Neuvolakuulumiset

Mä otan lähes aina ton kasikuisen mukaan. Ja koitan sopii sellaselle päivälle muuten et isompi hoidos.
 
Mullakin 2v kulkee mukana labroissa ja neuvoloissa, mutta en tiiä miten onnistuisi jos olisi enemmän lapsia tai vaikka vanhempia.
 
Pyysitkö ultrausta vai kuuluuko teillä ultraus neuvolalääkärin käyntiin automaattisesti?
Mulla ens viikolla nlalääkäri ja haluaisin kovasti kurkistaa masuun vaikka tiedän ja uskon et kaikki hyvin,mutta uteliaisuuttani jos vaikka vahingos näkyis sukupuoliki :D
Mut oon miettiny kehtaanko pyytää ku ei mitää erityistä syytä oo.. :rolleyes:

En pyytäny. Neuvolasta sano et voi ultrata lääkärikäynnillä, jos ollu vuotoja tms, mut tää ultras iha tuosta noin vaan. No eipä se kyllä haitannukkaa [emoji1]
 
Meilläkin lääkärineuvolassa lääkäri vaan totes, että kurkataankos mitä vauvalle kuuluu. Hetken olin hämilläni, että mitä ja mistä se nyt meinaa kurkkia. :grin
 
Meilläkin lääkärikäynnillä lääkäri ihan itse ehdotti, että kuunnellaanko sydänäänet. Sitten kun ei saanutkaan niitä kuulumaan, niin katsottiin ultralla :) ei saanut kuuluviin sydänääniä kun sikiö vissiin oli niin syvällä ja alhaalla. Itse säikähdin kauheasti, mutta onneksi oli mahdollisuus myös ultrata :)
 
Eilen oli lääkärineuvola ja kaikki oli hyvin. Joten hyvillä mielin voi jatkaa tästä etenpäin. Nyt vain edelleen luottaa siihen että asiat sujuu loppuun saakka kuten kuuluukin. On se vain hurjaa miten pelkästään yksikin aikasempi km voi vaikuttaa.
 
Eilen oli lääkärineuvola ja kaikki oli hyvin. Joten hyvillä mielin voi jatkaa tästä etenpäin. Nyt vain edelleen luottaa siihen että asiat sujuu loppuun saakka kuten kuuluukin. On se vain hurjaa miten pelkästään yksikin aikasempi km voi vaikuttaa.

Eikä muuten tartte edes olla keskenmenoa taustalla, mut jos yhtään mitään epätavallista itsellä raskauden aikana niin tuntuu, että pelko ja huoli ovat 24/7 läsnä o.O
 
Tiedän tuonkin tunteen. Ennätin viime raskaudessa sen 4 viikoa miettiä "kuinka tässä käy" ja koko sen ajan vakuuteltiin että "ihan normaalia on"...
 
Bakteerivaginoosi löyty sisätutkimuksessa, jännä että kaksi viikkoa aiemmin ei löytynyt. Mistä tämä voi johtua? Tympäsee. :grumpy:
 
Eikö toi bakteerivaginoosi vaan ole bakteerien epätasapaino? Se voi monesta asiasta johtua ja raskaana on herkempi kaikenlaisiin bakteereihin. Tuota pitäisi aika helposti saada hoidettua sellaisella puikolla jota voi apteekista ostaa. En tosiaan tiedä mitkä valmisteet raskaana saa käyttää, mutta lääkäri varmasti kertoi?
 
Se on elimistön "normaalia" bakteeri kasvustoa, joka nyt vain jossain tilanteissa villiintyy kasvamaan liikaa. Itsellä aikasemmin tullu ihan vain siitäkin että on perusteellisuuttaan kierron jälkeen pessypaikat liian hyvin. Jolloin sitä hillitsevät luonnolliset maitohappobakteerit on romahtaneet. Alakertaahan ei varsinaisesti saisi pestä vettä kummemmalla ja silloinkin vain ulkoiset osat. Tämän kun ymmärsin niin loppu tuo kierre maitohappobakteerien käytössä. Nyt oon sitten varonu liikaa luteaamasta, varsinkaan saippuan kanssa. Mutta raskaus aikana voi tulla myös jos limakalvot on kuivat, jolloin se oma toiminta on tavallaan epätasapainossa. Ja raskausaikana ehdottomasti hoidettava kunnolla, kun voi aiheuttaa ennen aikasuutta tai keskenmenoriskin. Vaikuttaa siis kuitenkin aika paljon kohdunsuun ja alakerran toimintaan.
 
