Neuvolapulinat

Mulla on ekaan ultraan aikaa vielä VIIKKO... Yh.. HIIIRMU pitkä aika... :/ Sit ois viikkoja 8+3...
 
Eilen oli ensimmäinen neuvola käynti ja hieman ristiriiitaiset tunteet, viikkoja on 9+3. Sydänääniä ei kuulunut ja kohdussa näkyi jotain epämääräistä. Kovasti neuvolatäti ihmetteli sitä kun ei sydänääniä kuulunut vielä, tämähän aiheutti pienen paniikin mussa ja aloin epäilemään että olenko raskaana vai en....parin viikon päästä uudestaan. Odottavan aika on pitkä varsinkin kun ei tiedä missä mennään :sad001
 
Teilläkö siis ultrattiin neuvolassa? Alakautta? Voiko olla ettei viikkoja olekaan vielä niin paljoa ku luullaan, että siks ei näkynyt mitään selvää?
 
Mulla kans kävi ekassa neuvolan ultrassa niin, ettei mitään näkynyt vaikka viikkoja piti olla 8 paikkeilla kuukautisista laskettuna. Sain sitten sairaalaan lähetteen kun ultrassa ei näkynyt mitään ja koska mulla oli toispuoloisia alavatsakipuja. Aika tuli melkein kahden viikon päähän.
Sairaalan ultrassa näkyi kuinka pieni sydän löi! Ja lääkärin laskujen mukaan viikkoja pienokaisella oli 6+5 vaikka kuukautisista laskettuna olisi ollut yli 9..
 
kuin sulla saaga se noin pitkälle meni? :O mulla on sillon jo toinen neuvola joka on lääkärineuvola. ja toinen lapsi siis mulla tulossa.
 
Hassua kun on eri paikoissa on ihan eri systeemit.

Meidän neuvolassa ei ole ultrailua, eikä täti kyllä kuunnellut maanantaina sydänääniäkään. Tosin viikkoja vähän päälle seitsemän kasassa silloin, niin tuskin olisi mitään vielä kuulunutkaan.

Mulla seuraava neuvola-aika vasta elokuun puolessavälissä, täällä ilmeisesti toisen lapsen odottajat ei käy läheskään yhtä monta kertaa neuvolassa.

Ultraankin aikaa vielä vaikka kuinka, se menee varmaankin heinäkuun puoleenväliin. En tajua miten voin olla kertomatta kellekään niin pitkään aikaan..

Mua jotenkin ärsytti meidän neuvolatäti, kun se ei missään vaiheessa edes onnitellut. Vaikka henkilö onkin ihan mukava, niin tuntuu että keskustelu on aina jotenkin vaivaannuttavaa. Jäin niin kaipaamaan meidän ekaa neuvolaa ja sen tätiä, muutettiin loppuraskaudesta ja oltiin jo tultu hyviksi tutuiksi ekan tädin kanssa. No, onneksi nyt ei siis tarvi niin montaa kertaa käydä :)
 
Kerron tänne vielä oman tähänastisen "sairas"kertomukseni täältä Tampereelta:

29.5 Oma-aloitteisesti yksityisellä varhaisultra jossa epäilemäni hedelmöittymispäivä osoittautui melkein oikeaksi, viikkoja 7+, LA 17.1.2014, pikkunen ok ja sydän kuului.

30.5 viikolla 7 kilpirauhaskokeet koska mulla kilpparin vajaatoiminta.
6.6 Eka neukku viikolla 8+6, oikein mukava kesäsijainen joka tiesi paljon asioista ja osasi tyhmälle ensikertalaisellekkin jakaa tietojaan, lappuja katseltiin ja puhuttiin peloista ym. Puolitoista tuntia kesti.
Verenpaine 125/80
Hg 129
Pissakoe ok

Viikon 11 lopulla verikokeisiin..
9.7, eli viikolla 13+5 NP-ultra..
Viikolla 14-15 Lääkärineuvola

Kuvittelenko vai meneekö noi np:t ja lääkärit vähän pitkälle? :sad001 Ei kestä odottaa, varsinkin np jännittää.. Mut olipa kiva listata aikajanaa ja kuulla muiden kuntalaisten kokemuksia.. :Heartred
 
Kyllä mustakin menee tosi pitkälle ku mullaki on nla+lääk seuraavaksi 8.7, ja 27.6 on np-ultra
 
Mulla on nt-ultra oletettavasti 12+3 ja lääkäri on sen jälkeen jos seulassa tulee esiin jotain mistä lääkärin kanssa pitää puhua.
 
