Neuvola

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Joko ensimmäinen neuvola-aika on varattu? Täältä voit lukea mitä ensimmäisellä neuvolakäynnillä tehdään, ellei se ole jo takana.

Tässä ketjussa voi jutella neuvolakuulumisista. 😊
 
Mä oon jostain syystä menossa neuvolaan jo ensi viikolla kun viikkoja ei ole edes yhdeksää vielä kasassa. Tuntuu että tosi äkkiä tämä tuli mutta ei mulla nyt niin suurta väliä asialla oo.
 
Huomenna ensimmäinen neuvola. Toivottavasti ne ultraa jo koska ei tunnu todelliselta että siellä on jotain elämää muuten.
 
Maanantaina varaan ekan ajan, neuvolaan olen kyllä ollut jo yhteydessä, käynyt hcg-mittaukisissa sekä tuolla ultrassa neuvolan kautta, mutta päätettiin, että eka aika varataan vasta vu:n jälkeen. Aika on tullut varattua jo kahdesti aiemmin turhaan, joten joskohan sitä tällä kertaa jopa pääsisi tuolle käynnille🥰
 
Viime viikolla oli ensimmäinen käynti ja taikasauvalla tutkailtiin oliko kaikki alustavasti ok ja mitattiin pituus + tarkistus, ettei ole mitään tulehduksia yms (meinasin saada hepulin, oli ultraajalla hauskaa 🤭). Ja joitain pakollisia + vapaaehtoisia kyselyitä mukaan. Ensi viikolla olisi siten varsinainen eka ultra ja seulonnat siihen päälle, joista myös infolaput mukaan. Ainiin ja neuvolakorttihan sieltä jäi käteen papusen kuvan kera. 😊 Ensi viikolla sitten lisää! Täällä neuvola on hajautettu kahteen eri paikkaan.
 
Neukkarikäynti takana ja taas jäi iso nivaska paperilappuja pissatesteineen käteen (huomenna labrat). Melkein joka toinen yö pitänyt yöllä käydä vessassa niin nyt sitten pitäisi pitää nesteet vähintään neljä tuntia sisällään, saa nähdä miten jalat ristissä sitä on aamulla!
 
Itse ilmoitin neuvolaan raskaudesta vasta 8+0 tullessa täyteen, vaikka raskaudesta olen tiennyt jo 3+0 lähtien. Kovin ihmettelivät tätä. Itse taas ihmettelen miksi sinne heti pitäisi mennä, kuin ei siellä näin alussa mtn voida tehdä, vaikka jtn olisikin pielessä. Paino, verenpaine ja pituus pysyy suht samoissa ensimmäiset kuukaudet kuitenkin 😄
 
Ensimmäinen neuvola oli vasta tällä viikolla (9+2) - meilläpäin toi keikka on lähinnä jatkon suunnittelua ilman tutkimuksia tai kyselyitä jotka täyteään netissä itsekseen. Seuraava kuukausi sitten juostaankin erinäisissä tutkimuksissa kolme kertaa ennen seuraavaa neuvolaa, riskitekijöiden vuoksi tutkimuksia on hiukan normaalia enemmän.
 
Kävin tänään neuvolassa ja siellä lisää kaikenlaisia kyselyjä täytettiin. Ihan normaalit mittaukset tehtiin mitä normi käynnillä tehdään. Kuunneltiin sydän äänet ja tuli iloinen olo kun äänet kuului.
 
Tuntuu että neuvolaköynnit lisääntyneet verraten aiemmasta (10v sitten) 2 krt käynyt ja seuraava on lääkäri neuvola kahden viikon päästä. Ja huomenna sokerirasitus, Nyt 15+5
 
Takaisin
Top