Neuvolahommia

No on kyllä. Itse ajattelin soittaa neuvolaan ensi viikolla.
 
Maanantaina esikoisella on neuvola niin kerron hoitajalle pienestä rakkaasta samalla niin saadaan sit varattua aika meille.:Heartred
 
Lovehearts- : Vähän joo haasteellinen tilanne sulla toi soittaminen. Onko teillä vielä jokin tietty aika mihin aikaan pitää soittaa? Meillä on soitto aika klo 12-13.
Mä olin kans päiväkodissa töissä kun aloin odottamaan tätä mun nuorimmaista. Eli tiedän miten haastavaa on soittaa.

Tai sit on vaan lähdettävä ulos soittamaan:dance008

Ei oikeestaan tiettyä aikaa ole, netissä kukee että ajanvaraus puhelinnumeroon voi soittaa 8-16 välisenä aikana. Jospa tiistaina sieltä saisi jonkun kiinni kun kahdelta loppuis jo työt, sitten vaikka odotella se parituntia jonossa että vastaisivat :--)
 
Varmaan vähän neuvolasta riippuu, mutta täällä muistaakseni katsottu äidin hemoglobiini, verenpaine, paino ja kuunneltu vauvan sydänäänet. Sitten varattu aika verikokeisiin ja np-ultraan.

Sitten keskustellaan tulevien vanhempien kanssa ja äiti saa neuvolakortin, johon kaikki kirjataan. Lisätkää te, joilla on tuoreemmassa muistissa.
Meillä ei ainakaan kuunneltu ekalla kerral sydänääniä. Toisella kerralla vasta. Eka ultra on nt ja sit rakenne. Ar pitää ite varata ja maksaa. Neuvolasta ei saa alkuraskaus ultraan täällä päin ainakaan paitsi jos raskaus alkanu hoidoil niin niitä seurataan eri tavalla. Raskauden aikasista muista käynnistä sairaalassa maksetaan ihan normi polikäynti. Mul itel oli viime raskaudes paljon ongelmia et en ees muista kuinka monta kertaa ultrattiin ja tehtiin sisätutkimus. Rahaa sai kyl palamaan kivasti. Ar käytiin yksityisellä. Nyt en tiiä haluunko mennä.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä voisi mies tulla, mutta sitten ei olis lapsille hoitajaa, joten itse päädyin että nyt meen yksin, yritetään kyllä että pääsisi ultraan, mutta silloinkin mietittävä kuka isompia katsoo sen aikaa.
Vähän haasteellista kun oon kotona lasten kanssa ja vielä ei kovin moni tästä raskaudesta tiedä.
Me varmaan tehdään niin et mennään koko porukalla ja mies oottaa huoneen ulkopuolel pojan kanssa. Pienikin tuki on tosi tärkee. Varsinkin ite en malta oottaa et saa kertoo kaiken niin mies on sit ihan lähellä. :Heartred
 
Meillä ei ainakaan kuunneltu ekalla kerral sydänääniä. Toisella kerralla vasta. Eka ultra on nt ja sit rakenne. Ar pitää ite varata ja maksaa. Neuvolasta ei saa akkuraskaus ultraan täällä päin ainakaan paitsi jos raskaus alkanu hoidoil niin niitä seurataan eri tavalla. Raskauden aikasista muista käynnistä sairaalassa maksetaan ihan normi polikäynti. Mul itel oli viime raskaudes paljon ongelmia et en ees muista kuinka monta kertaa ultrattiin ja tehtiin sisätutkimus. Rahaa sai kyl palamaan kivasti. Ar käytiin yksityisellä. Nyt en tiiä haluunko mennä.
Taitaa olla hiukan paikkakuntakohtaisia ja neuvolatätikohtaisia eroja mitä ekalla käynnillä tapahtuu ja millä viikolla käynti. Joissakin neuvoloissa jopa ultrausvehkeet. Meillä sanoi ekalla käynnillä, että voi yrittää kuunnella sydänääniä, mutta ei vielä välttämättä kuulu. Toiset eivät varmasti äidin mielenrauhan vuoksi edes yritä, koska ne ei välttämättä kuulu, vaikka kaikki kunnossa.
 
Taitaa olla hiukan paikkakuntakohtaisia ja neuvolatätikohtaisia eroja mitä ekalla käynnillä tapahtuu ja millä viikolla käynti. Joissakin neuvoloissa jopa ultrausvehkeet. Meillä sanoi ekalla käynnillä, että voi yrittää kuunnella sydänääniä, mutta ei vielä välttämättä kuulu. Toiset eivät varmasti äidin mielenrauhan vuoksi edes yritä, koska ne ei välttämättä kuulu, vaikka kaikki kunnossa.
Niin on eroja tietenkin. Meillä ei kuunnella sydänääniä siks liian aikasin et ei haluta lietsoo äiteihin paniikkia jos äänet ei kuulukaan. Toki riippuu hirveesti millä viikoilla eka neuvola on. Pienissä kunnissa on varmasti erilaiset edut kun täällä pääkaupunkiseudulla.
 
