Neuvolapulinat

Meillä on keskussairaalassa noin tunnin ajomatkan päässä nuo sikiöseulontatutkimukset. Meille tuli aika sinne, ja silloin on rv 12+5. Verikokeet pääsen ottamaan ihan paikallisessa labrassa ja se olisi tällä viikolla rv 9+5.
 
Tänään oli eka neuvola. Sama täti kuin aina.
Hää otti paikan päällä verikokeet, ihan hyvä ettei tarvii lähteä labraan ite. Hb oli hyvä, se on ollu aika matala yleensä aina niin ihan hyvillä meni.
Mahan päältä katsottiin sellaisella kytysellä vekottimella. Sillä kuitenkin näki että kohdussa on jotain ja terkka sano että ihan normilta näyttää.
Kyllä mä itsekin siitä erotin sellaisen "möykyn".
Seuraavaksi ootellaan että juhannuksen tienoille pitäis tulla aika ekaan ultraan keskussairaalalle.
Pissanäytevehkeet sain kotia että se pitäis joskus kuskata tk:hon.

Jaaa ei varmaan ollukkaan muuta pälätettävää. :D
 
Tänään eka neuvola viikkoja 9+0 ja sydänäänet kuuluu :Heartred aivan mahtava päivä :Heartred
 
Tänään oli vihdoin ja viimein eka neuvola! Ultrassa näkyi pienen pieni katkarapu (kokoa 16mm). Nyytti oli vähän hukkateillä, ei näkynyt kuin tietystä kohtaan painaen ja vääntäen. :D Itsepäinen muksu, kun tahtoi piiloutua. Mulla on taaksepäin kääntynyt kohtu, joka haittaa vähäsen alkuraskauden ultria. Mutta pääasia, että lapsoinen siellä kasvaa ja sydän löi. Tuli paljon todentuntuisammaksi tämä raskaus.

Nyytti Nyytikäinen 7+6 :Heartred
 
Mä sain tänään varattua ajan itelle neuvolaan samalla kun oli kuopuksen 1,5v neuvola. Sama täti ollut siitä asti kun aloin kuopusta odottaa ja oli niin onnellinen meidän puolesta! :) Aika menee tän kuun loppuun, rv silloin joko siellä kymmenen huitteilla. Verikokeet pitää kuulemma antaa rv 10-10+6 jos niihin haluaa mennä. Nyt odotellaan sairaalan mielipidettä menenkö niihin ja ultraan menkkojen mukaan lasketun LA:n perusteella vai tuon ultran antaman lukeman mukaan
 
Huomenna huomenna huomenna huomenna :Heartred niin sanoinko jo että huomenna on eka neuvola :) ainoo mikä ei nii innosta on se että se on 8.30... :D iteppähän varasin :D
 
Minzey noista mustelmista. Meitin jätkältä löytyy mitä kummallisista paikoista mustelmia, eikä mitään omituista ole. On ollut toisesta syystä kuvauksissa ja tutkimuksissa ja voin varmasti sanoa, että sellasta normaalia taapero elämää :smiley-angry017
 
Minzey noista mustelmista. Meitin jätkältä löytyy mitä kummallisista paikoista mustelmia, eikä mitään omituista ole. On ollut toisesta syystä kuvauksissa ja tutkimuksissa ja voin varmasti sanoa, että sellasta normaalia taapero elämää :smiley-angry017
 
Joo no toivotaan näin :D on ne aika hyvin jo alkanu lähteen ja ei oo ny tullu lisää :D

Oon muute herännyt 3 asti vähä väliä kattoon kelloo etten vaa myöhästy ja illalla ei meinannut uni millään tulla. Vielä pitäs odottaa pari tuntia :)
 
15 min etuajassa ja kauhee täpinä päällä :D hitto et pyörin koko aamun ku en pystyny rauhottuun :D menis jo aika, ja toivottavasti en okkenna hoitsun päälle. Tekee nimittäin tosi pahaa kuunnella kun joku huutaa niiku sikaa pistettäis, ottaa sydämeen..
 
