Neuvolakäynnit

Eilen oli lääkäri neuvola 35+5.. oli kyllä niin hätänen toimitus että.
Sisä tutkimus kesti 2 sekuntia ei ylimääräisiä sanoja, joutu kysyyn mikä tilanne oli kun niistä merkinnöistä tietenkään mitään selvää saa.
Ei siis ollut tapahtunut mitään kohdun suulla, jokin 3 cm merkintä oli kortissa.
Lääkäri ei muuten edes koskenut (paitsi strebtokokki näytteen otti)
Terkka teki muuten kaiken. Vaikka sillä nyt varmaan merkitystä ole kuka kuuntelee sydän äänet tai tarkastaa tarjonnan muttamutta...
Jos kaks kertaa näkee lääkärin raskaus aikana vois se vähän panostaa.
 
Kävinpä oikein tarkastamassa..
8 käyntiä oli kortissa.
2 ultraa terveystalolla
2 lääkäri neuvolaa
Ja 4 neuvola käyntiä
3 eri terkkaa ollut, oma ollut yhden kerran ja toki ollut myös lääkäri kerroilla mutta ne on aina vähän hätäisiä, ei juuri kerkiä kunnolla keskittyyn.
Ja viimeksi oli mukava täti, ilmeisesti kiertävä sijainen ja sit 2 kertaa oli sama joka ei edes saanut sydän ääniä heti katottua kun ei osannut dobbleria käyttää, piti sitä "mikkiä" väärin päin :joyful:

Eipä tässä juurikaan ole henkilökohtaisia suhteita luotu. No eipä me siinä neuvolassa tulla lapsen kanssa enää käymään kun muutetaan toiselle paikkakunnalle. Pienoinen pettymys, onneksi ei olla ekakertalaisia
 
Täällä kanssa loppuraskauden lääkärineuvola hätäinen toimitus. RR,sydänäänet,ulko ja sisätutkimus hyvin pikaiseen. Sellanen tympee lääkärikin joka ei kysellyt eikä puhunut niin ei huvittanut itteenikää puhuu.
 
Onpas ikäviä kokemuksia teillä lääkärikäynneistä.

Minullakin oli eilen neuvolalääkäri, kohtuullisen nopea käynti, mutta hoiti huolella. Sisätutkimuksen teki "nätisti" eipä juuri sattunut 2cm kaulaa jäljellä ja suu pehmeä, joten aikalaila samallamallilla kuin esikoisen aikaan tässä vaiheessa.

Katsoi vielä ultralla tarjonnan, vaikka olikin aika varma raivotarjonnasta, mutta halusi oman mielenrauhansa vuoksi tarkistaa vielä tilanteen. Ja kyllähän neiti siellä raivotarjonnassa oli :happy: Oli mukava päästä vähän kurkkaamaan tyttöstä pitkästä aikaa, vaikkei lääkäri sitä sen kummemmin muuten katsellut, sanoi ettei ole rakenteisiin tms. koulutusta, mutta haluaa silti vähän katsoa. Tsekkaili samalla vähän, että lapsivettä näkyy ja katsoi mihin sunntaan selkä osoitti.

Jäi hyvä mieli käynnistä, nyt vain odotellaan loppuun saakka tai siihen saakka kuin tämä vauveli haluaa tulla pois, alkaa olla kyllä odottava olo, mahakin tuntuu olevan jo jättikokoa :grin

Sf-mitan käyrä alkaa osoittaa alaspäin tai siis on kyllä normaalisti käyrillä, mutta suunta alaspäin, joten sekin kielii vauvan alaspäin suuntautuneesta matkasta, joten hyvällä mallilla asiat...:gen014
 
Täällä ei oo ku yks lääkärineuvola koko raskauden aikana. Sekin oli jo joskus 27 viikoilla. Silloin oli kohdunsuun pehmeä mutta kiinni. Mulle itelle olis tärkeämpää tietää nyt mikä on kohdunsuun tilanne, viikkoja nyt 35+3, mut eipä auta. Neuvolasta kyllä onneks sanoi tänään ku sinne soittelin jatkuvista menkkajomotuksista selässä että oman voinnin mukaan voi touhuta ja mennä. Ei tarvi siis levätä enempää kuin itestä tuntuu. On viikot sen verran pitkällä että jos syntyy niin sitten syntyy :) Oli huojentava tieto mulle kun kovasti ressasin et pitäskö levätä vai voinko tehä hommia ku niitä vielä olis melkosesti ennen vauvan tuloa.
 
Eilen neuvolassa protskut 1 plussalla, jalat turvoksissa ja painoo oli tullu reippaasti parissa viikossa...
Tänää oli kontrolli ja kaikki kunnossa et en tiä mikä hairahdus eilen oli :D
 
Neuvolassa käyty jälleen. Sf-mitta oli ottanut jyrkän laskun 34 --> 32cm viikossa, ilmeisesti vauva siis sittenkin laskeutuu :wacky: Pää kylläkin on irti edelleen. Toinen yllätys oli että paino ei ole kahdessa viikossa noussut yhtään. Viikonloppuna vatsa tuntui tyhjenevän ihan urakalla eli johtunee siitä.

Uusi aika viikon päästä. Voi miten toivonkaan että olisin siihen mennessä synnyttänyt!
 
Neuvolassa käyty jälleen. Sf-mitta oli ottanut jyrkän laskun 34 --> 32cm viikossa, ilmeisesti vauva siis sittenkin laskeutuu :wacky: Pää kylläkin on irti edelleen. Toinen yllätys oli että paino ei ole kahdessa viikossa noussut yhtään. Viikonloppuna vatsa tuntui tyhjenevän ihan urakalla eli johtunee siitä.

