Neuvolahommia

Mul ei onneks ollu esikoisen raskaudessa ongelmaa käynneistä ku jouduin kertoo jo 6+ pomolle ku alko niin jäätävät pahoinvoinnit et jouduin pitkälle saikulle :grin

Nyt oon viel koeajalla 28.2. asti ni hirveesti en ennen sitä viittis huudella täällä töissä ettei vaan kävis huonosti tän työpaikan kanssa :rolleyes:
Mäkin olin saikulla mut en mä kertonu miks sanoin et oksennustauti kun olin päiväkodis ja muutki lapset oksenteli. Pomolle en kertonu lainkaa. Ei oltu niin hyvis väleis et oisin kertonu tai tahtonu enkä kokenu sitä oleelliseksi töiden kannalta. Riitti et tiimi ties et pääs oksentaa vessaa jos oli tarvetta. Hyvin kyl työpäivän pystyin olla oksentamatta oli oikeestaan yks päivä millon ei ruoka pysyny sisällä. Usein se oksentelu tapahtu aamul työmatkal ja sit illal kotona. Nyt en oo viel oksentanu ollenkaa. Vaik huono olo on. Jotenki toivois et alkais se oksentelu niin tietäs et jotain varmasti kehos tapahtuu. Vaik vihaan oksentamista ylikaiken.
 
Mäkin olin saikulla mut en mä kertonu miks sanoin et oksennustauti kun olin päiväkodis ja muutki lapset oksenteli. Pomolle en kertonu lainkaa. Ei oltu niin hyvis väleis et oisin kertonu tai tahtonu enkä kokenu sitä oleelliseksi töiden kannalta. Riitti et tiimi ties et pääs oksentaa vessaa jos oli tarvetta. Hyvin kyl työpäivän pystyin olla oksentamatta oli oikeestaan yks päivä millon ei ruoka pysyny sisällä. Usein se oksentelu tapahtu aamul työmatkal ja sit illal kotona. Nyt en oo viel oksentanu ollenkaa. Vaik huono olo on. Jotenki toivois et alkais se oksentelu niin tietäs et jotain varmasti kehos tapahtuu. Vaik vihaan oksentamista ylikaiken.


Mäki tavallaan toivon et tulis ees jonkulainen kuvotus päälle ni tietäis et jotain tapahtuu.

Viime kerralla oksensin kellon ympäri rv7-32 ja jouduin tiputukseen ni sitä en kyl toivo mut jos ees jotain
 
Mäki tavallaan toivon et tulis ees jonkulainen kuvotus päälle ni tietäis et jotain tapahtuu.

Viime kerralla oksensin kellon ympäri rv7-32 ja jouduin tiputukseen ni sitä en kyl toivo mut jos ees jotain
Mul ei ollu noin paha mut 1-4krt päivässä kuitenki rv21 asti oli oksentelua.
 
Lovehearts_, kiitos tsempeistä js kiitos kun kerroit tarinasi:Heartred. Toivottavasti sinuakin aletaan seuraamaan tiiviimmin, niin on turvallisempi olo sitten.
Minä kerron sit miten ekassa neuvolassa meni! Jännittäää pirusti
 
Kertokaas nyt ensi kertalaiselle missä kohtaa mahdollista ultrassa nähdä sydämenlyönnit yms et on oikeesti elämää tuol kohdussa? Mulla siis ultra ens maanantaina (koska ei täyttä varmuutta koska saanut alkunsa) mutta itsellä vahva epäilys että joulun tietämillä olis hedelmöitys tapahtunut eli jos yhtää osaan laske oikein viikkoja olisi ultrassa 5+?. Voiko noilla viikoilla jo näkyä sydämen lyönnit? Vai onko paras asennoitua siihen ettei vielä voi näkyä?
 
Kertokaas nyt ensi kertalaiselle missä kohtaa mahdollista ultrassa nähdä sydämenlyönnit yms et on oikeesti elämää tuol kohdussa? Mulla siis ultra ens maanantaina (koska ei täyttä varmuutta koska saanut alkunsa) mutta itsellä vahva epäilys että joulun tietämillä olis hedelmöitys tapahtunut eli jos yhtää osaan laske oikein viikkoja olisi ultrassa 5+?. Voiko noilla viikoilla jo näkyä sydämen lyönnit? Vai onko paras asennoitua siihen ettei vielä voi näkyä?
5+ ei oikein näy mitään muuta kun ”tarvikkeet” pitää olla 6+ tai mielellään 7+ millon varmasti näkyy. Liian aikasin voi tulla vääriä diagnooseja ihan turhaan.
 
5+ ei oikein näy mitään muuta kun ”tarvikkeet” pitää olla 6+ tai mielellään 7+ millon varmasti näkyy. Liian aikasin voi tulla vääriä diagnooseja ihan turhaan.