No menee kyllä huikean pitkälle. Muistan viimeksi, että oli np ultra 12+3 ja kätilö haukkui, että tulin liian myöhään. Minkäs minä sille voisin, kun laitteet meni rikki edellisellä viikolla :/ Viikkoon 13 menessä pitäisi tu seulonta tehdä.
 
Oonkohan ainoa joka ei oo vielä käynyy yhessäkään uktrassa tai saanut varmuutta että siellä kasvaa joku..? :D Mulla olis ens viikolla eka ultra et näkee mitä siellä on..
 
Oonkohan ainoa joka ei oo vielä käynyy yhessäkään uktrassa tai saanut varmuutta että siellä kasvaa joku..? :D Mulla olis ens viikolla eka ultra et näkee mitä siellä on..
 
Mulla on 28.6.13 eka ultra ja Äpkl lääkäri 3.Saapi nähdä minkä tuomio saan,mutta pikkasesta en luovu!
 
Mulla kans on eka neuvola ollu jo jonkun aikaa sitten, mutten ole näköjään siitä mitään kerenny teille kirjotteleen. Kaikki oli ok ja meidän neuvolaan oli tullu uutuudeksi ultrauslaite ja pyynnöstä ultras pikkuisen masun päältä, kun sanoi, että sydänäänet tuskin vielä dopplerilla kuuluu, kun viikkoja oli silloin vielä niin vähän. Siellä se minari viipotti ja liikkuikin jo =)

Seuraava neuvola eli lääkärineuvola on heinäkuun alkupuolella, olikos se nyt 6 päivä, jos en ihan väärin muista... Opitte kyl viel, et mul on aikamoinen "kananmuisti", et en välttämät ain muista kaikkee ihan tip top :wink

Ja nt-ultra mulla on silloin, ku mulla on tasan 12 viikkoa täynnä eli 26.6. =) Eli juhannuksen jälkeen hetimiten =) Ootan sitä jo kuin kuuta nousevaa =)

Oudon pitkälle muuten joillakin menee seuraavat neuvolat ja varsinkin nt-ultrat... Muistaakseni ultrassakin oli joku juttu, et miks se pitäis olla mahdollisimman lähel sitä 12 viikkoa, ettei esim. 13-14 viikkoa. Syytä en vaan valitettavasti muista. Vai olisko se ollu jotain, et josko löytyy jotain, niin niissä jatkotutkimuksissa kestää niin kauan, et menee tosi pitkälle "raskaat" päätökset, josko sikiöllä onkin esim. downin syndrooma tai joku muu sairaus. Mut joo... toivottavasti meil kaikil on kaikki hyvin ja moisia päätöksiä ei jouduta miettiin =)

Tsemppiä kaikille odotukseen :Heartred
 
Mä kun soittelin aikaa niin ne katto 12+0 päivästä eteenpäin aikaa. Se osu perjantaille niin antoi ajan maanantaille.
 
jeflo: Ilmeisesti siellä neuvolan puolella on kesälomat ja sijaiset ja kaikki vähä sekaisin tai jotain.. Meni kyllä tosi pitkälle tuo. Mullakin on toinen tulossa.. neuvolakortista katoin että esikoisen kanssa oli eka neuvola viikolla 10+6..
 
Saaga: Onko niin ettet halua tuota np ultraa? Ethän sä ehdi saada tuota aikaa vai miten teillä tuo homma toimii?
 
Mulla eka neuvola viikon päästä 24 kesäkuuta, esikon 5v. Synttärinä :) sillon viikkoja onkin jo 10 ja hiukan päälle.
 
Mulla oli tänään toinen neuvola. Vein sinne pissa näytteen ja sit sieltä menin labraan antamaan verinäytteet siihen sikiöseulontaan.

Terkka sanoi että sydän ääniä ei välttis kuulu kun nyt on vasta 10+4 ja niitä siinä sitten etsittiin ja etsittiin ja etsittiin.
Sitten oltiin jo lopettamassa niin yhtäkkiä kuulu tumtumtumtumtum! Ja sitten se perkuleen kone meni pois päältä, eikä niitä uudestaan enää löytyny :|

Terkka oli kyllä ihan 100% varma että ne oli vauvan äänet mutta mulla on edelleen hyvin epäileväinen olo, olenkohan sitten vaan vähän liian pessimistinen? :D
 
Takaisin
Top