Neuvolakuulumisia

sista81

Näppärä viestien naputtelija
Tänne voimme keräillä neuvolajuttuja :)

Itselläni oli ensimmäinen neuvola eilen. Terveydenhoitaja oli saanut lisää painoa varmaan 15 kiloa, enkä ollut tunnistaa häntä. Samalla hän oli saanut yhtä paljon leppoisuutta :) Luultavasti neuvolakäynnit eivät tällä kertaa olekaan niin tuskallisia kuin esikoista odottaessa! Lisäksi minun ei tarvitse mennä sokerirasitukseen, jossen halua. Koska ekassa raskaudessa arvot eivät nousseet ja painoindeksi on normaalin alarajalla, ikä ei enää yksin riitä rasitustestin syyksi. Ihan kiva. Tosin en ole vielä varma, menenkö silti rasitukseen, sillä sukurasite on melkoinen.. Äidillä ja siskollani on molemmilla ollut korkeat sokerit, äidilläni diagnosoitiin raskausdiabetes hänen odottaessaan minua.
 
Mä kävin neuvolassa jo viime viikolla, mutta ollut aikamoista hoppua sen jälkeen. Täällä päin on kevät sen verran kiireistä aikaa, ettei saatu aikaa kuin tunnin aika, ja siinäkin tui vähän kiire, mutta sovittiin, että seuraavalla kerralla otetaan vähän enemmän aikaa. Ens viikolla olis tarkotus mennä verikokeisiin ja siihen kromosomiseulantaan. Ensimmäinen ultra on sitten 24.4.
Mä joudun myös sokerirasitukseen suurin piirtein 26 aikoihin, koska mun suvun puolella diagnosoituja diabeteksei. Tarkkailuun joudun useiden virtsatietulehdusten vuoksi.
Innoilla odotan ultraa :Heartred
 
Takaisin
Top