Neuvolakuulumiset

Täällä ainakin onnistuu normi neuvolakäynnillä se rokotteen laitto. Uskoisin et muuallakin se kävisi niin:)
 
Voiko sen rokotteen vaan pyytää neuvolakäynnillä vai pitäisikö ilmoittaa etukäteen, että haluaisin sen kun tulen? Minulla on ensiviikolla seuraava neuvolakäynti ja olisi kyllä kätevää jos voisivat siellä pistää. Työni puolesta minulla on iso riski saada influensa ja toki meille on nimetty päivä, jolloin rokotteen voi hakea työterveydestä, mutta se olisi kesken työpäivän ja pitäisi sitten hankkia minulle sijainen siksi aikaa kun olen ottamassa sen... Neuvola on töitten jälkeen niin olisi kätevämpi ottaa siellä.

Mulla ainakin just nimenomaan neuvolassa kysyttiin, että haluanko sen ottaa. Sanoin et, jos se ois suositeltavaa niin kyllä. Joten hän kävi hakemassa ja pisti sen samaisella käynnillä. Ei siis tarvinnut meidän neuvolaan mitenkään erikseen ilmoittaa.
 
Vähäm harmitti, kun ei kuulunut sydänääniä dopplerista neuvolassa. Toki tiedän, ettei se 12 viikkoa ole vielä täynnä, joten ääniä ei luvata kuuluvaksi, mutta ois silti ollut ihana saada varmistus asukista. vielä täytyy jaksaa reilu viikko odottaa ultraa.
 
Meillä kuului tänään sydänäänet ekaa kertaa, kolmas kerta kun yritettiin :rolleyes: Kai se on nyt pakko uskoa, että totta tämä on!

Samalla sain influenssarokotteen, olipa hyvä että oli täällä tullut puheeksi että sen voi neuvolassa saada, niin hoksasin kysyä. Ei tarvitse mennä jonottelemaan niinä yleisinä rokotuspäivinä :)
 
Mä luulen et jos sanoo neuvolaan mennessä et haluu rokotteen hakee sen pöydälle valmiiks odottamaan. Ei kai siitä tarvii erikseen kysyä. Voihan olla et neuvolasta tarjotaan/ suositellaan rokotetta käynnin yhteydessä.
 
Tänään oli toka neuvola. Ei nyt mennyt ihan putkeen. Verenpaineet ihan painajainen, lääkäri piti olla vasta kuukauden päästä mutta siirrettiin ensi viikkoon. Virtsassa jotain häikkää myös ja huomenna viemään tämän raskauden kuudetta pissanäytettä. Samalla reissulla litkimään sokerijuomaa, ja kun näin positiivista tässä on ollut niin eiköhän sieltäkin se radi tuomio pamahda. Henkinen jaksaminen aika pohjamudissa työpaikalla olevan ikävän tilanteen takia joten lääkärin jälkeen ilmeisesti lähete neuvolapsykologille. Raskausmasennus testistä tuli huonot pisteet. Tosin tiedän tasan mistä huono mieli johtuu ja toivon että asian saisi päätökseen niin helpottais. Ehkä auttaisi vähän verenpaineeseenkin kun saisi nukuttua eikä olisi ahdistunut koko ajan.

No mutta jotain hyvääkin, hemppa-arvo oli hieno. Ja vauvan sydänäänet kuului hienosti, niitä on joka kerta yhtä liikuttavaa kuunnella :love7
 
Eilen oli toka neuvolakäynti. Keskusteltiin paljon ruokavalioista, koska sokerirasituksessa oli paastosokerit koholla ja olen tosiaan lihonut ihan hillittömästi lyhyen ajan sisällä (jo ennen raskautta). Joten nyt on herkut pannassa ja sain kotia laitteen jolla mittailen sitten verensokereita muutamasti viikossa. Paino ei saa kuulemma nousta loppuraskauden aikana kuin max.6kg.

Muuten oli asiat ok. Verenpaine oli hyvä ja vauvan sydän jyskytti kovasti. :) Sain myös influensa rokotteen kun sitä kysyin.

Seuraava aika taisi olla vasta tammikuulle jos verensokerit pysyy hyvänä. Teen nyt kaikkeni että pysyisin erossa herkuista. Yritän pitää vauvan mielessä ja mikä sille on parasta kun irtokarkit alkaa taas houkuttaa...
 
Takaisin
Top