Neuvolakuulumiset

Neuvolassa taas käyty ja tässä tietoo:

paino: +131
turvotus: -
RR: 120/87
pissa: puhdas
Hb: 131
Sf: 28cm
tarjonta: rt
syke: 140+
liikkeet: ++

Ja sokerirasituskin oli, kaikki arvot kunnossa.
 
Lääkärineuvola oli tänään 10.6. rv 26+3 ja siitä tuli seuraavanlaisia tuloksia (suluissa edellisen neuvolan lukemia 12.5. rv 22+2)

Paino on edelleen 500g alle alkupainon
RR 120/74 (121/75)
Pissa puhdas  (puhdas)
Hb
106 (120)
Sf 25 (19)
Tarjonta RT
Syke +
Liikkeet
++

Hoitsu ehdotteli lisärautaa mutta lääkäri ei vielä "hätäilly", sano vaan et on normaalia ja jos ei tunnu missään ni ei oo hätää :)
 
Jännä toi rautahomma, minua ei kyllä ihmeemmin väsytä tai muutenkaan oo vetämätön olo, hemppa oli 113 eilen ko oli lääkäriaika, hitusen laskenu viime neuvolasta mutta noussu siitä ko piti alkaa syömään rautaa. Eilen lääkärikin kuitenkin sanoi että kannattee syödä vaan kun on noin matala ja näillä viikoilla juuri alkaa vielä nopeammin laskeen ko vauva tarvii ravintonsa :) Kaipa tuokin sitten on vähän lääkäri/terkka kohtasta mitä sanovat.
 
Tässäpä vähän neukkulääkäri kuulumisia tältä päivältä rv 26+4!

Paino +840g (huh!)
RR 106/71 (toi koholla oleva alapaine johtu kyllä siitä että olin vähän myöhässä ja tulin juoksujalkaa sisälle sinne huoneeseen :D sykekkin oli meinaan sen mukanen!)
Pissa puhdas

Sit lääkärin terveiset.
Sf 22 (joopajoo kun edelliskerralla se oli kahden eri henkilön mittaamana sen 24!)
Tarjonta RT
Sydämensyke 140+
Liikkeet ++
Kohdunsuu kiinteä ja kiinni ja kohdunkaula 4cm (tää nyt ei kyllä voi pitää paikkaansa, mut näin tässä kortissa nyt sitten lukee :D 4 viikkoa aikaisemmin oli siis ollut jo 3cm)

Seuraava aika on sit normineuvola 4 viikon päästä 12.7 klo 11 ja silloin onkin viikkoja kasassa jo huimat 30+4! ♥ Sen jälkeen alkaakin käynnit tihenee kerran kahteen viikkoon :)
 
Eilen oltiin neuvolassa ja viikkoja sillon 26 :)

Paino: +485g (+530g)
RR: 99/63 (100/61)
Pissa: puhdas(puhdas)
Hb: 122 (115)
Sf:: 25cm
Syke: 140 (140)
Liikkeet: ++ (+)

Kaikki oli siis kunnossa,kahden viikon päästä lääkärineuvola :)
 
26+5  (22+3)

Paino: +450 (+1043)
RR: 134/69  (108/76)
Pissa: puhdas(puhdas)
Hb: ei nyt mitattu (111)
Sf:: 27cm
Syke: 152 (150)
Liikkeet: ++ (++)


Aiemmin mulle oli sanottu et sokerirasituksene ei pidä mennä, mut nyt ne sit passittiki mut sinne :/ 
 
Lääkärineuvola täälläkin tänään takana 26+5

Paino +363g
RR  126/66
HB117
Kohdunpohja 23cm
Syke 135
Kohdunkaulan pituus edelleen sama 3cm, ihan niinku alkujaanki.

Ja Joo, Eevi, minutkin passitettiin sokerinrasituksiin monin eri perustein :/ Pelkään sitä litkun juomista.
Mutta jatkan turinoita tuonne kesäkuun kuulumisiin kohta :)
 
Hei tarkottaako ihmiset tolla painollansa sitä että kuinka paljon on tullu viikossa, kuinka paljon on tullu neuvolakäyntien välissä vai kuinka paljon on tullu yhteensä koko raskauden aikana.. vähän selvennystä kaivattaisiin.. näitä on muuten tosi mielenkiintoinen lukea :)
 
Heippa,

Minä oon ite ainaki ilmottanu aina sen mikä on tullu neuvolakertojen välissä, neukkukortissa on kylläkin viikko kohtainen painonnousu kun se ilmeisesti on se oikea tapa ilmaista. :) Täällähän on kerran kuukaudessa ensisynnyttäjällä joten yleensä se 4 viikkoa on mulla se mitä on tullu painoa lisää.
 
marini_: no mä ainaski merkkaan paljonko mulla on tullut viikossa niinku neuvolakortissaki lukee :P
 
Okei.. neuvoloissa on nii paljon eroa merkkausten kanssa.. esim. mun neukkutäti on siin suhteessa vähän tylsä että se merkkaa vaan painon tonne korttiin eikä laske mitään kuinka paljon on tullu viikossa =/ Mut saahan sen sit itse laskettua..
 
neuvola lääkäri vk 27+4

Paino +1050 hups...
RR 106/70
Pissa puhdas
Hb 130
Sf 28
Tarjonta perätila
Sydämensyke 170+ suuttu kun kokeili asentoa masun päältä...
Liikkeet ++
Kohdunsuu Pehmeä, pituus 3cm. Pehmeyden takia pitäs ottaa iisisti... Ja heti näytille jos rupee tuleen kipeitä suppareita...
 
marini: Mullakaan ei neukkutäti merkkaa mitään viikkokohtaisia painotietoja, vain sen nykypainon. Viimeksi kun neuvolassa oli joku harjoittelija, niin se sanoi tuon viikkokohtaisen painonkin, joka ei mulle kyllä jääny edes mieleen. :) Ite pistän tänne sen painon, mitä on tullu yhteensä raskauden aikana tmv.