Uusi aika viikon päästä. Voi miten toivonkaan että olisin siihen mennessä synnyttänyt!
"Pää kylläkin on irti edelleen" :grin
Anteeks mutta sain päivän naurut!
 
Mulla oli tänään lääkärineuvola, viikot 36+3. Ei ollu kohdunsuulla tapahtunu vielä yhtään mitään. Vauvan asento jäi vähän epäselväksi niin neuvolan terkkari saa vielä tarkistaa sen tässä joku päivä. Painoa ei ollu tullu ihan älyttömästi ja muutenkin kaikki oli ihan kunnossa. Sf-mitta huitelee kohta yläkäyrällä, toivottavasti ei ole tulossa kovin iso lapsi :)
 
Mulla oli tänään lääkärineuvola, viikot 36+3. Ei ollu kohdunsuulla tapahtunu vielä yhtään mitään. Vauvan asento jäi vähän epäselväksi niin neuvolan terkkari saa vielä tarkistaa sen tässä joku päivä. Painoa ei ollu tullu ihan älyttömästi ja muutenkin kaikki oli ihan kunnossa. Sf-mitta huitelee kohta yläkäyrällä, toivottavasti ei ole tulossa kovin iso lapsi :)
Se sf-mitta voi johtua siitä että vauva on vielä aika ylhäällä. Ei välttämättä kerro koosta. Jos mitta nyt lähtee parin viikon jälkeen pienenemään, niin tiedät sikiön laskeutuneen valmiusasemiin ja siitä ne pehmentävät harjoitussupistukset yleensä alkaa.
 
Huomenna vielä tarkistetaan tarjonta terkkarin näppituntumalla. Tosin uskon että on ihan pää alaspäin ja lääkärikin oli melko varma. Sanoi että mahan päältä ei meinaa löytää missä pää on mutta kun kokeili kohdunsuuta niin sanoi samalla että kyllä se pää kuitenkin taitaa olla alimpana.
 
Mulla oli tänään neuvolalääkäri ja hyvin epämiellyttävä kokemus oli. Tutkimus meni kyllä ihan ok, mut lääkärillä vaikutti olevan alusta asti niin hirvee kiire että sitä ei tuntunu kiinnostavan mun vointi yhtään. Etti 10min ultralaitteella vauvan päätä, pelotteli jo et on pahasti poikittain, kunnes totes että on se sittenkin tuolla alhaalla. Ei oo kuitenkaan kiinnittyny ja aivan kiinni oon edelleen. Sf 32, se oli kai ok. Lääkäristä ei ottanu selvää minkäkokonen vauva eikä antanu mitään arvioita. Kysy kyllä mitkä fiilikset mut samalla ku kerroin ni se kyseli terkalta miten tulostimen saa toimimaan. Yhtäkkiä se jo ootti että lähen ulos huoneesta, mä vaan mietin että öö jätänkö miehen tänne, saanko vaikka neuvolakortin takas, varattasko uus neuvola aika ennenku lähen??! Siis apua mitä toimintaa! Jäi niin paha maku että aloin melkeen itkemään.
 
Olipa Carolinah inhottava lääkäri. Kyllä lääkärin pitäisi kiireestä huolimatta keskittyä ja olla läsnä. Olisi kyllä kätevää jos täälläkin olisi ultra jolla voisi tarkistaa tarvittaessa tarjonnan.
 
Nojoo ja varsinkin jos tehään noin "henkilökohtasia" tutkimuksia jotka on itelle ihan elämän tärkeimpiä ja odottaa vastauksia ni tulee tosi paha olo jos tää ammattilainen osapuoli ei ole siinä yhtään mukana :'(. Tuollakaan ei normisti oo ultralaitetta, nyt se oli sinne tuotu :)
 
Terkkarilla käyty. Maanantaina vielä äippäpolille tarjonnan tarkastukseen kun ei terkkarikaan uskaltanut ihan varmaksi sanoa.
 
Hahah mä jo iloitsin kun viime käynnillä sf-mitta ei ollut kasvanut yhtään ja nyt viikossa ponnahti 36cm -> 41cm.. Oli kyllä ihan hirveä harjoitussupistus päällä kun imuroin auton tuntia ennen lääkäriaikaa ja lääkäri nauro taas vauvan ihme asennolle joten se varmaan aiheutti moisen eron.. :rolleyes: nyt rv36+5. Aina ollut sama lääkäri joten samalla lailla aina luulis mittaavan :) ja maanantaina oli ultra jonka mukaan lapsivettä olis ihan normaalisti ja painoarvio oli 2700g (+/- 400g)
 
Mulla oli eilen lääkäriaika, rv 36+5. Painoarviona 3,2kg :)
Lääkäri myös kertoi että kohdunkaulaa jäljellä 1,5cm mutta kohdunsuu auki 3cm - ei kuulemma mene montaa päivää synnytykseen. Onhan tämä jo 4 lapsi mutta ei ole kyllä ikinä aiemmin ollu paikat auki... Tuleekoha kiire lähtö kun edellinenki synnytys kesti yht 5 tuntia. :D
 
Onpa jännää Meppi :) Onko teillä pitkä matka sairaalaan? Mulla esikoisen synnytys käynnistyi vesien menolla ja vasta tunnin päästä siitä tuli eka supistus. Synnytys kesti 6h vesien menosta siihen kun vauva oli ulkona. Toivon että ei ihan kauhean paljon vauhdikkaammin tapahdu tällä kertaa että ehdin tajuta jotain :D
 
Takaisin
Top