Neuvolakäynnit

Mulla oli eilen lääkäriaika, rv 36+5. Painoarviona 3,2kg :)
Lääkäri myös kertoi että kohdunkaulaa jäljellä 1,5cm mutta kohdunsuu auki 3cm - ei kuulemma mene montaa päivää synnytykseen. Onhan tämä jo 4 lapsi mutta ei ole kyllä ikinä aiemmin ollu paikat auki... Tuleekoha kiire lähtö kun edellinenki synnytys kesti yht 5 tuntia. :D

On se hassua miten lääkärit yleensä on niin optimisteja kun kohdunsuu on auki. Mä olen jo kakkosta odotellut aikoinaan melkein kuusi viikkoa tuolla "ehkä huomenna" lupauksella kun oli ollut se rv36 neuvola! Mutta lähde tosiaan ajoissa sitten, Meppi, sillä kakkonen tuli mulla 3,5 tunnissa ekasta supistuksesta! Oli vaan onni ettei vedet menneet itsestään. Lähdin siis synnärille ekasta supistuksesta. Toka suppari ehti tulla ennen kuin olin pakannut valmiiksi. Autossa supisteli jo 3min välein... Vartin matka oli tuskallinen.

Nyt jännään kolmosta. Tilanne oli mulla suunnilleen sama kuin sulla rv35+0. Tänään 36+4. Toivon että syntyy aikaisintaan rv39 vaikka en jaksakaan enää pahaa oloa, supistuksia, kiristystä ja kaikkia muita oireita.
 
Saa nähä Meppi, miten sulla käy, jännät paikat varmaan. Jospa kuitenkaan ei ihan hirveää spurttia ota, että ehit sairaalaan hyvin.
 
Mulla tänään lääkärikontrolli ja kohdunsuu ihan kiinni ja puolipehmeä. Kaulaakin vielä useempi sentti jäljellä. Eli täällä ei todellakaan olla lähiaikoina pihalle tulossa. Käynnistys sovittu kiirastorstaille 13.4. klo 7.40.
 
Mulla oli tänään se tarjonnan tarkistus ultra. Kiltisti vauva oli pää alaspäin ja painoarvio tällä hetkellä oli 3200g ja lääkäri arveli että aikalailla samankokoinen olisi laskettuna aikana kuin esikoinenkin. Oli kyllä mukava mieslääkäri :) Nyt vaan sitten täytyy malttaa odottaa
 
Tänään oli mahdollisesti viimeinen neuvola. Ens viikolla neuvolalääkäriin juuri ennen pääsiäistä torstaina, paitsi jos oon ehtiny jo synnyttää mikä vois olla ihan jees jo tässä vaiheessa. Vauva on kuulemma hyvin kiinnittyny ja alhaalla ja kaikki muutenkin hyvin, ei mitään ihmeellistä neuvolassa siis.
 
Tänään oli lääkäri (37+5) ja paikat auki 3cm ja kohdunsuu lyhentynyt 1.5cm :wideyed: haha sf-mitta elää ihan omissa lukemissaan eli 43cm. Lääkärikin on ihan ymmällään ja arveli että tän vauvan pitäis kyllä tulla nyt viikon sisällä pihalle! Itse olen vain 161cm ja mulla on tosi notko selkä plus vauvan asento on ihan ihmeellinen niinkuin oli siskollakin..:rolleyes:
 
Mulla oli tänään neuvola. Sf mitta oli sama kuin kaksi viikkoa sitten mutta terkkari oli sitä mieltä että vauva on laskeutunut jo aika alas. Toivottavasti toi laskeutuminen tarkoittaa sitä että vauva suunnittelee jo syntymistä.
 
Olin tänään neuvolassa 40+5.. Ja kirjoitti lähetteen yliaikakontrolliin. Huomenna kuulemma soittavat mulle ajan ja neuvola vähä vihjaili et voitas jopa käynnistää ennen pääsiäistä.. Mä oon silti valmistautunu et käynnistetään vast pääsiäisen jälkee 18.päivä... No katotaa mitä huomen sanoo..
 
Neuvola tänään ja kaikki hyvin. Lauantaina ois sit omat synttärit ja L.A., synttäreitä ei oo kerinny paljo miettii ku ajatukset pyörii vaan ipanan ulossaamisessa. Ens ti vasta äitipolilähete jos mitään ei ala tapahtumaan...
 
Aikalai varmaa ku mitattiin pariin otteeseen :) ja esikoinenki oli 4110g tyttö ja nyt tulossa poika ja molemmat yliajalla..
 
Neuvolassa käyty. Muuten kaikki hyvin mutta painoa oli tullu melkeen 3 kiloa viikossa... Terkkari ei ollut varma onko vauva pää vai peppu alaspäin mutta perjantaina on taas neuvola ja silloin on oma terkkari taas paikalla niin en halunnut lähteä enää ultraan. Tosin toivon että en tarvitse perjantain neuvolaa. Ei vaan tunnu yhtään siltä että vauva suunnittelisi syntymistä.
 
Viimeinen neuvola takana. Kaikki näytti olevan hyvin, painoa pudonnut noin 2 kiloa. Viikonpäästä jos vauva ei ole päättänyt syntyä, varataan aika yliaikaiskontrolliin. Toivottavasti hän tulisi kuitenkin ennen sitä :p
 
Toivottavasti viimeinen äitiysneuvola takana. Kaikki ok. Ei kiirettä synnyttämään ainakaan oman terveyden tai vauvan koon puolesta. Seuraava aika vapun jälkeen. Silloin 41+1. Kunpa tuo aika vaihtuisi lastenneuvola-ajaksi!
 
Eilen lääkäri ja käynnistysaika varattu la 29.4 :) ellei vedet poksahda ennen sitä kun vauvan kalvopussi pullotti synnytyskanavaan :rolleyes: muuten kaikki toivo mennyt, että tulisi ennen seuraavaa lauantaita.. vielä kun tämän yhden viikon jaksaa meuhata esikoisen kanssa :grin
 
Tänään oli toivottavasti vika äitiysneuvola. Huomenna olis LA mutta saapa nähä millon vauva suostuu syntymään. Paikat oli kyllä jo pehmenny, kohdun ulkosuu kahdelle sormelle auki ja vauvan pää heti siinä tyrkyllä. Kaulaa kyllä taisi olla vielä pari senttiä jäljellä että tuskin nyt ihan heti on syntymässä. Jos ei synny viikonloppuna niin alkuviikosta sitten soitellaan yliaika kontrollista.
 
Takaisin
Top