuttia ja toimenpiteitä vaativaa. Neuvola vasta 25.7., ni tässä kerkee unohtaa jo käyneensä koko rasituksessa :eek:

Voithan sä myös soittaa neuvolaan ja kysyä tuloksia, ni sillon ei ainakaan tarviis miettiä, et onkohan ne ok :cat:
 
Mulla ei tehty sisätutkimusta eikä kyllä edes kysynyt olisinko halunnut jne. Esikoista odottaessa joka lääkärikäynnillä teki samainen lääkäri sisätutkimuksen. Jotenkin jäi niin pöllämystynyt olo etten osannut edes vaatia.

Tekiks lääkäri sullekaan mitään muita tutkimuksia?
 
Takaisin
Top