Joo, mulle sanottiin jo puhelimessa, että ekalla kerralla ei varmaankaan kuunnella, koska on niin todennäköstä ettei siinä vaiheessa vielä kuulu
 
Kuopus on kohta kolmevee joten neuvolahommat on varmaan taas jnkn verran muuttuneet. Taidan soittaa heti huomenna. Saakohan muuten papaa ottaa raskauden aikana? On unohtunut otattaa se taas.
 
Täällä on yksi neuvolatäti. Ollut mulla kahden nuorimman kohdalla. Aina ei oo synkannut. Taisi kysyä viimeksi kun aikaa soittelin että oliko toivottu raskaus. :sad001
 
Minä varasin neuvolan heti kun sain positiivisen testin. Neuvola on 25.1. Saas nähä ultrataanko,laite kyllä löytyy,mutta viime raskaudessa (tyttö nyt 11kk) ultrattiin vasta loppuvaiheen käynneillä kun laite on 90-luvulta eli ei kauheen tarkka :grin tietty kun kyseessä toinen lapsi niin voi olla eri toimintatavat? Ja meillä on kyllä tosi kiva neuvolantäti, sama kuin esikoisella.

Ja meillä mies ja esikoinen tulee vissiin mukaan neuvolakäynnille. Esikoisen aikana mies kävi aika monella kerralla ihan omasta halusta ja otettiin huomioon hyvin. Ja viimeksi mies ihan erikseen pyydettiin mukaan ensimmäiselle käynnille,mutta lienee siis paikkakunta kohtaista. Muistaakseni oli muutama kerta,joille toivottiin koko perhe paikalle,en muista mistä silloin juteltiin...

Täällä tosiaan eka kerralla jutellaan vaan perheenlisäyksestä,päihteistä,ruokailusta,liikunnasta,odotuksista,peloista,rahatilanteesta jne mistä tarvetta kokee. Sitten tietysti mitataan verenpaine,hemoglobiini ja katotaan pissanäytteestä ainakin virtsatulehdus. Ja varataan tietty aika ultraan tms testeihin.
 
Varasin myös viime viikolla neuvolan, aika vasta 5.2. Kovin toivon että lähetteen kautta tulisi vielä ultraan aika ennen tuota, saa nähdä miten käy. Itse koin ekan raskauden aikana, että oli kiva kun mies oli käynneillä mukana, nyt menen pääasiassa neuvolaan ainakin yksin (esikoisen kanssa) kun viime kerrasta on sen verran vähän aikaa:happy:
 
Neuvola-aika varattu päivälle 7+6. Ensimmäiseen ultraan varataan aika siellä, en ajatellut mennä varhaisultraan.
 
Sain neuvola-ajan kahden viikon päähän, 29.1. Tulipas tästä vähän todellisempaa heti :) Kerroin terkalle kaksosmahdollisuudesta (gyne näki kaks irtoavaa munasolua) ja pääsisin ehkä kolmen viikon päästä varhaisultraan julkiselle puolelle. Töistä vaan pitää pyytää vapaaksi pari vikaa tuntia..
 
Meillä neuvolaan soittoaika 11-11.30. Itsellä tuolloin aina töissä sen verran hommaa et ei mitään toivoa päästä soittaan. Varsinkin kun en vielä kellekään asiasta tahtoisi kertoa. No kai se vaan pakko yrittää joku päivä lähtee ruokkikselle jo etuajassa...
 
Minä en vielä uskalla neuvolaa varailla. Ensi viikolla sitten. Kuopuksesta eka neuvola oli 9+0 ja varmaan samoihin menee nytkin. Eli vasta helmikuussa joskus! :hilarious:
 
Tänään sain viimein neuvolaan soitettua ja ensimmäisen ajan sain 7.2. aamuksi :happy: johan alkoi heti jänskättämään tuplasti enemmän kuin ennen puhelua, viime neuvolareissusta sen verran huonot muistot..
Jospa tää menis paremmin!:happy:
 
Minulla eka neuvolakäynti 23.1. :) Jännittää tosi paljon kun ei aiempaa kokemusta näistä jutuista.
 
Tänään sain viimein neuvolaan soitettua ja ensimmäisen ajan sain 7.2. aamuksi :happy: johan alkoi heti jänskättämään tuplasti enemmän kuin ennen puhelua, viime neuvolareissusta sen verran huonot muistot..
Jospa tää menis paremmin!:happy:
Mul on 8.2:) millaset muistot? Mul menny ehkä ohi.
 
Takaisin
Top