Kiitos Hempuliini. Eli ilman isoja odotuksia maanantaina katsomaan miltä näyttää. Voihan se olla et on jo pidemmälläkin kun tosiaan pillereiden lopettamisen jälkeen ei menkkoja ole näkynyt.
 
Kertokaas nyt ensi kertalaiselle missä kohtaa mahdollista ultrassa nähdä sydämenlyönnit yms et on oikeesti elämää tuol kohdussa? Mulla siis ultra ens maanantaina (koska ei täyttä varmuutta koska saanut alkunsa) mutta itsellä vahva epäilys että joulun tietämillä olis hedelmöitys tapahtunut eli jos yhtää osaan laske oikein viikkoja olisi ultrassa 5+?. Voiko noilla viikoilla jo näkyä sydämen lyönnit? Vai onko paras asennoitua siihen ettei vielä voi näkyä?

Tänään varasin Perhe Artesta ajan, niin sanoi että 6+4 on aikaisin aika ultralle, mitä suosittavat. Vois luulla että siinä on noi 4pv varmuuden vuoksi.
 
Mä oon eilen käynyt neuvolassa,eipä siellä oikeastaan mitään ihmeempiä ollut,hemoglobiini katsottiin plus pissanäyte piti antaa. Vointia kyseltiin jne. Neuvolalääkärillekkin sain ajan viikon päähän :) meillä vaihtunut neuvolantäti kun mun oma onki äippälomalla mutta vaikutti uusi täti ihan mukavalta :) nyt jänskättää ku tänää ei.oo mitää oireita et mitenköhän tässä käy :shy: eipä auta ku viikko kärvistellä ellei vuotoja tai kipuja ilmaannu...
 
Mä varasin nyt neuvolan ja sain sen vasta rv8+4. Millä viikoilla te ootte käyneet? Viimeksi olin jo 5+ viikoilla neuvolassa.
 
Mulla neuvola tässä raskaudessa 7+ jotain, esikon kanssa oli vasta yhdeksännellä raskausviikolla
 
Itse kävin neuvolassa jo 4+ jotain ku edellisessä raskaudessani (9v sitten) sain jonkin sortin tiakohtauksen ni neuvolassa halusivat ottaa mut heti sisään ja laitettiin lähetettä tutkimuksiin. Siksi mut ultrattiin jo rv7 että varmistettiin että löytyy syke (1,5v oli tuulimuna) etten turhaan mene hyytymishäiriöyksikköön.
 
Tänään oli mullakin neuvola, rv 8+2. Ihan peruskäynti ja tuttu täti, mittaukset ok ja muutenkin jees. Hassua on se, että seuraava th käynti on vasta vk 22, sitä ennen nt-ultra vk 12 ja lääkäri vk 16, rakenneultra vk 20. Ja labroja siinä välissä. Varattiin ajat jo huhtikuulle mutta jotenkin hassua. Meillä ei ultrattu eikä kuunneltu vielä, mutta sanoi että jatkossa voi tulla kuuntelemaan sydänääniä jos siltä tuntuu. Nyt pitää varata verikokeet viikolle 10 ja odotella kuukauden päässä olevaa ultraa...
 
Tänään vasta plussattu. En vielä uskalla neuvolaan soitella. Täällä ei onneksi ole kovin pitkiä jonoja. Rv 4+1.
 
Tänään oli mullakin neuvola, rv 8+2. Ihan peruskäynti ja tuttu täti, mittaukset ok ja muutenkin jees. Hassua on se, että seuraava th käynti on vasta vk 22, sitä ennen nt-ultra vk 12 ja lääkäri vk 16, rakenneultra vk 20. Ja labroja siinä välissä. Varattiin ajat jo huhtikuulle mutta jotenkin hassua. Meillä ei ultrattu eikä kuunneltu vielä, mutta sanoi että jatkossa voi tulla kuuntelemaan sydänääniä jos siltä tuntuu. Nyt pitää varata verikokeet viikolle 10 ja odotella kuukauden päässä olevaa ultraa...
Onpa kyllä jännä, miten paljon eroja noissa on! Itse kävin viime viikolla ekassa neuvolassa, rv 7+4 oli silloin. Mulle varattiin seuraava neuvola-aika jo viikolle 12+. Vai onko mulla käyntejä tiheämmin siksi, että odotan ensimmäistä lasta? Me ei varattu muuta neuvolassa kuin tuo seuraava aika. Labrat ja nt-ultra pitää varata itse, ja varasinkin ne juuri tänään. Labroihin menen viikolla 10+ ja nt-ultra on 12+2. Vielä pitäisi malttaa odotella siis. Tänään 8+1 :)
 
Takaisin
Top