Neuvolat, ultrat ym.

Eka neuvola takana. Ei päästy kokeilemaan sydänääniä ultralla, th kierteli ja kaarteli ja sanoi että on vielä niin epävarmaa kuuluuko mitään.
Muuten kyllä ihan kiva käynti ja tuntuu taas todellisemmalta. Tuli kyllä suurena yllätyksenä kun puhuttiin ultrista, että rakenneultra on jo heinä-elokuun vaihteessa :O Jotenkin olen ajatellut että olen "kunnolla" raskaana vasta syksyllä, tyyliin lokakuussa :D Kesä menee onneksi varmaan aika nopeasti.
 
Meillä on ensimmäinen neuvola vasta 18.5., jolloin viikkoja on jo 10+1. Halusin aamuajan, jotta ei tarvitsisi vielä heti töissä kertoa ja tuolloin löytyi sopiva aika. Nyt vaan vähän huolettaa, että miten hankalaan aikaan saan nt-utran, kun se varataan vasta neuvolassa ja sopivilla viikoilla olen melko paljon matkoilla ja kiinni muissa menoissa. Mutta eiköhän sekin järjesty :)

Emme ole käyneet alkuraskauden ultriassa, joten koko raskaus tuntuu vielä todella epätodeliselta, kun kyytiläistä ei ole vielä nähnyt tai kuullut. Siksi olisi kiva päästä ensimmäiseen ultraan mahdollisimman pian :)
 
Meillä on ensimmäinen neuvola vasta 18.5., jolloin viikkoja on jo 10+1.

Anteeks Trixie kun korjaan, mut eikös sul oo tuolloin rv 9+2?
Lisäsin just sun lasketun ajan listaan joka on muutaman päivän mun jälkeen niin huomasin.
En muuten täällä kyttäile toisten viikkoja! :grin
Mulla neuvola 17.5. ja tuolloin rv 9+4.
Laskettuaika 16.12.
 
Anteeks Trixie kun korjaan, mut eikös sul oo tuolloin rv 9+2?
Lisäsin just sun lasketun ajan listaan joka on muutaman päivän mun jälkeen niin huomasin.
En muuten täällä kyttäile toisten viikkoja! :grin
Mulla neuvola 17.5. ja tuolloin rv 9+4.
Laskettuaika 16.12.

Hyvin kytätty! :D Olen nimittäin kirjoittanut ihan mitä sattuu! Neuvola on siis vasta 24.5., jolloin viikkoja pitäisi kai olla tuo 10+1.
 
Neuvolassa käyty. Kauhee kasa aikoja varattu vaikkei mitään varmuutta raskaudesta. Mua niin ärsyttää että ar-ultraan en pääse. Sitten jos on vuotoa tai kipuja niin pääsee. Mua niin pelottaa kkm ja tuntuu epäreilulta että jos on km epäilys ja vuotaa niin pääsee tutkimukseen mutta kkm epäilystä ei. 5 viikkoo pitää vielä odottaa että pääsee ultraan. Yritin sepustaa kuinka mua pelottaa että vuoto alkaa kun oon 120km päässä kotikaupungista koulussa. Kierrotkin heittelee ja edellinen raskaus joka meni kesken alkoi ihan alkukierrosta, ovuloin siis alussa. Sitten taas keskenmenon jälkeen tikutin ovulaation kp 16. Mutta tikutin vain tuon kerran kun halusin nähdä ovuloinko edes. Ei se auta kuin odottaa. Ikuisuudelta tuntuu.

Anteeks tää negailu. Oon oikeesti positiivinen ja iloinen mutta nyt jotenkin hajottaa ja lujaa.
 
Mulla myös tänään kontrolliultra naistentautien poliklinikalla viime viikon verenvuodon takia. Jännittää älyttömästi, kun viime ultrassa ei oikein näkynyt vielä mitään muuta kuin ruskuaispussi ja nyt sitten pitäisi jo näkyä, jos siellä elämää on :eek:

Rv 7+3
 
Evive taitaa olla eri käytännöt eri paikoissa. Mulla viime syksynä kkm ja sen ja tulevan matkan vuoksi pääsin a.r.ultraan kun pyysin. Ei ollu oireita.
 
