Neuvola

Omppu15: huomenna neuvola ni tulee tarkempaa tietoa, mut rv36-37 yrittävät kääntää. Kaikki on varmastikin mahdollista tuolla kohdussa.
Toivoisin silti pääseväni yrittämään kykyjäni alatiesynnytyksessä. Sektiosta toipuminen kuitenkin vie sitten aikaa.

Mielestäni noi videot oli asianmukaisia, että kait niissä on sit saatu kaikki tarpeellinen kerrottua nätimmin.
Meillä kans on jätetty kaikki noi muutkin valmennukset välistä et näillä kai se on mentävä.
Ai että, toivon todella et olis pikkuinen huomiseen mennessä kääntynyt omatoimisesti. Nyt kun se lähinnä vain puskee tuolla mahassa ni on vaikeampi hahmottaa miten päin on.
 
Me käytiin sillon joskus perhe sekä synnytysvalmennuksessa niinku jo mainihinkin. Ihan ok jutut oli esikoista odottaville ja mieskin osallistui niihin ihan mielellään.
 
Oi että, tulipa kivasti toivoa tuohon pt-asiaan, kun juuri pääsin kyselemään asiasta neuvolassa.
Neuvolassa oli vielä joku opiskelija paikalla ni se kyllä tosissaan yritti saada selville vauvan asennon ja niin ne sanoi molemmat että vauva on melkein rt, mutta viikolla 36 katsomme ultralla jos vähänkään silloin on epävarmuutta ja jos on pt ni sit kääntöyritykseen (joka kuulemma lähes aina onnistuu).
Tuli luottavainen fiilis.
Kaikki oli hyvin paitsi mun hb laskenut jo 113:sta. Lähtötilanne oli 136.
Täytyy ruveta syömään päivittäin rlisää.
Kuulemma yksilöllisesti katsovat et kuinka usein noita neuvolakäyntejä on loppuraskaudesta. Mulla varmaan vain jokatoinen viikko, jos ei nyt tuu mitään erikoista.
 
Mulla edellisen ja seuraavan neuvolan väli on 3vk, sit on varmaan se kaks kertaa kahden viikon välein ja loput viikon välein. Näin ollu ainakin aiemmissa raskauksissa. Tai suunnilleen niin :)
 
Täällä olisi joku Taysin "tutustuminen" mahdollinen missä vissiin kätilö kertoisi mm. kivunlievityksistä, paljonko taysissa syntyy vuodessa mukeloita, ainakin työkaverin mielestä turha käynti niin ei olla sitten menty siihen. Itse kumminkin tunnen talon työni puolesta hyvin niin tiedän mitä on missäkin. Kun ei tuolla pääsisi kuulemma edes juuri mihinkään paikkoihin tutustumaan.
Perhevalmennus meitä molempia kiinnostaisi mutta tuskin kerätään siihen kun järjestävät sen kuulemma tänä vuonna vasta huhti-toukokuun vaihteessa. Meidät kun käynnistetään viimeistään rv38 niin ei päästä sinne.

Jotenkin hassua ajatella vaikka rv nyt vasta 34+ niin enää ei neuvolan th.ta nähdä ennenkuin vaavin kanssa sitten. Ei ole järkeä enää neuvolassa ravata kun ravataan jo ihan riittämiin äpolilla.
 
Eilen tuli neuvolassa käytyä. Rv 36+2
Mut otti ekaks vastaan th opiskelija joka otti ekaks verenpaineen. 86/69 pulssi 82. Eka kysymys sillä oli et huippaako sua? Pikkusen itseäni nauratti. Kaiken sen tohinan jälkeen noin huiput paineet!:laughing002 (Molemmat lapset nlassa mukana) opiskelija oli ihan et hän ei oo kyllä koskaan mitannu keltään noin alhasia paineita... mitataas kohta uudelleen. Sit olikin yläpaine jo päälle 100 ja alapaine jotai 72 niinkuin yleensä. Painoo tullu reilu kilo/viikko :sorry: tuli itselle vähän tunne et pitäis oikeesti rueta kattoo mitä syö. Ei kaikki ole turvotusta. Sit tulikin jo th paikalle ja katottiin et vauva on kippurassa jonkunverran laskeutuneena ihan niinkuin ajattelinkin ja sf mitta oli pienentynyt. Eli viikonpäästä sf kontrolli ja varattiin jo sitäseuraavakin neuvola 30.04 jos vauva ei ole sitä ennen vielä syntynyt :woot:
 
Viiko vierähtäny nopeasti. Tänään käytiin tsekkaa nlassa pelkästään se sf-mitta joka oli jotain +33cm? No mut kuitenkin viikkoihin nähden hiukan keskikäyrän yläpuolella, eli siltäosin kaikki ok.
 
Tänään kävin ihan itsekseni neuvolassa :happy: olikin aika ylläri et siellä oli terkkarina yks tyttönen joka oli reilu kaks vuotta sitten samassa paikassa harjoitelussa missä mä olin töissä :woot: hetken siinä pällisteltiin toisiamme että niin, mehän ollaan tuttuja :wideyed: No, mut eihän siinä. Juttu kyllä luisti :) Eli tämäkin terkkari oli varsin mukava.

Omaa terkkaani en ole nähnyt aikoihin ja seuraava neuvola varattiin viikon päästä ja se onkin sitten jo taas uus terkkari. Jos nyt en ihan ole laskuissa sekaisin mennyt niin se olis viides th tämän raskauden aikana....

Sf mitta kasvanu 0.5cm edelliskerrasta ja se oli ok. Painoa tullut n. 800g/vko ja ei se siihen mitään sanonut. RR oli normaali myös ja pissa puhdas. Nyt siis rv 38+5

Muistutti mua sähköisen synnytystoivelistan teosta. Niin. Kait se pitäis sit tehä :wink
 
37+2 neuvola takana ja eipä ihmeitä :) sf-mitta oli sama puoltoista vkoa sitten, keski- ja alakäyrän välissä hyvin. Paineet, pissa yms ok. Sykkeet vaihteli hyvin kuunnellessa ja terkankin mielestä pää heiluu "hyvin ja reilusti" alhaalla. Siltä se nivusissa tuntuukin, otsalla todnäk paukuttaa tuota vasempaa nivusta :D
 
Eilen neuvola jossa saatiin tehdä isyydentunnustus. Sehän olikin huomattavasti nopeampi kuin lastenvalvojalla käynti esikoisen aikaan :) painoa tullut 800g/vk. Mieskin pääsi katsomaan ultrakuvaa pienestä :Heartred ei oo siis aikasemmin ollut neuvoloissa mukana. Kaikki oli ok, hg piti katsoa mutta se unohtui th:lta ja itsekin muistin vasta kotona sen. Varmaan pitäis käydä mittaan kun se on tahtonut olla aika matala lisäraudasta huolimatta.
 
Takaisin
Top