Neuvolakuulumiset

Täälä taas haluttiin seurata kasvaako vauva tarpeeksi, kun mun sf-mitta vetelee huomattavasti alempana kuin edelliset lapset. (Edelliset keskikäyrää pitkin, tämä alakäyrää.)
Mutta ei mullakaan sitä olla aikaisemmissa raskauksissa tehty :)
 
Kiitos teille vastauksista. :) Ilmeisesti painoarviot tehdään siis jos on jotain poikkeavaa. Meille on tulossa myös ensimmäinen. Sokerirasituksessakaan en ole käynyt, koska suvussa ei ole sokeritautia ja iän puolestakaan ei tehdä. Ehkä mä jätän painoarvion mietinnästä ja keskityn valmistautuu synnytykseen. Raskaus on kuitenkin sujunut normaalisti tähän asti. Ja nyt vaan toivoa, että kohonut verenpaine ei olis merkki myrkytyksestä. :angel11
 
Rv39+6 Sf-mitta oli kasvanut 0,50cm vaikka kahtena edellisenä kerralla oli ollut sama :) Mä kyllä epäilen ettei se mihkään ollut oikesti kasvanut, kun mun mielestä se mittas alempaata kuin viimeksi :grin (neuvolan tätiä yhtään vähättelemättä :) ) On kuulemma vauva niin alhaalla ettei yhtään ihmettele jos vähä lantiota kolottaa o_O Kovasti hän epäili vauvan syntyvän vklopun aikana. (Niinhän ne aina epäilee :mad: :grin ) Maanantaina uudelleen jos ei mitään kuulu :)
 
Mulla oli eilen neuvola (rv 39) ja paino oli noussut 2kg!!! :mad: Turvotusta ihan hirveesti, mut paine, hemppa ja pissa tosi hyvät eli ei oo mitään myrkytystä niitten perusteella...

Tää kulunut viikko on kyl jotenki ollu raskas, ku ei oo jaksanu tehä yhtään mitään. Mieli on "reipas", et tekis mieli leipoo, mut kroppa ei vaan jotenki tottele vaa jää siihen sohvaan röhnöttää... :sad001

No ens viikon ti olis extra ultra ja jotenki vaan toivoisin et saisin lähetteen käynnistykseen. Vaikka toivoisin et käynnistyis itsestään. Kun alkaa pikkusen pelottaa vauvan koko, et se ei sit mahukkaan tulee alakautta ja päätyy siihen sektioon... :confused: Mä oon ollu tarpeeks monessa leikkauksessa jo.

Enää muutamia päiviä, ku näkee vielä, toivottavasti viimesen kerran, vauvvelin monitorista ja toivon mukaan pian sen jälkeen mahan tällä puolen :grin
 
Mä kävin eilen neuvolassa rv 40+2. Pissa oli puhdas, mutta alanverenpaineet korkeahko o_O, mikä on omituista, kun mulla on aina niin alhaiset. Sain sitten verenpainemittarin kotiin lainaan, kun tuota turvotustakin on tullut parissa päivässä ihan jäätävästi.

SF-mitta oli 31 cm ja mulla on maha vieläkin aika korkealla. Vauva ei ole kiinnittynyt, vaikka niin viimeksi neukku väittikin. Lisäks vähän huolestutti, kun vauvan sydänäänet oli tooosi hitaat (välillä kävi alle 120), mutta onneks doppleri taas hermostutti vauvaa ja saatiin sykkeet nousemaan sinne 140 ylikin hetkeks :grin.

Yliaikaiskontrolliin sain ajan ensperjantaiks ja jos siihen mennessä ei vauvaa ole kuulunut, niin toivottavasti saan suostuteltua ne käynnistämään ennen joulua, niin pääsisin hyvällä säkällä sit just aaton aattona tai aattona kotiin :).

Tulis jo mun pikkunen tänne... :love7
 
Taas neuvolaa työllistetty 40+2. Verenpaineet laahaa 96/65. Pikkunen on myös päättänyt olla kuin veikkansa ja kasvattaa vatsaa viimeseen asti. Sf-mittaa oli tullut 0,50cm lisää (jos ei sitten supistuksesta johtunut.) 31cm on mitta tällä hetkellä :) 3pv oli paino tippunu 550g, tais vklopun lenkki pitkästä aikaa laittaa nesteet liikkeelle! Perjantaina uudelleen jos ei mitään kuulu :)
 
Mäkin kävin neuvolassa näin iloisesti 39+6. Ei mitään ihmeellistä raportoitavaa. Paineet ja proteiinit ihan kunnossa. Mukelo on täsmälleen samassa asennossa kuin viikko sitten. Menen perjantaina uudestaan, kun jouluviikolla voipi olla sitten vähän kiirettä. Saako tuulettaa, kun ensimmäistä kertaa koko neuvolahistorian aikana paino ei ollut noussut, vaan oli jopa laskenut 200g? :cheers Pienestä on taas ilot revittävä.
 