IMG_20180515_172125.jpg Nyt on käyty Perhe Artella varhaisultrassa. Aivan mahtava kokemus. Ihana paikka ja ihana kätilö hommissa. Pikkuisen mitat vastasi 10+0 - 10+2 eli la olisi 9.-11.12. Tietysti tuo yksityinen ei sitä määräytä vaan np-ultrassa voi muuttua jos muuttuakseen, eipä taida kun neuvola laski 12.12. :)
Sainpahan ainakin todisteen miehelle että vain yksi siellä köllötteli :wink
 
Muokattu viimeksi:
Ultrassa käyty ja kaikki hyvin. :Heartred Siellä yks ihan jo vauvan näköinen otus köllötteli ja sydän löi. Nyt oli mittaa sen verran kun viikkoja on kk laskettuna. Kaks viikkoa sitten oli vähemmän mut sillon ei saatu niin tarkkoja mittoja.

Nyt voi huomenna mennä hyvillä mielin neuvolaan ekalle käynnille ja huomenna saa varattua ajan nt-ultraan ja käytyä verikokeissa.
 
Siellä se meidän pieni papu oli ihan oikeassa paikassa! :Heartred Itkuhan siinä pääsi, kun pientä sydäntä katsoi lepattavan ja äänetkin kuultiin.
:love7 Mitat vastasi 7+3 jolloin la olisi 31.12
Oon nyt kuitenkin vielä virallisesti myös tuolla tammikuisissa messissä np-ultran määrittelemään laskettuun asti :)
 
Ekassa neuvolassa käyty ja käynnin kesto oli vajaa tunnin. Muistelin että aikasemmin ollu pidempi kestoisempi.
Sijainen oli silloin paikalla kun raskaudesta ilmoitin neuvolaan.
Hän ei ollut vienyt raskaudesta tietojani eteenpäin ja minulta oli jäänyt saamatta neuvolasta esitäytettävät paperit.
Verikokeet otettiin neuvolassa ettei labrassa tarvii käydä erikseen.
Sydänäänet kuunnteltii ja kesti kyllä kauan ennen kun löytyi.
Loppujen lopuksi sieltä syke löydettiin. :Heartpink
Tänään rv 9+4.
Nyt ootellaan nt-ultra aikaa saapuvaksi. :nailbiting:
 
Viikko ultraan vielä, mutta tänään helpotti ku kävin lääkärissä ja lääkäri löysi sydänäänet. Siellä se pieni sydän hakkas 150 lyöntiä/minuutti. Raskausviikot nyt 11+5. Tämä oireettomuus on ollu oikeastaan aika raastavaa vaikkakin oon yrittäny ajatella, että ei se elo niiden oireiden kans ole hääviä sekään.
 
Täällä myös ensimmäinen neuvola ohi. Käytiin läpi perheen kuulumiset, edellisen raskauden jälkeiset asiat, ja paperijutut, ja tietysti rr, hb ja paino.

Seuraavaksi sitten kesäkuun alussa mennään kuuntelemaan sä:net ja sen jälkeen sitten tulee sairaalasta aika ultraan. Tästä se lähtee :).
 
Huomenna vihdoin mullaki eka neuvola ja siellä onneks ultrataan, jännää! Onneks on aika heti ysiltä niin ei tarvi koko päivää kärvistellä :D

Miten muuten sen pissanäytteen kans, kun siitä ei ollut aikaa varatessa mitään puhetta, et pitääkö se antaa heti ekallakin kerralla..? Ootteko te käyny pissapurkit jättämässä ilman mitään erillistä pyyntöä? :D Nyt on eri neuvolaki ku viimeks niin on näytevessaki taatusti hukassa ja se on kauheeta koittaa pidätellä siinä jännityksessä koko aamu, muutenki pitää vessassa rampata paljo enemmän nyt :D
 
Huomenna vihdoin mullaki eka neuvola ja siellä onneks ultrataan, jännää! Onneks on aika heti ysiltä niin ei tarvi koko päivää kärvistellä :D

Miten muuten sen pissanäytteen kans, kun siitä ei ollut aikaa varatessa mitään puhetta, et pitääkö se antaa heti ekallakin kerralla..? Ootteko te käyny pissapurkit jättämässä ilman mitään erillistä pyyntöä? :D Nyt on eri neuvolaki ku viimeks niin on näytevessaki taatusti hukassa ja se on kauheeta koittaa pidätellä siinä jännityksessä koko aamu, muutenki pitää vessassa rampata paljo enemmän nyt :D
Meillä ei ekalla kerralla tarvinnut :)
 
Taikapilvi meilläkään ei tarvinnut ekalla kerralla kun silloin annettiin ne näytepurkit mukaan ja sanoi että vie virtsanäytteen labraan samalla kun menee verikokeisiin.
 
Multa oltas tänään otettu virtsanäyte mut en ollu pidättänyt 4h. Sain mukaan purkin ja vietävä se sitten neuvolaan.
 
Takaisin
Top