Käytiin rakenneultrassa tänään viikkoja 21+5 ja vastasi kokoaan [emoji4] Kaikki muutenkin kunnossa. Kysyttiin sukupuolta niin tyttöä meinasi sillä häpyhuulet näky aika selvösti, sanoi että 100% varmuutta ei tietenkään voi antaa. Hmm.. mietin et uskaltaakohon ostaa jtn mekkoa tai tyttömäistä jo, okis kyllö kiva. Kaks edellistä poikia ja paikat oli kyllä pojilla ihan erinäköiset ja selvä pippeli heillä näkyi...kuitenkin epäilyttää, että entä jos
 
Käytiin rakenneultrassa tänään viikkoja 21+5 ja vastasi kokoaan [emoji4] Kaikki muutenkin kunnossa. Kysyttiin sukupuolta niin tyttöä meinasi sillä häpyhuulet näky aika selvösti, sanoi että 100% varmuutta ei tietenkään voi antaa. Hmm.. mietin et uskaltaakohon ostaa jtn mekkoa tai tyttömäistä jo, okis kyllö kiva. Kaks edellistä poikia ja paikat oli kyllä pojilla ihan erinäköiset ja selvä pippeli heillä näkyi...kuitenkin epäilyttää, että entä jos

Meilläkin ultraaja sanoi että ei uskalla luvata 100% varmaksi mutta kyllä tytöltä näyttäisi, niin olen nyt sitten ostanut aika paljon kaikkea pinkkiä.. että toivottavasti myös olisi tyttö kun siihen ajatukseen olen nyt jo tottunut :) mutta jos tuleekin poika niin on mulla jokunen vaate sellaisissa "neutraaleissa" väreissäkin
 
Meillä oli rakenneultra tiistaina ja aika varma lupaus saatiin tytöstä, vaikka eihän siitä koskaan voi 100varma olla :) monelta eri kantilta katsottuna ja useamman kerran vauvaa liikuteltaessa kuitenkin näytti että tyttö tulis. Ajattelin kyl tän tiedon myötä uskaltaa ostaa tyttömäisiä juttuja ja pinkkiä :D on mulla kuitenkin myös ihan neutraaleja värejä vaatteissa et sopii kummalle vaan.
 
Ru takana. En nyt siirrykkään äitipkl:n seurantoihin vaan jatketaan ihan paikallisessa neuvolassa. Ilmeisesti perussairauksien vuoksi tulossa vielä kasvun seurannan vuoksi ultrat vk 28 ja 36. Muutoin mennään normiseurantasetillä. Seuraavaksi ois tähtäimessä Kelaneuvola vajaan parin viikon päästä.
 
Lyhkäsesti tännekin: vapautus radista tässäkin odotuksessa! Jännä miten tuo se mitä nyt tullu viime viikot jännitettyä...

Oliko sulla alkuun mittailut jne? Itse nyt mitannut reilun viikon ilman yhtään ylityksiä, mutta en tiedä tuloksia kun neuvolan hoitaja oli taas sitten pois kun piti katsoa nämä arvot ja jatko. En ainakaan meinannut säännöllisesti mittailla päivittäin kun arvot järjestäen hyvät.
 
Oliko sulla alkuun mittailut jne? Itse nyt mitannut reilun viikon ilman yhtään ylityksiä, mutta en tiedä tuloksia kun neuvolan hoitaja oli taas sitten pois kun piti katsoa nämä arvot ja jatko. En ainakaan meinannut säännöllisesti mittailla päivittäin kun arvot järjestäen hyvät.

Ei tarvinnu onneksi mittailla. Oli tämä bmi:n mukainen pakollinen sokerirasitus. Tuosta tuli normiarvot: 0h 4,7 ;1 h 8,9 ja 2h 7,4.
 
Takaisin
Top