Mulla on huomenna kans neuvolalääkärikäynti. Jännittää, onko tuolla alhaalla aukeillu mikään.

Sokerirasitustesti ei musta ollu mitenkään karmea, unohdin vain ensin painaa sitä kyynärtaivetta verinäytteen oton jälkeen, niin nyt on vielä viikon päästäkin mahoton mustelma. Kiva kulkea hellepaidoissa, kun näyttää narkilta. Mutta ei se musta ollu niin paha testi kuin miltä kuulostaa, kunhan jaksaa sen pari tuntia labran odotussalissa viettää mummojen keskellä. :)
 
Eli tässä tämän päivän neuvolakäynnin 27+1 satoa. Suluissa edelliskerran tiedot (24+1).

Paino 800 g lisää edelliskerrasta; yht 2,8 kg lähtöpainosta
RR 118/70 (110/70)
Pissa puhdas
Hb 108 (edelliskerralla ei mitattu, mutta sen verran alhainen, että aloitin rautakuurin)
Sf 23 (19)
Sydämensyke +150
Liikkeet ++
Kohdunsuu kiinteä, kiinni, pituus 3 cm

Kaikki siis hyvin alapäässä :) Kiva neuvolalääkäri oli mulla täällä Turussa, hyvin empaattinen ja mukava nainen. Tehtiin pelkkä sisätutkimus ja kuunneltiin sydänäänet, ultralla ei tällä kertaa leikitty. En kyllä edes pyytänyt sitä. Eiköhän vauvalla ole kaikki hyvin, kun niin vimmatusti potkii tuolla mahassa.
 
Joo, tuli tehtyä reissu. Sen voi sanoa että reissu oli aika uniiikki. Mutta laitan tänne vertailuksi arvot (22+2) neuvolasta, kun nyt mennään viikkoja 26+2

Paino:
(+700g/vko) nyt edelliseen +600 g
RR:
(116/62) 116/68
Pissa:
(Puhdas) Leuk ++
Hb:
(111) 129
Sf: 23
Syke:
(155+)150
Liikkeet:
(++)++

Eli kaikki ei ollut ihan niin kun pitäisi. Pissanäyte tarttee kiikuttaa huomenna, mutta katotaan nyt. Enemmän mua huolettaa sokeri. Narahdin kahdella arvolla. Mutta jatkan juttua siitä tuolla kesäkuun kuulumisissa.
 
mun toisen sokerirasituksen tulos: Paastoarvo 4,9(viitearvo <5,3) 1h arvo 6,4(viitearvo<10.0) 2h arvo 5,4 (viitearvo <8,6)

Eli ei mitään huolta. Olen kyllä ihmeissäni koska painoa on kuitenkin ylimääräistä.
 
Tänään oli ensimmäinen neuvolalääkäri vko 27+1, voin laittaa perään myös edellisen neuvolakäynnin tarkastukset (vko 25+2)

Paino: 2,6 kg (2kg) Tullut ensimmäisestä neuvolakäynnistä, ei siis viikossa :D
Pissa: Puhdas (Puhdas)
RR: 119/83 (118/78)
Hb: 109 (ei mitattu)
Sydämmen syke: 140 (145)
Liikkeet: ++
Sf: 22 (20,5)

Kohdun suu oli kiinteä ja kiinni, pituus 3 cm. Oli muuten todella kiva lääkäri, nuori kyllä mutta tosi hienovarainen ja asiallinen :) Käski ruveta urakalla rasvailemaan tota mun umppariarpea ku näyttää vähän siltä et se on vähä ottanu nokkiinsa tästä raskaudesta ja mahan kasvamisesta. Seuraava neuvola aika hoitajalle mulla on vasta kk päästä eli 18.7, sillon vasta =/
 
heissan! :) meillä oli lääkäri neuvola tännään :) 26+1 ja viime kerran (22+0) kirjoitan sulkuihin

Paino  +3,2   (+1,7)
RR  115/65   (117/69)
Pissa  Puhdas   (puhdas)
B-Hb  106   (129)   Jouduin aloittaa rautakuurin ku oli niin paljon tippunu :s
Sf    23   (24)   eri mittaaja oli nyt, johtuuko lie siitä että nuin meni.
Syke  135-140   (140-145)
Liikkeet  ++   (++)

Ens viikolla sitten on taas neuvola (silloin viikkoja 27+2) katsotaan että onko rautakuuri alkanut tepsimään :) 
 
Lääkärineuvolassa 28+0

Paino +0,200/vko (ekasta neuvolasta + 7,5kg)
RR: 124/75 (126/74)
Pissa: puhdas (puhdas)
HB: 134 (137)
sf: 27 (23)
lapsivesi: norm
tarjonta: rt
Syke: 135 (141)
liikkeet: ++ (++)
kohdunsuu kiinteä, kiinni, 3 cm

sokerirasitus 20.6. paasto:4,5 1h:6,0 2h:6,1


Kaikki ok! Jeee :)

 
Takaisin
Top