Neuvolassa käyty 38+1. Muuten taas kaikki hyvin, paitsi paineet taas liian korkeella. Neuvolasta laitettiin lähete Kätilöopistolle ja nyt vaan odotellaan sit aikaa. :sad001 Toivottavasti joulunpyhät ei siirtäis aikaa hirveen pitkälle. Hoitaja kyllä sano että ei oo huolta. Varmistellaan vaan että vauvalla on varmasti kaikki hyvin. Ite kuitenkin miettii, että mikä on vialla. o_O Mut eiköhän nää ajatukset tästä selkene. :smiley-angelic001
Vauva onneksi liikkuu hyvin. Hoitaja kuunteli vauvan sydänääniä.. Vauvalle tuli juuri silloin hikka. :p Oli hauskan kuulosta, kun sen "kuuli" siitä laitteesta. Tällä kertaa sen hikan näki myös vatsalta.. Hoitajakin jäi tarkkailee vatsan liikkeitä ja unohti seurailla sydänääniä. :grin:p Hyvät sydänäänet kuitenkin saatiin. :)
 
Meillä myös takana neuvola ja kaikki ok. Seuraava aika onkin sitten 2.1. näiden pyhien takia. Eli enää ei ennen laskettua olla neuvolaan menossa. Eipä tuo haittaa koska olo on hyvä ja koko raskaus mennyt vähän naurettavankin helposti.
 
LA olis torstaina eli 2 pv päästä ja tänään oli extra ultra, jossa pienellä miehellä kaikki oli hyvin ja painoa vähän liiankin hyvin, n.3800g :rolleyes: Eilen oli liikkeiden suhteen hiljainen päivä, mut tänään sit ultran jälkeen liikkui ihan reippaasti :)

On tää synnytys lähenemään päin, ku lääkäri sano et kohdunkaula on pehmeä, pikkusormelle avoin ja kaulaa on jäljellä 2cm. Ja jos oikein ymmärsin nii limatulpan limaa irronnu... JEIIIII!!! :smiley-bounce016
 
Neuvola rv 39+1 takana ja kaikki ok. Verenpaineet tosin on alkanu nyt sekoileen, kuulemma ihan normaalia kun synnytys lähestyy. Painonnousu on hidastunut puolella, jee :grin mutta fundus oli kasvanut VIIKOSSA 2 cm :eek: Jos tää ei ulostaudu joulun tienoilla niin 27 pvä on sitten yliaikaiskontrolli, toivonpa todella että ei enää tonne kontrolliin tarttis lyllertää tän mahan kans :grin Mullon vähä sellanen tunne että ei tartte paljoo 50 centtisiä vaatteita käyttää tällä pojulla jos meinaa viellä yli LA:n majailla mahassa, syntymäpainokin varmaan on ihan miehekäs :grin
 
Mami91: onpa jännä ku meillä sama LA niin mulla yliaikais kontrolli vissiin vasta 3.1 :laughing8
eli ei yhtään hauskaa odottaa prkl sinne asti :sad001 Ei auta ku sinnitellä, jospa pikkuinen päättäisi tulla sitä ennen. Mones lapsi tää oli sulle..? :) Mulla eka.
 
Hemuli88: Oho, onpas myöhään, mutta varmaan itse käynnistys kuitenkin sitten on siinä 42 viikolla vaikka kontrolli onkin myöhemmin :)

Mua vähä hirvittää että jos se käynnistys venytetään tonne 42 viikolle niin tää on sit varmaan reippaasti yli 4 kilonen. Ultraava lääkäri anto arvioks että jos syntyy lähellä laskettua niin paino on siinä 3,8 kiloo mut jos menee taas yliaikaa niin vauva painaa hyvinkin yli 4 kiloa mutta ei kuitenkaan 4,5 kiloseks kasva, kiva :grin Toivotaan siis että nää vauvat alkais tajuta tuleen pihalle vapaaehtosesti :) Mullakin tää on eka.
 
Täällä käyty maanantaina 2kk neuvolassa. Paino 5330g (4200g), 59cm (52cm), joten tytsy kasvanut hyvää vauhtia :)

Saatiin rotarokote ja nyt eilisestä saakka tyttö kiukutellut ilmeisesti masuaan, mikään ei ole hyvin :S
Muuten aina niin rauhallisesta tytöstä on tullut ihan vinkuintiaani ^_^

Olis ollut kysymyksiä neuvolatädillä, mutta hänellä oli niiiin kiire lounaalle etten saanut kysyttyä juuri mitään...
 
Mariya_ haluutko kopsaa tonne "terveisiä neuvolasta" siel on niitä vauva juttuja :) tää vähä sotkee, kun on niin saman kaltainen otsikko :sad001
 
Äsken käytiin 3kk neuvolassa. Paino oli edelleen miinuskäyrillä (6130g) ja pituus plussalla (62,5cm). Päänympärys 40,5cm.
Tytöllä on kyllä aika pienet ruokahalut, mutta sitä suuremmat unitarpeet :D viime yönä vedettiin sitten 14h!!!

Otettiin se yhdistelmärokote ja rotan kakkonen. Pneumokokkia en halunnut meidän Fionalle antaa, koska olen tutkinut paljon noita tokoteasioista ja sen aiheuttamista vakavista haittavaikutuksista.
itse pistämisen tyttö otti hyvin, mutta 5min sen jälkeen alko hirveä huuto! Tutti onneksi rauhotti ja nukahti kotimatkalla vaunuihin :) eilen kävin apteekista ostamassa särkylääkettä mahdollista kuumeen nousua varten. Toivotaan kuitenkin että siltä säästytään ^_^ neuvolatät sanoi että särkylääkettä on ihan hyvä antaa, vaikka kuume ei nousisi, jos tyttö ei ole ihan oma itsensä ja itkee/kititsee enemmän. Nimittäin se rokotuskohta saattaa särkeä :S
 
Korjaan, siis rokoteasioita ja nimenomaan pneumokokkirokotteen aiheuttamia vakavia haittavaikutuksia :)
 
Takaisin
Top