No joo, hyvin meni, eihän tuo eka kerta oikein ollu ku tietojen tarkastelua ja lappujen täyttöä. Pyynnöstä koitti kokeilla josko äänet kuuluu, mut ei vielä ainakaan kuulunu mitään, mut ei se mua ressaa ku odotinkin et mitään ei kuulu. Seuraava neuvola on 8.7 ja ultra on ennen sitä mut pitää vaan varata se ensin. Hb oli hyvä ja verenpaineet kans. Painosta ei kitisty, mutta ilmoitti että joudun sokerirasitukseen sit. Ei oikein mitään maata mullistavaa :D sanottiin se että ei tarvi kattoo mitä suuhunsa laittaa ettei paino putois nii rajusti.
 
Mä vaan mietin et onneks neuvolassa on koneella kaikki tarvittava tieto niin mun ei lahopäänä tarvinnu muistella ku ihan omat asiani vain.
Jouduin sormillakin alkaa laskeen että kuin kauan mä oikein imetinkään tota tyttöä. :D Ja muista tärkeistä tiedoista mulla oli lunttilappu mukana :wink
 
Tänään oli eka neuvola. Katottiin lähtopaino, verenpaine ja hb. Alkoholi-audit ja muut kyselyt. Seulaan sain ohjeet ja välineet, muutaman viikon päästä verikokeisiin ja virtanäyte ja sitten viikko siitä nt-ultra. Neuvolantäti lähtee virkavapaalle vuodeksi, että ens kerralla on sit uusi täti. Seuraava neuvola varttiin vasta nt-ultran jälkeen elokuun alkuun. Huomenna menen yksityiselle ultraan niin ei tarvita sitten sitä neuvolääkäriäkään, mikä olis ollut seuraavalla käynnillä.
 
Mullakin oli tänään neuvola. Ei mitään ihmeellistä, mutta oli toki ihan kiva jutella. Verenpaineet mulla on alhaiset, vaan 87/63 eli saan kuulemma juoda vähän kahvia
smile.png
Nyt lähti vihdoin tiedot eteenpäin, niin voi alkaa odotella ultra-aikaa. Mitä oon lueskellut, niin siihen menee varmaan yli 2 viikkoa, eli aika myöhäiseksi menee... Etenkin, kun on loma ja olisi kiva tietää, koska pitää olla kotona. Muutaman päivän ilmoitin, mitkä meille ei sovi, toivottavasit ottavat huomioon.

Täällä muuten toka neuvola vasta rv 22 (ensisynnyttäjillä rv 18) eli 3kk taukoa ja kummatkin ultrat ehtii olla välissä. Aika pitkä tauko mun mielestä. Seuraava siis syyskuun alkupuolella.
 
Mulla jätetään yks neuvola+lääkäri välistä kun meen tänään yksityiselle. Seuraava neuvola on sit elokuun alussa. Kumma että teillä menee noin pitkään.
 
Musta on hassua että joillakin neuvola varaa ultra ajat kysymättä? Meillä pitää kaikki sopia itse, saa ainakin juuri silloin kun sopii eikä tarvitse vaihdella kauheasti niitä aikoja kun ei sovikkaan
 
Ite kävin muutama viikko sitten ekassa neuvolassa. Ihmettelin vähän kun siellä ei raskautta "todettu" mitenkään. Tai siis jotenki olin aikasemmi ajatellut että sielä varmistettaisiin sitä jollain esim verikokeella.

Verenpaine mulla oli aika korkea ja sano myös että joudun sit siihen sokerirasitus testiin.

Tulevana maanantaina on seuraava neuvola, jossa sitten yritetään kuunnella sydänääniä, viikkoja silloin on 10+4, mutta eikös se ole aika aikaista sillon, näinköhän ne kuuluu edes? :s Jos sielä siis jotain elämää on :D
Samalla mun pitää viedä pissa näytteet ja sit mennä labraan ottaa verikokeita sitä jotain tutkimusta varten.

Ekan ultran varasin viikko juhannuksesta, iiks :D
 
Mulla on ekaan ultraan aikaa vielä VIIKKO... Yh.. HIIIRMU pitkä aika... :/ Sit ois viikkoja 8+3...
 
Takaisin
Top